SdKfz 7/1 Vignette

Dag, onder mijn *"oude" 7/1 ff een ondergrondje geklust.
*http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=14551&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zonnebloemen zijn van Kamizukuri.
Gras, bloemen & pollen van Heki, Green Line & Joefix.

SD_7_1_Finalsmall_G.jpg

SD_7_1_Finalsmall_H.jpg

SD_7_1_Finalsmall_I.jpg

SD_7_1_Finalsmall_J.jpg

Massel,
Marcel.

Zeg het met bloemen! 🙂
Mooi werk Marcel, alleen vind ik de zonnebloemen nogal fel en uniform van kleur. Wellicht kun je er hier en daar wat variatie in aanbrengen?
Jan 🙂

alles erg mooi maar die zonnebloemen vind ik maar niks 😕 ze zien er nu echt wel uitdrukkelijk allemaal identiek uit en dat zijn ze in het echt zeker niet, vind het vreemd dat ze tegenwoordig ook niet uit het Joefix gamma komen...

cheers
Dom

mooi werk Marcel, ik zag hem in Sneek en je hebt er een mooi stukje werk van gemaakt. Die zonnenbloemen hoe kan je het beste werken met dat materiaal?

JW

Zozo, niet alleen tankkenners maar ook zonnebloem kenners hier. 8)
Heb de zonnebloemen erg fris gehouden, wellicht te fris dus naar jullie mening. Ik wilde dat ze fel zouden contrasteren met de grijze 7/1 en dat doen ze.😀
Had wat meer tonaal contrast aan de bloemen kunnen geven en de bladeren wat donkerder kunnen maken maar verder zijn deze bloemen "in het echt" ook niet bijzonder verschillend.
Daar zit dus niet zoveel variatie in als je zou denken of het moet net voor de oogst zijn.
Check:
http://gallery.egyptsons.com/data/media/6/Field_of_Sunflowers_Kentucky.jpg
http://jugalbandi.info/wp-content/uploads/2007/08/sunflowers9.jpg
http://www.paradoxplace.com/Perspec...r_Images/800/Sunflowers-Jul05-D0550sAR800.jpg

En verder is dit natuurlijk een kwestie van smaak.

J.w. : Heb eerst het papier geschilderd, laten drogen en daarna de zaken eruit gesneden. Daarna is het een kwestie van in elkaar zetten met wat houtlijm eventueel verdund met wat water.
Ofschoon het een tijdrovend klusje was, was het veel minder moeilijk als ik aanvankelijk had gedacht. (vergelijkbaar dus met Friul tracks klussen)
Ik zeg een aanrader!
Heb hier ook nog rozen liggen van dat merk. Ben benieuwd hoe makkelijk die te "bouwen" zijn.

Thnx & de massel,
Marcel.

Marcel, bedankt voor de uitleg!! Had dit spul in Eindhoven zien liggen maar was wat huiverig maar nu toch maar keer de stap gaan wagen want zit echt leuk spul tussen en heel toepasbaar. 😀 😀

De kleuren van de zonnenbloemen zijn prima en geven mooi contrast aan het geheel. Rode rozen zijn ook rood en heb aantal kwekers als klant en als die maar de geringste kleurafwijking zien, liggen ze in de groencontainer of gaan met mij mee 😉 maak ik ook weer een goede sier thuis 😉

JW

Echt super dit, een mooie zomerdag.

Kleuren zijn zeer geslaagd en de felheid ervan is juist grappig tegenover de vele zwart/wit en grauwe W.O II foto's.

Chapeau!

Mooi Marcel, had het model zonder ondergrond zien en toen vond ik het ook al een bijzonder strak afgewerkt model. Het is heel anders dan mijn 7/1 die in het FOC gedeelte staat, dit is heel zomers 😉

Ik vind het een gezellig tafereeltje en de zonnebloemen vind ik er goed uitzien, zoveel variatie zit er niet in, ga maar eens zelf op een veld met zonnebloemen kijken, ze zijn hetzelfde allemaal, verschil is hoogstens de lengte en de breedte van de plant.

Gr Johanna

THNX!
Tof dat jullie het contrast tussen de bloemen & de grauwe 7/1 tof vinden. Dit was dus ook mijn bedoeling.
Op naar het volgende project!
Iets van de geallieerden dit maal. 😀

Massel,
Marcel.

Hoi Marcel,
het contrast maakt net dat dit een prettig projekt is om naar te kijken!
Ik vind zo'n zomerse setting inspirerend, zeker omdat er dan met groeiende en bloeiende planten gewerkt moet worden en dat wordt toch wel vaak vergeten in dio's, vind ik....

Even puur bouwtechnisch gekeken, denk ik dat een voertuig in de zomer op onverharde wegen veel meer stof zou vangen.
Ook zijn zonnebloemvelden vaak dichter van structuur, maar ik kan me voorstellen dat deze plantjes niet echt goedkoop waren.

Al met al 2 dikke duimen omhoog voor deze prestatie!!

het is een nieuwe vers van de pers krant 🙂

Ik vind hem mooi gelukt.

weet je wat leuk zou zijn geweest als je ergens een esbit kookertje had neergezet waar die ene zijn koffie op heeft klaar gemaakt, eetketeltje met water en zijn ersatzkaffee 🙂
maar waarom heeft die andere geen koffie bij zijn krantje gekregen van zijn collega?

Thnx mannu.
weet je wat leuk zou zijn geweest als je ergens een esbit kookertje had neergezet waar die ene zijn koffie op heeft klaar gemaakt, eetketeltje met water en zijn ersatzkaffee
Yep, zekers een tof idee die ik ga meenemen naar een volgend project. Zat aan een theepot te denken. 8)
maar waarom heeft die andere geen koffie bij zijn krantje gekregen van zijn collega?
Die gast houdt niet van koffie, drinkt alleen maar thee.

K massel,
Marcel.

Terug
Bovenaan