Sdkfz 223

Eindelijk heb ik weer eens tijd gevonden om te gaan bouwen en weer eens wat af te ronden.

Mijn Sdkfz 223. Een oud beestje van Tamiya 1:35

112304hq5.jpg

112345ab9.jpg

112323it5.jpg

112407yp9.jpg

112425zs4.jpg

De wiel hoes heb ik gemaakt van aluminiumfolie, en de vlag heb ik ook gemaakt van aluminiumfolie.

Graag opbouwende kritieken en tips.
Er moet overigens nog een figuur bij komen, maar ik vond het figuurtje wat in de doos zat nou niet echt super.

Groeten Eric

Het blijft een leuk karretje zo'n 223 😀
Even wat (opbouwende!) kritiek:
Ik zie hier en daar nog wat gietrandjes (oa op de bumper) en de chips zijn nogal grof geplaatst. Het lijkt nu alsof je gewoon hier en daar een keer de kwast erlangs hebt gehaald, terwijl je met wat geduld hele mooi chips op de randen en luiken kunt maken 😉
Een tip voor een volgende vlag: print een willekeurige vlag uit op papier, verzadig hem met verdunde houtlijm, en drappeer 'm zo realistisch mogenlijk op je voertuig. Daarna kun je 'm gemakkelijk overschilderen met modelbouwverf, en heb je een mooie vlag. Aluminiumfolie is te stug, en het buigt niet natuurlijk. Een goed alternatief is loodfolie, vooral als je een deken oid wilt nabootsen.
Jan 🙂

Bekend karretje Eric!

Hij is goed gelukt. Zijn de kistjes op de wielkasten standaard?
Ik ben zelf met het broertje bezig Sdkfz 232 (8rad).

Groet,
Evert

Ha die Evert,

Nee de kistjes zijn niet standaard, maar had ik nog ergens in mijn grote voorraad extra spullen liggen.

En ik ben zelf (net als meerdere) niet tevreden over de chipping, maar daar moet ik gewoon even in oefenen.
En ik ben benieuwd naar het broertje.

Groeten Eric

Terug
Bovenaan