Sd. kfz223 LEICHTER PanzerSpahWagen Tamyia 1:35

Hallo,
Ik heb deze een keer gekocht in Ureterp en de tijd was rijp om hem te bouwen.
Ik heb er toen ook een PE setje bij gekregen alleen weet ik niet waar ik alles moet plaatsen.
Dat zoek ik wel even uit.

Geschiedenis Tank:
Er werden in totaal van 1935 tot januari 1944 550 Leichte Panzerspähwagen Sd.kfz. 223 (Fu)s gebouwd. Eind 1937 waren er 117 afgeleverd; daarna stopte de productie even om in 1939 hervat te worden met een aantal van 59; dit steeg tot 71 in 1940 om een piek te bereiken van 112 in 1941. In 1942 daalde dit weer tot 62 maar er was een opleving in 1943 toen weer 108 voertuigen gefabriceerd werden. In januari 1944 zijn er nog 21 gemaakt. Vanaf mei 1942 werd er gebruikgemaakt van een verbeterd chassis met sterkere motor en een bepantsering die van voren verhoogd was van acht naar dertig millimeter.

_________________________________________________________________________________________________________
1.Soort _________________________________________________________________________________________________________
Bemanning 3
Lengte 4,80m
Breedte 1,95m
Hoogte 1,75m
Gewicht 4400kg
________________________________________________________________________________________________________

1. Pantser en bewapening ________________________________________________________________________________________________________
Pantser 5-8mm
Hoofdbewapening MG34
Secundaire bewapening -
Motor Horch 3.5l/8 cilinder/75hp
Snelheid (op wegen) 85 km/u
Rijbereik 300km

Oke nu over naar de Kit Review:
DSCN3226.jpg

DSCN3227.jpg

DSCN3228.jpg

DSCN3229.jpg

DSCN3231.jpg

DSCN3232.jpg

DSCN3233.jpg

DSCN3235.jpg

DSCN3236.jpg

DSCN3237.jpg

DSCN3238.jpg

De Bouw:
Ben zelf wel tevreden over de pas vorm.
Ik ben een midagje bezig geweest met het chassis, de kit zelf heeft aardig veel detail maar soms maak ik het iets beter.
Foto's:
DSCN3244.jpg

Rechts: upgrade set van Italeri-Links: Tamyia's
DSCN3246.jpg

DSCN3248.jpg

DSCN3249.jpg

DSCN3251.jpg

Tips en Truc's welkom.
Dit was het voor eerst later meer.

Kornelis

Hoi Kornelis,

Zoals Ron al zegt ben je met een gouwe-ouwe bezig. Heerlijke pasvorm met nog genoeg details die je zelf kunt aanvullen. Goed dat je de jerrycans vervangt door beter ogend spul. Verder is het nu nog veel te vroeg om zinnige tips te geven...

We wachten naarstig op een update 😀

groetjes Frank

In bocca al lupo!
Ik wens je veel geduld en moed want je zal nog heel wat correctie- en vervangwerk gaan hebben. Been there, done that. Ik persoonlijk geef mijn geld niet meer uit aan dergelijke kits, niettegenstaande de nostalgie.

@ Danny

Zoveel Tamiya-223-veteranen lopen hier helaas niet rond.
Is dit misschien het goeie moment om jouw operationele ervaringen te openbaren 😕:

groet Frank

Terug
Bovenaan