Sd.Kfz.7 flakvierling

Eindelijk maar eens een foto plaatsen uit vervlogen tijden.

Na een afwezigheid van 15 jaar aan het modelbouwfront (sex, drank en meer drank) besloot ik vorig jaar maar eens door de talloze dozen heen te spitten en me te gaan buigen op 1 project per keer(YEAH RIGHT!!) en eens een heel amateuristisch project te fotograferen(DRAMA)

Hopelijk zal ik in staat blijken om de technieken te verbeteren in de toekomst, in ieder geval is de fantasie en het plezier aanwezig en daar gaat het mij in eerste instantie om.

Afbeelding093.jpg

Afbeelding095.jpg

Afbeelding103.jpg

Ha Patrick,

Goed dat je weer begonnen bent! En...
in ieder geval is de fantasie en het plezier aanwezig en daar gaat het mij in eerste instantie om.
Daar is het natuurlijk allemaal om te doen!!!
Ik vind het er wel interessant uit zien. Ik hou wel van die barre (weers)omstandigheden in diorama's. Die onwijze hopen sneeuw wil ik eigenlijk ook nog eens maken op een verlaten voertuig in b.v. de Ardennen, maar daar ben ik een beetje huiverig voor eerlijkgezegt. Hoe heb jij die hopen sneeuw opgebouwd dan? Nog een onderliggende basis voor het vollume, of gewoon een grote hoeveelheid sneeuw? En wat voor sneeuw heb je gebruikt (en het gefixeerd)

Groeten!

Hey,

Dat van die sneeuw wil ik inderdaad ook graag weten.

Welkom terug aan het front, soldaat 😀

idem dito, je sneeuw ziet er goed uit, net zoals je hele dio, ik denk als je nieuwe technieke aanleert je fantastische dingen kan bouwen, de creativiteit en inzicht heb je in ieder geval

SNEEUW

boris bakker zei:
Ha Patrick,

Goed dat je weer begonnen bent! En...
in ieder geval is de fantasie en het plezier aanwezig en daar gaat het mij in eerste instantie om.
Daar is het natuurlijk allemaal om te doen!!!
Ik vind het er wel interessant uit zien. Ik hou wel van die barre (weers)omstandigheden in diorama's. Die onwijze hopen sneeuw wil ik eigenlijk ook nog eens maken op een verlaten voertuig in b.v. de Ardennen, maar daar ben ik een beetje huiverig voor eerlijkgezegt. Hoe heb jij die hopen sneeuw opgebouwd dan? Nog een onderliggende basis voor het vollume, of gewoon een grote hoeveelheid sneeuw? En wat voor sneeuw heb je gebruikt (en het gefixeerd)

Boris,

dit is al een oudje van zo'n 15 jaar teug denk ik aan begonnen en heel af en toe nog iets aan gedaan. De sneeuw, geloof het of niet, is poedersuiker, gewoon uit de bus geschud net alsof je ze over de poffertjes heen gooit. Leuke is dat het plakt als de neten en er dus verder niets nodig is, ja een 2e bus voor de poffertjes. Geen speciale ondergrond gebruikt, geen verhoging, alleen maar sneeuw.

Groeten!

Hallo Patrick,

Bedankt voor je reply! Maar... poedersuiker??
Heb je nu niet de kans dat het gaat verkleuren/ verweren? Het is immers een natuurlijk product dat zich niet zal houden bij vochtige lucht e.d. (denk ik)

groetjes

boris bakker zei:
Hallo Patrick,

Bedankt voor je reply! Maar... poedersuiker??
Heb je nu niet de kans dat het gaat verkleuren/ verweren? Het is immers een natuurlijk product dat zich niet zal houden bij vochtige lucht e.d. (denk ik)

groetjes

Hoi Boris,

het resultaat is zoals je op de foto's ziet en zo staat ie al minimaal 10 jaar op zolder en geen verkleuring waarneembaar. Ik was gewoon eens wat aan het experimenteren en merkte dat poedersuiker gewoon heel erg plakt, fixatie is dus niet nodig gebleken. Wel ruikt je dio in het begin heel lekker hahaha.

Groet,

Patrick

Terug
Bovenaan