Sd.Kfz.265 kleine befehlspanzer

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
Mag deze meedoen?
(vast wel 😉)

DN6222.jpg

Wilde er eigenlijk een DAK versie van maken, maar als k mee kan doen met de FOC...

Geinig karretje 😀 welke uitvoering ga je bouwen??voor info over dit model zou je robert blokker even een PB moeten doen,die heeft een gezonde passie voor dit model zoals hij het noemt 🙂 🙂

groeten jeroen,.

Over de befehlswagen is weinig te vinden schijnbaar 🙄
Ik heb wel een site met foto's van de ausf.A voor je: http://www.toadmanstankpictures.com/pzi.htm
Jan 🙂

in Bovington hebben ze er blijkbaar eentje staan:
http://www.achtungpanzer.com/gallery/pz1bef_gal.htm
http://www.geocities.com/colosseum/4411/panzer/fotos.htm

Misschien een aanknopingspunt om verder te zoeken

bedankt voor de sites,

Ga er denk ik een add-on armour van maken. en die bos takken achterop is ook al iets wat er zeker aan gaat komen (als k nou maar wist hoe je zoiets het beste kan namaken 😉)

groetjes,

Benjamin

en die bos takken achterop is ook al iets wat er zeker aan gaat komen (als k nou maar wist hoe je zoiets het beste kan namaken )

De takken van een berkeboom ?
De laatste takken waar de blaadjes aan zitten zijn erg dun en wat langer.
Berkehout laat zich ook heel makkelijk bewerken.

Ook wilge-twijgen zijn heel geschikt, maar die kan je beter in een bak water leggen,
het water moet tegen kookpunt zijn en ze moeten er wel 24 uur in liggen.
Rietdekkers gebruiken deze zeer dunne twijgen om sierwerk te maken in rieten daken.
Na 24 uur in heet water zijn ze super buigbaar en kun je het verwerken als een dikke veter.

Rico

ahhhhh 😱 🙄 😈 heb n stukkie pe gebroken...

op zich niet zo'n punt, maar het was niet meer recht te buigen. Dat wordt dan maar oorlogsschade ofzo.
verder wil het wel lukken.het gaat zelfs goed voor een eerste keer dragon met PE.
bedankt voor de hulp iedereen

heren, ik heb de situatie ten opzichte van mn FOC project nog eens goed bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik de deadline niet ga halen.

Gelukkig is dit model wel een leerproject voor me geweest en omdat het beestje zo blijft tegenstribbelen heb ik gezworen het ding ooit een keer af te bouwen. Zodra ik beschaafde foto's kan maken hoop ik die te posten (als dat ooit nog gaat lukken 🙄 )

Iedereen veel succes met je foc project en ik blijf ze volgen!

Jammer Benjamin, maar soms wil het gewoon niet lukken... 🙁
Weet je zeker dat je het niet gaat halen? Je hebt nog zeker 2 maanden de tijd!

Jan 🙂
ps Als je wilt kan ik de thread naar het fotoalbum verplaatsen.

bedankt jan,

Ik kijk het nog even aan: voor mn studie nog het een en ander herkansen. Ik zie wel hoe ver ik kom en als ik het niet haal laat ik het wel even via een pb-tje weten.

In ieder geval bedankt voor het aanbod,

Benjamin

Dat is het probleem met Dragon PE. Je moet het meteen goed buigen. Als je de andere kant opbuigt breekt het af. Maar Benjamin... modelbouw is ook een kwestie van goed kunnen improviseren, dus elk nadeel heb z'n voordeel zullen we maar zeggen. Ik kan natuurlijk niet in je agenda kijken maar 2 maanden zijn wel erg royaal voor zo'n machinegeweer op rupsbanden 😉 .

afbeelding011lh7.jpg

afbeelding012hl4.jpg

Kleine update ben ik jullie wel verschuldigd. Ik kan alleen niet echt betere foto's maken met die ragbak van mn ma.

Hier moet echt nog veel aan gedaan worden. Zitten wat lijmresten (I know, shame on me) en stukken vuller die weggeschuurd moeten worden. De tracks zijn echt een nachtmerrie: als je ze afknipt moet je heel voorzichtig zijn en zelf dan kunnen ze nog breken.

Ik ga er ook mee stoppen voor de FOC... door mn herkansingen ga ik de deadline niet meer halen. Gelukkig is het bouwproces vrijwel voltooid, want dit was een lange leerweg. Binnenkort volgt een fotoupdate.

Iedereen veel succes en nu ik weet wat de foc behelst gaan we ns kijken of we de volgende wel halen.

Jammer Benjamin... 🙁
Ik zet 'm voor je in het fotoalbum, zodat we het eindresultaat toch nog te zien krijgen 😉
Volgende keer beter...
Jan 🙂

Terug
Bovenaan