Sd.Kfz. 251

Interesses
WW2 , voertuigen , Relics , Historie ww2 , modelbouw, battlefieldtours.
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:16
  3. 1:35
Nu bezig met
Takom Jeep 1:16
Trumpeter 00942 Sd.Kfz 251D
Hallo allemaal , ik ben Peter, nieuw hier en hoop van alles te leren en uit te wisselen.
Ik heb al een hoop bruikbare dingen op jullie site gevonden
Hierbij even een start project waar ik eergister aan ben begonnen
nml de 1:16 Halftrack Sd.Kfz 251 D van Trumpeter (00942)
Ik heb deze al in 1:72 .maar die zie je bijna niet 🙄

Bijlagen

• DSC00888.JPG
    DSC00888.JPG
    152,3 KB · Weergaven: 35
Hierbij even een start project waar ik eergister aan ben begonnen
nml de 1:16 Halftrack Sd.Kfz 251 D van Trumpeter (00942)
Welkom Peter,

Het kan leerzaam zijn om je project in een draadje te zetten. Ik doe dat namelijk om anderen je manier van werken te laten zien. Iedereen kan vragen stellen. En nog belangrijker: op die manier kunnen anderen je met raad ter zijde staan. Waarbij je vrij bent om dat wel of niet mee te nemen.
Verder kan het motiverend zijn voor anderen om iets nieuws te proberen of een andere aanpak te kiezen. En je leest hoe anderen soms ook worstelen om iets voor elkaar te krijgen of met (soms eenvoudige) aanpassingen een realistischer model te maken . Het gaat niet altijd vanzelf. En uiteindelijk kies je er zelf voor hoe ver je gaat.

Ik zal dit even afsplitsen naar een apart onderwerp.

Welkom Peter, succes met de halftrack😉👍🏻

Yep, en leuk dat je het deelt vanaf het begin.
Als ie klaar is zie je vaak niet meer hoe veel je er aan gedaan hebt!

Welkom bij de Twenot Peter 👍

Leuk onderwerp om mee binnen te komen en ik zal die grote 251 graag volgen 🧐

Veel plezier aan je plaktafel en hier met de topics !

groet ✌️
Peter

Dat gaat goed zo te zien. Hoe bouwt de kit ? past het allemaal lekker enzo ?

5 en 6 September ga ik met mijn zoon naar Bastogne voor 2 nachten , op de terugweg willen we naar Malmedy en La gleize (Kingtiger)
na dit gaan we slapen in Helden (NL) en dan een bezoek aan de duitse begraafplaats in Ysselstein waarna we besluiten bij museum Overloon
en misschien ook nog crossroads 101th airborne Heteren op de terugweg.
iemand nog suggesties voor een must see onderweg?

Ben net terug uit Bastogne. Het vrij nieuwe Airborne museum is daar echt de moeite waard. Dit is net buiten het centrum, op 300 meter van het bekende plein met Sherman tank , 100 meter van hotel Melba waar ik logeerde.
Ik ben geen fan van "belevingsruimtes" maar wat ze je in dat museum in de kelder laten mee maken is echt heftig! Ik heb op het punt gestaan om weg te lopen daar. Je krijgt er een knetterende audiovisueel bombardement over je heen, of het echt realistisch is durf ik niet te zeggen, maar indruk maakt het zeker! En de collectie is verder ook zeker de moeite waard.

Ten Noorden van Bastogne, richting Foy ligt Bois Jacques, waar de inmiddels wereldberoemde soldaten uit Band of Brothers hebben gelegen tijdens het Ardennenoffensief. Tegenwoordig een toeristenvalkuil met een hek er omheen en entreegeld heffing. Mijn advies is om daar te parkeren, en dan aan de andere kant van de weg het bos in te gaan. Daar vindt je ook overal de restanten van schuttersputten, daar zijn de precies zelfde dingen gebeurt als 200 meter verderop zonder tv serie of een boek! Minstens zo indrukwekkend!

Laatst bewerkt:
Top mannen ,bedankt voor de reacties ga hier zekers wat mee doen👍

Heb afgelopen week weer een hoop dingen aangaande millitaria gezien.maar heb er wel eens van gehoord nml het museum in Overloon
Dit is denk ik wel de mooiste plek in Nederland als hier je interesse naar toe gaat.
Heb het met mijn zoon zeer goed gehad na Bastogne op de terugreis via Bastogne war museum , Schumanns eck (Luxemburg) , bastogne barracks , panther tank Houffalize panther tank Manhay , The Mess Bastogne , Malmedy Massacre , la gleize King Tiger en Henry la chapelle. begraafplaats USA , begraafplaats Recogne DE , huis shiffty powers en het terras Le Nuts voor een lekkere koude bier.
Mede dankzij jullie forumleden in elkaar gezet.

Voorjaar 2024 gaan we Market Garden doen ,waar ik nu al naar uitkijk

Ja ben hier wel eens voorbij gereden tijdens werk ,gaat op zekers op mijn list, dit is toch vlakbij die diogenes bunker die niet toegankelijk is voor publiek ?

Ja ben hier wel eens voorbij gereden tijdens werk ,gaat op zekers op mijn list, dit is toch vlakbij die diogenes bunker die niet toegankelijk is voor publiek ?
Klopt👍🏻😉 Met die T34-85 voor de deur waar ooit eenseen mondingsrem op zat…
IMG_4338.jpeg
Deze heeft de eigenaar op mijn aanraden gedemonteerd 🫣

p.s. hij heeft meerdere malen een nieuw jasje gehad

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit ,die putin tank 👍

Vorig weekend tijdens de open monumentendag kon je er een bezoekje brengen, maar veel was er niet te zien hoor. Het verhaal van de bunker is boeiender.

Allereest allemaal de beste wensen voor 2024 en heb hier na een lange tijd weer eens wat foto,s van mijn project.
Heb deze een paar keer overgespoten ,omdat ik bij de voorgeschreven kleuren geen goed gevoel had.

Bijlagen

• 20231231_131146.jpg
    20231231_131146.jpg
    182,7 KB · Weergaven: 32
  • 20231231_131157.jpg
    20231231_131157.jpg
    140,4 KB · Weergaven: 32
  • 20240101_114045.jpg
    20240101_114045.jpg
    195,3 KB · Weergaven: 32
Terug
Bovenaan