sd.kfz.251 ausf d/9 stummel kg peiper 30-6-11

Re: sd.kfz.251 ausf d/9 stummel kampfgruppe peiper

niceee!!

deze moeten we effe samen gaan bouwen denk ik maar.
kan ik misschien ook nog wel wat dingen van afkijken 😳 .

groeten erik

Ha die Niels,

Mooi om te zien dat die lasnaden goed zijn gelukt 😀 ! Hoe heb jij dat gedaan? Sprues zacht maken met Tamiya extra thin? Dit is iets wat ik op jouw leeftijd nog niet deed!

Succes met het vervolg.

groeten, Richard.

Goed bezig Niels!
Mooie lasnaden.
richard: ja , allen doe ik het niet met extra thin maar met gewone thinner wat je bij de bouwmarkt krijgt .
is stukke goedkoper en geeft geen vlekken!!!!

Deze tip kende ik nog niet. Zal zeker iets schelen in vlekken, thanks! 😀

Groetjes!

Hoi Niels,

Op de eerste plaats mijn complimenten voor de kwaliteit van foto's,ze zijn mooi scherp gemaakt.Wat de las naden betreft,de naad die diagonaal naar beneden loopt moet op de hoek schuin naar beneden dus een paar mm naar voren geplaatst worden!

Welke updatesets ga je gebruiken?

Groeten/Roger

niels huijnen zei:
roger : ik snap wat je bedoeld en het was mij ook al opgevallen maar, als ik het nu verander krijg je beschadigingen ..snap je ? 😉
Toch zou ik wel veranderen niels.
Als je er twee fikse updates tegen aan gooit, en alles zo wil detailleren is dit het extra werk wel waard.
Bovendien kun je beschadigingen nu nog wel beperken denk ik.
Als je dit later toch wilt doen, is het moeilijker.

Groet, MartinD

Ben het met Martin eens,als je zoveel geld uitgeeft een updates dan moet het ook wel helemaal kloppen!Je kunt de naad eenvoudig met een scherp mesje eraf schrapen en desnoods met putty of ms even gladstrijken.

Groeten/Roger

Hoi Niels,

Dat hoeft geen probleem te zijn. Netjes bouwen en desnoods een beetje creativiteit met messing en Evergreen kunnen ook een zeer goed resultaat geven.
Welke figuren ben je van plan te gebruiken?

Groetjes!

Niels, als je iets met gekozen setjes wil doen dan alleen kiezen voor het Wiking Kowel setje. Heb in veel andere threads al regelmatig aangegeven dat de bekende parka's te zien in Kharkov 1943 alleen aan het oostfront gedragen werden en pas in 1945 aan het westfront bij een klein onderdeel van de 6'e ss Nord Division. De andere set is meer zomer en niet passend voor december 1944.

Om je verhaal beetje compleet te maken is de 251/9 bij KG Keiper een voertuig geweest van III./Pz.Grend.2 "LSSAH" (dat was het Gepanzerte deel van de Pz.Grenadiers).

JW

Re: sd.kfz.251 ausf d/9 stummel kg peiper 21-6-11

Hoi Niels,

Als je de foto's goed bekijkt zie je op de plekken waar je onderdelen van de sprue hebt afgeknipt dat je daar nog het nodige vijl werk te doen hebt. Heb het idee dat je een vrij stugge en misschien een te dikke tang hebt waarmee je de onderdelen afknipt. Kijk bijv. eens heel kritisch naar de bijl op de voorkant. Daar zie je nog oneffenheden en ook onder de bijl zie je wat liggen. Zo heb je op vele plekken van dit soort oneffenheden met "gaatje" waar je nog het nodige te doen hebt.De binnenkant van de bak idem dito, je ziet krassen op plekken die er niet horen te zitten!!!

De magazijnhouden van de MP40 bij de bijrijder hangt ook verkeerd om net zoals bij de chauffeur hangt verkeerd om!! Dit is allemaal haast werk van de bovenste plank daarmee doe je jezelf echt geen plezier!!

Wederom de tip, heb je al aantal maal eerder gegeven, ga een versnelling lager en doe het wat rustiger aan met bouwen. Wees wat meer kritisch naar wat je doet en maak er geen haast werk van!!!! Concentreer je op je werk en de zomervakantie gaat nog wel even duren dus je hebt tijd genoeg!!!

JW

Niels, ik kijk naar de foto's die jij op 21 juni geplaatst hebt en het is nu 22 juni. Kijk als jij foto's plaatst voor opmerkingen en ik merk nu dat je eergisteren al de verf erop hebt gezet hoeft niemand ook nog te reageren. Je vraagt om opmerkingen maar je bent al stappen verder dus wat valt er dan nog te zeggen en te leren!!!!???? Zeg dan de volgende keer dat je al stappen verder bent, dan hoef ik ook niet meer te reageren!!!

Maar goed je begrijpt de gemaakte opmerkingen zeg je!!!

De MP houderstas zitten nog steeds scheef en waarom heb je dat bevestigingspunt naast de MP en boven je MP tassen niet weggehaald daar zit normaal de orginele MP van Dragon!!

Niels, je moet leren om kritischer naar je modellen te kijken, weet wat je doet of weet vooral wat je niet doet!!

Succes en zie wel als ie klaar is!!

niels huijnen zei:
P1190761-kopie.jpg

Jaja schiet lekker op zo! Leuke veranderingen in het interieur. Maar toch zou ik die naad weghalen, glad schuren (met schuupapier en water) en een nieuwe aanbrengen volgens de aanwijzingen van Roger. En dan meteen de naadjes van het kanon bijwerken.... Het loont de moeite!!

Eric

Hoi Niels,

Er zit een gietnaad op de MG42 beugel, zie ook de foto die Eric herpostte.
Ik sluit me aan bij Guy, je hebt een goede, constructieve houding nu.
Betrokkenheid en enthousiasme voor je modellen was er altijd al, vertaal dit nu naar nog beter bouwwerk.

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan