Sd. Kfz. 251 Ausf. C

Hallo allemaal!

Ik ben vrij nieuw hier en het lijkt mij leuk om eens te laten zien wat ik bouw.
Ik ben een beginnende bouwer, als kleine jonge heb ik wel eens een vliegtuigje 😳 in elkaar gezet maar dat mocht geen naam hebben.

De laatste maanden ben ik weer bezig met mijn oude hobby maar het niveau dat ik hier zie haal ik nog lang niet.

(foto's staan wat lager)

Ik ben nog op zoek naar eeen betere camera maar het is een begin.

Alle commentaar is welkom!

Grt Niels Veldhoven.[/img]

Hoi Niels,

Wij kunnen jouw foto's niet bewonderen. Lees de topic hoe je foto's moet plaatsen eens.
Een goede foto-host site is volgens mij WWW.Photobucket.com

Veel succes

Marcel

maar het niveau dat ik hier zie haal ik nog lang niet

Dat komt vanzelf, en troost je met de gedachte dat vele van ons een bepaald niveau niet halen,
waaronder ikzelf. Neemt niet weg dat je door proberen en nog meer proberen, veel kunt leren... 😉

Ik zie echter geen foto's, maar kan wel de URL's linken.

Geen idee hoe je moet linken uit mijn Album, dat weet een ander wel neem ik aan ?

Succes met je verdere projecten,

Rico

modellen040.jpg

modellen039.jpg

modellen038.jpg

modellen036.jpg

modellen035.jpg

modellen033.jpg

Nog maar een poging

(eindelijk 😕 )

hey Niels,

Niet opgeven he! Da's best een mooie sdkfz 251 en eveneens een leuke uitvoering. Gewoon veel tips lezen, uitleg vragen,... Dat doe ik ook. Rome is niet gebouwd in één dag. 😉
Groetjes,
Hendrik
PS voor foto's te linken moet je een naam hebben waar .jpg achter staat

Nou Niels, ik zou nog niet te snel klagen qua niveau, zo slecht is dit nog niet hoor. Ik zou qua wash en pigmenten iets subtieler werken, en de drybrush achterop de stoelen ook iets minder en met een andere kleur dan metallic. Daarnaast zou ik ook het net verwijderen, omdat deze nogal grof is. Verder ben je op de goede weg.

mzzls

hoi niels,
je verwering aan de buitenkant is net zoals boris al zegt echt veel te dik gedaan. probeer hier de volgende keer een sterker verdunde wash aan te brengen en in kleine hoeveelheden aanbrengen. je interieur (vooral t dashboard!!) ziet er al goed uit.
vooral wat meer tijd voor de dingen nemen doet wonderen denk ik.

grtz jeroen

T(h)anks voor jullie reacties.

Jullie hebben gelijk ik ben zelf ook niet echt tevreden over de wash en doordat ik Acryl had gebruikt als base en wash kon ik er weinig meer aan doen om het netjes te krijgen..
Ik heb het wel wat opgelicht door er met een wattenstaafje met alcohol overheen te gaan en dat ging bijna ten koste van de cammo..

Ook is het het eerste model dat ik heb ge-airbrusht en dat is nog best lastig 😳 ...

Oh ja wat die wielen betreft Toon.. dat klopt maar dat komt wel goed wanneer de base klaar is..

modellen%20050.jpg

modellen%20049.jpg

modellen%20048.jpg

Het Olievat op de zijkant had ik van een orginele foto alleen zat deze aan de andere kant..
De beugels zijn van wat rest PE gemaakt.

modellen%20047.jpg

De beugels voor het canvas zijn van koperdaad en het doek ik van Plusmodel (resin, wat een verschrikkelijk materiaal)

modellen%20046.jpg

Ik heb nog wat foto's gemaakt met een rustigere achtergrond..

Grt Niels

Misschien mag ik geen commentaar hebben, omdat ik zelf niet meer bouw 😉 , maar ik wil er toch nog wat over zeggen:

het komt op mij over alsof je een geschilderd model hebt die je hebt overgeschilderd.

Volgens mij gaat het met een volgend model helemaal goed komen. 😀

Hee Niels,

Kop op joh , ik vindt het lang zo slecht nog niet. En het mooie van alles is dat je lekker hebt kunnen oefenen met "nieuwe" technieken.

En je weet het : al doende leert men.
De volgende gaat vast stukken beter.....en soms maak je blunders , ook de meest geoefende bouwer verprutst wel eens wat.

Terug
Bovenaan