Sd.Kfz. 251/7 Ausf.D [update 25 september] Nieuwe foto`s !!!

Bedankt voor de reactie`s luitjes,

De antenne komt gewoon uit de kit. Lijkt misschien ietwat te dik, maar kan toch prima.
De 251 komt op een sokkel te staan. De bedoeling was om een klein ondergrondje te maken. Maar ik wil mij eerst eens gaan verdiepen in al dat diorama materiaal wat er beschikbaar is.
Er komt waarschijnlijk nog wel een figuur voor te staan, en het naamplaatje is vanmiddag besteld.
Ik zal tzt de eindfoto`s plaatsen.

Greetz Jacco

Rene Duret zei:
Ha Jacco,

mooi ding man.
Vind alleen je antenne zo fors.

Heb zelf hiervoor een verzameling gitaarsnaren.
Bij de dikkere ( de omwonden) zit dan op het eind zo'n verdikking die op een veer lijkt. Maar da's meer bij geallieerde voertuigen.
Voor het overige zijn ze lekker flexibel.

groeten René

Ik vind het ook een mooi ding zo! 😀

En inderdaad die antenne viel mij ook op... goedkope oplossing (van vroegâh?) die ik van mijn vader heb geleerd is een rekje van een model op 1 punt heet maken en dan snel uiteen trekken, dan krijg je een dun, makkelijk lijmbaar antennetje.
Als je hem op een klein veertje monteert dan is ie ook nog superflexibel 8)

Hierbij een aantal extra foto`s met dank aan Jeroen Timmer, die met zijn camera een paar mooie foto`s heeft gemaakt.

SdKfz_251_1.jpg

SdKfz_251_2.jpg

SdKfz_251_3.jpg

SdKfz_251_4.jpg

SdKfz_251_5.jpg

SdKfz_251_6.jpg

SdKfz_251_7.jpg

Nogmaals Jeroen bedankt voor deze foto`s

Greetz Jacco

Zijn absoluut mooie foto's en zo komt je voertuig ook beter tot zijn recht. Ik zou de knalpot nog wel even wat nuance geven. Is vooral de bovenkant iets te eentonig rood.

Ik zie dat je de haakjes van Tank Workshop ook gebruikt hebt. Leuk!!

Persoonlijk zou ik de ketting in een iets minder groffe uitvoering gaan gebruiken.

Leuk, leuk en leuk.

JW

Heren, wederom dank voor de reply`s.

@JW, De ketting wordt idd vervangen voor een dunner exemplaar. Ook de uitlaat heb ik weer onderhanden genomen.

@Jurjen, Het geeft in mijn beleving net iets meer aan de halftrack. Op diverse foto`s is vaak te zien dat de wielen er wat scheef onder staan.

Nu verder met het figuur, en een jerrycan die nog aan de zijkant wordt opgehangen.

Greetz Jacco

Jacco, jouw halftracks zijn echt 'bluesy'.
Een voertuig een stuk persoonlijkheid geven, da's pas knap man!

(er gaat morgen een nieuwe set 012 op mijn akoestische, interesse in wat snarengoed..?)

groetn'René

Terug
Bovenaan