Sd.Kfz. 251/22 Update 11-08: figuurtje iets verder

Hello Eelke,

Ik kom nog eens terug op de uniformen van de bemanning als je het niet erg vindt. Ik heb altijd gedacht dat ze de late M44 feldbluse droegen, erg gelijkend op de Engelse battle dress en soms verward met de panzer jacke omdat ze ook zo kort zijn. Ik heb juist een bevestiging gevonden op ML, geen foto of iets dergelijk gewoon...

http://www.network54.com/Forum/47207/message/1184609277/Uniforms+for+various+vehicle+crews

Wat natuurlijk niet uitsluit dat je uitstekend figuurtje er niet bij kan staan als niet-bemanningslid.

Groeten

Eddy

ik zou ook voor een afwijkende kleur kiezen, donker rood, donkerblauw, een mooie warme contrasterende kleur, zodat je behalve een uniform ook nog wat menselijks ziet, iemand die niet alleen met oorlogje voeren bezig is, maar zichzelf ook warm probeert te houden.

mooi figuur, ik heb em hier ook ergens liggen!

krijgt de jas nog een andere tint, of hou je em zo?

Timo

De sjaal is wit/lichtgrijs geworden. Iedereen bedankt voor suggesties, ook voor je pb, René! Paars met blauw vond ik net een tikje té 😉.

Timo: de jas krijgt nog een andere kleur, dit is overspray, eeehm, ik bedoel natuurlijk 'grondlaag' 😉.
Eddy: bummer 😢. Ik dacht dat dit soort voertuigen door Panzerjägertroepen werden gebruikt. Denk je dat de panzerjas echt 100% uitgesloten is, in voorjaar 1945? Ik maak het figuur hoe dan ook af, als niet-bemanningslid, zoals je zegt.

Terug
Bovenaan