Sd.Kfz. 251/17 Ausf. D

Hallo,
Deze 251 is van het merk Dragon. Het was weer een tussendoortje, maar omdat ik de laatste tijd wat extra tijd had ging het bouwen en schilderen redelijk vlot. Zoals zo vaak bij Dragon paste de bovenkant niet helemaal goed op de onderkant, maar met een beetje putty was dit probleem snel opgelost. Voor de rest viel de kit lekker in elkaar. De foto`s....

foto01.jpg

foto02.jpg

foto03.jpg

foto04.jpg

foto05.jpg

foto06.jpg

Voor de rest komt er nog het 1 en ander in te liggen, en ben nog druk op zoek naar een passend figuur.

Tips en comments zijn uiteraard weer welkom.

Greetz Jacco

Jacco,

Je gaat ook als een speer!
Ook deze ziet er weer goed uit. Wel het idee dat de chips redelijk donker zijn.
Roestlopers zijn heerlijk, misschien ietwat te opzichtig, maar heeft ook wel weer wat 🙂

Super werk Jacco!

Gr,
Jeroen

Ha Jacco!

Ziet er weer leuk uit, mooi gespoten. Moet ik je toch nog eens een xtje over aan de tand voelen.
Roestsporen vind ik persoonlijk net even tè, maar kan ook aan de foto's liggen. Neem je 'm volgende keer mee naar de Kapel?

Groeten,

Kanne

Thanks voor de reacties.

@Jeroen, op de foto`s komen de chippies idd wat donker over, in het echt valt het best mee.
@Dom, Er komen idd nog wat persoonlijke spullen in. Alhoewel mijn sparebox aardig begint in te krimpen 😕
@Kanne,zal hem de volgende keer weer meenemen naar de kapel.

Greetz Jacco

Jacco het is een heel mooi model en ook strak gebouwd. Mijn discussie punt blijven jouw chippies 😉 ! Ik blijf ze te geplaatst vinden en zit me af te vragen waarom het hele voertuig op de bekende plekken chippies heeft. Neem het compartiment waar de schutter zich in begeeft, ik vind het persoonlijk net iets te overdone. Hij ziet er ieder geval in mijn optiek al een stuk mooier uit dan je voorgaande 251.

Ook mis ik een bepaalde nuance in de chippies, noem het ééntonig!

Je had het geheel wat meer realisme kunnen geven door bijv. één van de spatborden iets om te buigen zodat het net lijkt alsof ie echt op zijn donder heeft gehad.

Maak hem wat spannender met bijvoorbeeld een kettingkje aan de voorkant tussen de 2 haken gedrappeerd.

Voorzie je lamp aan de voorkant van een klein looddraadje zodat je een elektrische verbinding maakt.

Maak je model wat spannender en levendiger en stop allemaal eens met de kreet "een tussendoortje" het is allemaal geen aangenomen werk. Geef het de tijd en aandacht die het verdiend en zet iets moois neer. :idea:

Hopelijk mag ik hem komende zaterdag tijdens de Twenot meeting in het echt aanschouwen.

Succes,

JW

Hoi JW,
Thanks voor je reactie en positieve inbreng. Tja, de chippies.. ik zelf vindt behoorlijk meevallen. Het is misschien een beetje mijn `style`om er een lekker afgeleefd voertuig van te maken. De kleuren van de chips probeer ik al iets meer mee te varieeren. Diverse bruin, en zwart tinten. Misschien kun je hier a.s. zaterdag iets meer uitleg over geven, wat je hier precies mee bedoeld.
Greetz Jacco

Leuk dat je komt en zullen zaterdag onder het genot van een bakkie eens lekker over je model gaan ouwehoeren 😉

JW

Ik vind het een prachtig modelletje. Prima kleur. De chips zijn inderdaad misschien wat te berekenend aangebracht en vaak op TE logische plekken, maar zeker niet storend. Verder is ie aardig clean maar dat is een keuze.
Met een figuur erbij vind ik een model altijd veel meer tot zijn recht komen, niet in het minst omdat je dan meteen een indruk hebt van de grootte in het echie. Mooi werk! 🙂

Terug
Bovenaan