Sd.Kfz. 250 [update 17 JAN] Ondergrondje!

Re: Sd.Kfz. 250 [update 26-dec]

Wederom mooi gedaan Jacco, heb deze ook nog in de kast staan dus nu weet ik hoe t moet 😉
Het bundeltje van de krans is een goed idee, zal deze dagen nog eens even op bezoek gaan bij moeders 🤣

grtzz

Hoi JW,

Thanks voor je reactie, de tracks zal ik nog even naar kijken. Ben bang dat ik er weinig meer mee kan, omdat ze allemaal goed vast zitten.
Wat betreft de munitieband, die komt nog. Samen met de schutter. Ook komt er nog een figgie die uit de 250 springt, en een rennende figuur naast de 250.

@ Johanna en Elco. Thanks 😀

Grtz Jacco

Hele leuke 250 Jacco, een moeilijke kleur toch spannend weten te maken en hij is netjes afgewerkt.
Goed en subtiel stof!
Besteed veel tijd aan je figuur, een goed voertuig met een matig figuur haalt alles naar beneden.

Kleine puntjes van mij.
Ik zie op de foto's nergens een metaalachtig randje dat je met potlood kunt maken, bijvoorbeeld langs het MG schild.
Kan zijn dat het er wel op zit hoor, maar dit zou je op sommige plekken nog net even kunnen doen.

Sommige luiken, vizierluiken, het MG schild kun je er net wat uithalen nog door deze apart een lichter filter te geven (alleen in het midden), dat zal het voertuig erg spannend kunnen maken.

De overgang (de rand) van motorkap naar hull net na de roosters is een mooie rand om wat stof in te leggen, bijvoorbeeld met een mengsel van Raw Umber en Napels geel.
Nu is het donker daar.

Succes met de laatste loodjes!

groeten John.

Hey John,

Bedankt voor je reactie.
Ik laat de 250 eerst zo voor wat het is. Neem hem eerst mee naar een bouwavond om daar eens te kijken of er inderdaad nog wat aan kan/moet gebeuren. Live kijk je er toch altijd anders tegenaan. Wat betreft de figuren, je hebt gelijk. Ik zal er de rust en tijd voor gaan nemen

Grtz Jacco

Weer een update van mijn kant.
Zoals ik al eerder aangaf het gaat rustig aan. 😉
De afgelopen dagen het ondergrondje afgewerkt. Een mix gebruikt van houtlijm, vogeltjes zand, verf en pigmenten.
Daarna de airbrush er overheen in diverse aarde en stof kleuren. Een washje, en weer wat pigmenten.

foto25-2.jpg

foto26-2.jpg

foto27-2.jpg

foto28-2.jpg

Nu toch maar eens aan de gang met de figuren 🙄 😉

Tips en commentaar welkom

Grtz Jacco

Dat ziet er al erg geslaagd uit tot dusver Jacco. Vooral de modderige wielkasten, de subtiele tonale overgangen op diverse panelen en de omgeving vind ik top. Wellicht zou ik 'm onderaan bij de flanken iets stoffiger maken, maar alweer, dat is persoonlijk.

Bedankt voor de reacties heren!

@ Guy, de onderzijde krijgt idd nog iets meer stof.
@ Martin, er komen 3 figuren bij. 1 achter de MG, 1 die net uit de 250 springt, en 1 die gebukt schuin voor de 250 rent.
@Ron, Lijkt idd altijd mooi een grijs voertuig op een stoffige ondergrond
@Jeroen, Klopt dit is hetzelfde ondergrondje, alleen een ander mengsel (andere ging los)

Grtz Jacco

Terug
Bovenaan