Sd.Kfz. 250/3 ausf. A Normandië 1944

Bespeur ik hier de aanzet tot een meesterwerk?
Gaat goed zo Jan!

Deze figuren had ik nog over van destijds het PIAT team in Normandië. Ik probeer er meer van te maken dan recht uit de doos, maar ben geen sculpted. Dit is zagen, lijmen en vullen.

Ach Jan, échte sculpters zijn we geen van allen, zelfs de besten onder ons zijn amateurs vergeleken met de mensen die dit uit zand maken:

Zand 02.webp
Zand 03.webp
Zand 01.webp

waar een dagje Garderen al niet goed voor is.
Zandsculpturenfestijn, echt een aanrader!

Is de zijde met 160 erbij de voorkant? Dus muur links voor?
Dan dekt de muur het model wel flink af en gaar de focus voor het grootste gedeelte naar de figuren. De halftrack is gedegradeerd tot achtergrond object. Vind ik persoonlijk jammer met alle details die erin zitten.

Hangt er vanaf vanaf welke kant je kijkt denk ik, en als je dan andersom kijkt is het ook net een kijkdoos. Leuk

Is de zijde met 160 erbij de voorkant? Dus muur links voor?
Dan dekt de muur het model wel flink af en gaar de focus voor het grootste gedeelte naar de figuren. De halftrack is gedegradeerd tot achtergrond object. Vind ik persoonlijk jammer met alle details die erin zitten.
Dat is waarover ik aan het dubben ben. Het half verstopte voertuig heeft ook iets realistisch. Ik wilde een verlaten voertuig laten zien. Met de Britten erbij krijg je een gevoel voor de grootte.
Als je over de muur kijkt, kijk je mooi het interieur in.
Hangt er vanaf vanaf welke kant je kijkt denk ik, en als je dan andersom kijkt is het ook net een kijkdoos. Leuk
Dat is wat ik er nu van probeer te maken. Ik ben nog een beetje op zoek naar iets, waardoor je aandacht naar de andere kant wordt getrokken. Het lijkt nu een 180° view diorama te worden.
Maar ik wil het mezelf niet te moeilijk maken.

Terug
Bovenaan