@ Wim
Dank ! Zelf ben ik er matig tevreden over
😕
Het zal wellicht aan de donkergrijze kleur liggen ; ik vind dit echt een lastig uitgangspunt om eens 'lekker' te verweren en effecten te creeeren !
Een lichte basis (zoals de 251/10) heeft wat dat betreft mijn grootste voorkeur.
@ Richard
Dank !
Richard Cramer zei:
...In hoeverre was er sprake van schade bij Panzergrijze voertuigen in de zin dat de primer zichtbaar was ? ...
... Zit er zelf over te denken om de Famo panzergrijs te spuiten en daarbij voor het realiseren van de schade de hairspray-techniek toe te passen ...
No clue :!:
Ik heb zelf geen ervaring met de hairspray-methode
(1x whitewash geprobeerd op OD) , maar mijn gevoel zegt dat dit te subtiel is om schade te suggereren.
Maar goed ... dat is een gevoel ! Probeer het uit zou ik zeggen ... wellicht werkt het prima !
🙂
Ik moet zeggen dat ik dergelijke details ook niet opzoek of dat ik panzergrau-schade-kansberekeningen erop nahoud om zoiets wel of niet te doen. Ik heb wederom gemerkt dat panzergrau -voor mij- zich redelijk lastig laat bewerken voor modelmatige aandachtstrekkers; te donker van kleur ... Zoals ik eerst met de Vallejo-combo
German Grey +
Intermediate Blue aan het werk ging om de boel op te lichten om in de weathering-fase leuke effecten te kunnen/willen laten zien, heb ik dit keer de
German Grey +
Ivory-combinatie geprobeerd, om zoveel mogelijk aan het 'werkelijke' panzergrijs te kunnen komen. De laatste combinatie bevalt me veel beter, natuurlijk omdat het blauwe effect wegvalt.
(... hoe ik daar ooit op gekomen ben ?!?! ...)
Ik denk dat collega Bassie Hermsen dit bij zijn Panzer II (
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=3&t=27059&start=40) veel beter heeft gedaan. Zoals je in zijn draad ziet, moet hij het bij die basiskleur gaan hebben van roestachtige kleuren om weathering aan te brengen/zichtbaar te maken, die overigens goed te onderscheiden zijn van zijn primer-rood-schades (-> zie zijkanten motor-compartiment). Bas zal ongetwijfeld een meer gefundeerde mening hebben hierover.
Dan .. of de primerkleur rood was ? Wat betreft het begin van de oorlog wel,
dacht ik. Ben ik niet zeker van ... niet in verdiept ...
eindeloze groet