Af! Sd.Kfz.234/2 Puma

Dit model is af!
Zou het klaar zijn voor Goes?

Als dat afhangt van de figuren en/of de rat die ik daar aan Rob ga geven, denk ik het niet …

Ik breng m iig wel mee, vrijdag moet het water wel klaar zijn

Als je de BMW daar neerzet vind ik de rat niet meer geloofwaardig en “to much” . En als je de BMW er neerzet dan inderdaad omdraaien

Motor 45 graden draaien, dat deze vanuit dezelfde richting komt als de Puma.

Ik hou het bij de figuren, die qua kleding eigenlijk niet echt bij elkaar passen, maar goed, de Duitsers waren meesters in het van een allegaartje aan (gevluchtte) soldaten functionerende Kampfgruppen te maken.
De motor is ook eigenlijk een echte DAK uitvoering, dus die krijgt nog een eigen vignetje tzt.

De setting is vrij relaxed, in de herfst. Ik hou het op de voorbereidende verplaatsingen voor het Ardennen offensief waarbij diverse onderdelen opnieuw uitgerust werden. Dit was al enkele weken aan de gang voordat de daadwerkelijke tegenaanval werd ingezet.
Ik wil nog wel iets van struiken of takken op de Puma aanbrengen, camouflage was essentieel destijds.
Nu dus op zoek naar van die 3D geprintte dennentakken van RT-Dio

Laatst bewerkt:
Gisteren binnengekregen via Dutchmodelshop.nl:
RT-Diorama 3D geprintte dennentakken.
Die komen als camouflage aan de Puma te hangen.
Dikke complimenten voor de webshop trouwens, daar zijn ze behulpzaam en je kan er prima afspraken mee maken. Door een latere toevoeging aan mijn bestelling bleek ik boven de gratis verzending limiet uitgekomen te zijn. Dit had ik niet eens door maar de te veel betaalde verzendkosten zaten keurig cash bij mij bestelling! De takken zelf moet ik nog eens goed bekijken, maar de eerste indruk is heel goed.(Foto's zijn van RT zelf)

images-3.webpimages-2.webpimages-1.webp

Een subliem stukje werk, Rob !
Maar je voorziet jouw voertuig 415, -welke tot een opleidings-eenheid behoorde-, van het divisie-symbool van de 20. Panzer-Division (alleen Oostfront), en plaats die vervolgens in de Ardennen 1944.
Een alternatieve tijdlijn, neem ik aan. 🙂

Uiteraard, ik hou van bouwen, schilderen en zet het geheel in een passend landschapje.
Verder verdiep ik me in dit soort werkstukjes nauwelijks in specifieke locaties en/of legeronderdelen.

Laatst bewerkt:
Met de dennentakken voor de nummers is er geen haan die er naar kraait. Mooie takken, ik heb ze nog niet in real life gezien, en kom er niet meteen achter hoeveel takjes er in een set zitten. T is ook binnen NL tamelijk slecht te vinden en zien doet kopen

Haha, dat zal ik doen, geen discussies meer over het voertuig.
1 setje kan je 2 tot 3 kleine voertuigen mee doen, of 1 pantserwagen of tank behoorlijk inpakken.
Ik geloog dat er 17 flinke takken in zitten en wat kleiner spul zoals dennenappels in verschillende maten.
De naalden zijn ragfijn geprint, de takken zijn wel wat dik en missen helaas enige structuur. Daar moet je zelf wel iets aan doen.
Een setje kostte me €14,90 bij Dutchmodelshop.nl die als het goed is nog wat sets heeft nu.

Ik vind de takken er best groot uitzien in het filmpje, lastig te beoordelen natuurlijk, maar voor mijn gevoel lijkt het meer 1:16 schaal. Het is jammer dat je ze niet op een voertuig ziet, dat geeft een beetje context.

Ik ga je dat hier zeker laten zien wanneer ik zo ver ben

Alvast wat meer.
Close ups om het detail te laten zien. Heel erg breekbaar, dus schilderen, plakken en afblijven verder.
De handleiding/gezondheidswaarschuwing juich ik als veiligheidskundige toe! Dat heb ik nog niet eerder gezien bij 3D onderdelen.
20260306_094707.webp20260306_094727.webp20260306_094800.webp20260306_094934.webp20260306_094939.webp20260306_094835.webp

Ik vond het erg breekbaar, de eerste takjes waren er al af

Ik vind hem prachtig Rob, je hebt ook een mooie balans/verhouding in je basis en onderdelen.
Wil je nog een foto maken als het water transparant is?

Groeten, Jan

Mooi eindresultaat Rob!
Wordt persoonlijk alleen nog niet warm van de 3D takjes en boompjes van RT.
Een nadeel vind ik dat je het niet in de gewenste positie kan leggen omdat het materiaal niet flexibel is en je er geen “eengheid” van kan maken!
Voor wat de naaldbomen betreft deze doen mij denken aan mijn kunst kerstboom,te symmetrisch!

@Jan van Harn,
Dat doe ik. Ik heb er vanavond een 2e, dikkere en ruwere laag opgesmeerd. Wanneer deze is opgedroogd maak ik nog wat foto's.

@Roger Hurkmans
Daar ben ik het wel mee eens. Positief is dat er allemaal verschillende takken in het pakket zitten, maar de opbouw is inderdaad wel erg eenvormig.
En het spul is enorm fragiel, dus heel veel handelingen kan je er ook niet mee doen, want dan breekt er van alles af.

Het ziet er prachtig uit Rob!

Wel één vraag: bij alle kledingstukken heb je met licht en schaduw gewerkt maar op de foto's lijkt het dat de pet van commandant egaal groen is. Ligt dat aan de foto's of heb je toch nog iets over het hoofd gezien?

Van ons allemaal (bijna dan) zien de figuren er van dichtbij beduidend minder uit Rob, hoef je je geen zorgen over te maken. 👍
Laat dat maar aan mij over. 😁

Ja, het was de AK gel Jan

Die heb ik ook liggen, maar idd. dat wordt heeeeeeeel voorzichtig werken.

Terug
Bovenaan