sd. kfz. 234/1

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo,
weer eens wat nieuwe foto's van mijn laatste project.
het project is zoals de titel al doet vermoeden een sd. kfz. 234/1 geworden. het model is in de fase van weatheren en dat duurt nog wel ff, de tools en scheppen moeten nog geschilderd en opgeplakt worden (op de scheppen na). de weathering is ongeveer voor 50% af en is al best goed gelukt al zeg ik ''t zelf. de guns en de rest van de koepel moeten nog licht worden afgewerkt. ok genoeg gezegd, tips en andere coments zijn natuurlijk altijd welkom.
p1040536sx8.jpg

p1040537ee1.jpg

p1040538kv2.jpg

p1040539mz1.jpg

p1040540kb0.jpg

Ha Achternaamgenoot! 😀

Ziet er al goed uit. De details zijn netjes geschilderd (zie dat je nog een paar jerrycan riempjes moet doen) Misschien dat je in het vervolg de bruine kleur iets lichter kunt houden om alles wat zichbaarder te houden. Door de weathering wordt alles vaak toch al iets donkerder, dus is licht beginnen vaak wel aan te raden. Verder zou ik de verf waarmee je de camo geschilderd hebt iets verdunnen (klein beetje maar) hierdoor voorkom je de strepen die je ziet van de kwast/ penseel. Ik kijk uit naar de verdere afwerking, want het detailschilderwerk heb je netjes gedaan! 😀

Groetjes

Hey Eric,
Zoals Boris al aangeeft vindt ik het ook jammer dat je duidelijk kunt zien dat de camo aangebracht is met een penseel. Ook lijkt me de wash op de rechterzijde een beetje vlekkerig. Misschien kun je dit nog aanpassen.
Voor de rest een mooi voertuig, en ben benieuwd naar de rest van de verweering.

Greetz Jacco

Eric,

Mooi voertuig met een mooi camo. Maar ik zie op deze afstand al flinke gietnaden. Op de jerrycans, brandblusser en uitlaten zo te zien.

Ga je hier nog voertuig bij doen? Zo'n open koepel leent zich daar wel voor.

Groeten, MartinD

mannen bedankt voor de reacties,
@boris: bedankt, mijn broer zij al net zo iets over de bruine kleur, en de tip over het verdunnen ga ik ook gebruiken bij een volgende.
@jacco: bedankt, wash is al iets verbeterd (en mijn naam is met een K). 😀
@Martin: op de jerrycans kan wel kloppen (old skool italeri jeweettocht) en ja er komt waarschijnlijk nog een tweede voertuig bij.

ik ga weer lekker verderbouwen.

groeten eriK bakker

boris bakker zei:
Ben bang dat dat het voertuig fataal word Martin. 't is maar een klein koepeltje 😈
Natuurlijk niet. Een Duits grenadier met een buitgemaakt 1:285 voertuigje lijkt best leuk 😉 ....
Voertuig moet natuurlijk 'figuur' zijn 😳

Erik,

Ik had een typfoutje in mijn vorige posting, waar Boris op wees. Mijn vraag was of je nog een figuur in de koepel ging plaatsen. Helaas typte ik voertuig, waardoor het geheel een lachwekkend situatie op kan leveren.

Groeten, MartinD

Terug
Bovenaan