Sd.Kfz.232 (6-rad) bij Tilburg

Het is vandaag precies 85 jaar geleden dat de 232 die ik wil uitbeelden is uitgeschakeld. Helaas heb ik 'm nog niet af, wat wel mijn oorspronkelijke doel was eerlijk gezegd. Ik ben al wel een eind, maar de verwering en blending van het totale dio vraagt toch meer tijd dan ik dacht. Ach, het is gelukkig een fijne hobby en geen betaald werk 🙂 Hierbij in ieder geval de stand tot vandaag:

IMG_9072.webp

IMG_9076.webp

IMG_9075.webp

IMG_9078.webp

IMG_9075.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had toch even wat afleiding nodig van het 232-interieur en dus heb ik de de kerstdagen al even gekeken naar de presentatie en een opzetje kunnen maken van het diootje. Alles geïnspireerd op foto’s van het echte voertuig. De bermen zullen als een grassige berm gemaakt gaan worden. Verder blijft het lekker rustig, focus vooral op de voertuigen. Hooguit t.z.t. nog eens kijken of er een motorordonans bij zou passen achter de truck, maar dat bekijk ik definitief als ik de ondergrond af heb.
Great build Erwin 👏 Is this Plus Model Steyr 640?
Geweldige bouw Erwin 👏 Is dit een Plus Model Steyr 640?

Great build Erwin 👏 Is this Plus Model Steyr 640?
Geweldige bouw Erwin 👏 Is dit een Plus Model Steyr 640?
Thanks JP, much appreciated!

You're right, it is the Plus Model kit. Not the best in building quality, but it is the only Steyr 640 on the market as far as I know and typical for the 9.Pz.Div. in the early campaigns. So this dio was the perfect candidate I could use it on.

Helaas heb ik 'm nog niet af, wat wel mijn oorspronkelijke doel was eerlijk gezegd.
Ach ja Erwin, zo gaat het ook meestal met echte militaire operaties.... in het begin loopt het op rolletjes waarna het plan toch uiteen loopt 😉

Het ziet er nu tenminste al heel goed uit en laat niets je opjagen om het te voltooien zoals je het bedoeld hebt 👍

Allereerst: schitterend gedaan.

Dit project ligt me aan het hart, daar het een hele fascinerende geschiedenis heeft, waar nog steeds niet alle details van bekend zijn.

Afgelopen week nog even vergelijkingsfoto's gemaakt en dan pas zie je echt hoeveel details op Erwin kunstwerk kloppen.
Kapotte Kfz 232 funk - Koningshoeven no. 79-81 Tilburg- eBay 01.webp
1000071182.webp

FB_IMG_1707506423914.webp
1000071184.webp
Gr Bas

Lekker bezig @Erwin Verhoeve !
Staat ie nog los van de ondergrond?
Als het gebrand heeft, zou je verwachten dat de grond zwart is.
Maar wellicht ben ik te voorbarig?

Iedereen bedankt voor de positieve reacties! Erg leuk om te zien 🙂

Staat ie nog los van de ondergrond?
Als het gebrand heeft, zou je verwachten dat de grond zwart is.
De wagens staan ondertussen vastgelijmd én ik heb de grond onder de 232 zwart/ roetig gemaakt. Ik zie alleen dat het niet helemaal goed overkomt door de hoeken waaruit ik de foto's heb gemaakt. Volgende update zal ik er wat meer van laten zien!

Allereerst: schitterend gedaan.

Dit project ligt me aan het hart, daar het een hele fascinerende geschiedenis heeft, waar nog steeds niet alle details van bekend zijn.

Afgelopen week nog even vergelijkingsfoto's gemaakt en dan pas zie je echt hoeveel details op Erwin kunstwerk kloppen.
Dank voor de complimenten en mooie foto's Bas, blijft leuk om te zien dat de omgeving nog zo herkenbaar is t.o.v. 85 jaar geleden! Hopelijk mag er inderdaad ooit duidelijk worden wat er precies is gebeurd, maar ik ben er bang voor dat dat één van die historische zaken is waar we het nooit van zullen gaan weten. Neemt niet weg dat het één van de meest gefotografeerde voertuigen is op het Zuidfront waar ik gelukkig veel aan had bij het uitzoeken en nabouwen.

Ach ja Erwin, zo gaat het ook meestal met echte militaire operaties.... in het begin loopt het op rolletjes waarna het plan toch uiteen loopt 😉

Het ziet er nu tenminste al heel goed uit en laat niets je opjagen om het te voltooien zoals je het bedoeld hebt 👍
Ga ik doen Peter, komt zeker goed 😇 Zoals je in één van je eerste reacties al eens schreef is het hele project een uitdaging omdat ik dit nog nooit eerder had gedaan. Precies waardoor mijn plan ook af en toe een andere kant uit moest rollen dan gedacht, maar die leermomenten vind ik al winst. Iets met "Het gaat niet om de bestemming maar de reis er naartoe" 😉

Terug
Bovenaan