Sd.Kfz.232 (6-rad) bij Tilburg

Dank voor jullie input heren! 👍

Je kunt ze ook zelf maken door bijvoorbeeld spelden in een stukje zachtboard te steken en daar koperdraad tussen te weven.
Ik ben aan het testen geweest met speldjes en draad, maar het lukte mij jammer genoeg niet om een fatsoenlijk resultaat te krijgen. Vandaar mijn vraag 😊

Lijkt me een betere optie, je ziet er na verf al met al net niks van. Overigens hebben de 251 half track kits van dragon deze stoelveren in de etch set
Dat is een goeie tip, mocht iemand die nog over hebben en ervan af willen houd ik me aanbevolen 😇

Kleine opmerking Erwin, indien hij echt flink gebrand heeft dan hebben de stoeltjes ook geen zittingen meer en zien die er bijna hetzefde uit als rugleuninkjes.image.webp

Laatst bewerkt:
Oei, dat zijn fantastische stoelframes Frank! Ziet er erg goed uit!

Ik zat al te twijfelen wat ik met de zitting zou doen, maar omdat ik net genoeg van die veren had uit een oud PE-setje voor de rugsecties heb ik besloten om de stoelen uit te voeren als:
hadden die Duitse stoeltjes niet een metalen plaat waarop het zitkussen werd gemonteerd ?
Oftewel heb ik de kussens in ieder geval compleet weggeschuurd om alleen de platen te suggereren.

Het lukte me namelijk niet om zelf nog extra veren te maken met koperdraad 😥

In de zitkussens zouden springveren kunnen zitten, maar vermoedelijk eerder iets van paardenhaar met leer of dik canvas ofzo als deklaag. Leer lijkt me bij zon vroeg voertuig logisch, en ik heb geen enkel idee wat er van overblijft als dat in de fik vliegt, en de vraag is ook in hoeverre het ding heeft gebrand, geheel uitgefikt met banden weggebrand en al, of een binnenbrand na inslag is een heel verschil, bij de eerste zul je bar weinig herkenbaars aantreffen, bij de laatste kan de positie van de vooruit rijder nog best grotendeels intakt zijn

Roest op een uitgebrand voertuig is OK, maar de straat zal eerder zwart dan roestkleurig zijn.

Roest op een uitgebrand voertuig is OK, maar de straat zal eerder zwart dan roestkleurig zijn.
Klopt, heb je helemaal gelijk in Rob. Zie dit als een primer basis 😎 Ik wil daar nl ook nog flink wat ‘residu’ van de brandschade maken.

Eerste ronde met heavy chipping gehad. Nu eerst blanke lak en dan nog een rondje heavy chipping, maar dan t.b.v. de panzergrau. Ben er zover content mee… wordt een mooie zooi al zeg ik het zelf 😇😎

IMG_8455.webp

Die stenen lijken wel lichtgevend zo. Neem aan dat dit door de foto komt en ze in het echt meer wegvallen in de achtergrond?

Gr Bas

Die stenen lijken wel lichtgevend zo. Neem aan dat dit door de foto komt en ze in het echt meer wegvallen in de achtergrond?

Gr Bas

Ik moet bekennen dat ik het zelf niet zie, maar zal de base eens meenemen naar Tilburg volgende bouwavond. Benieuwd of je het dan ook nog ervaart. Ik kan nl altijd nog wat met filters doen. Foto’s blijven altijd lastig om kleuren goed te beoordelen idd.

Ik moet zeggen dat ik de stenen zoals ik ze op de foto zie, ook aan de lichte kant vind, maar vooral zou ik aanraden om ze qua kleur wat meer naar elkaar toe te trekken. Ze zien er nu uit alsof de weg splinternieuw is, met stenen die hooguit een paar weken geleden gelegd zijn. Met bijvoorbeeld een wash er overheen, waarvan je dan ook nog de kleur een beetje kunt variëren, zullen ze er ouder en meer „gebruikt” uit gaan zien.

Zo snap ik Bas’ opmerking denk ik ook beter. Goeie tips, ik ga er mee aan de slag! Bedankt mannen! 👍🏻

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan