Sd.Kfz. 165 Hummel in progress (update)

Eerst maar weer eens wat af gaan maken wat half gebouwd stond.

Dus de Hummel is aan de beurt.
De Hummel is van Dragon 1:35, met een berg pe van Lion Roar en een schietbuis van Jordi Rubio.

Hieronder wat foto's van de huidige stand van zaken.

P1010678.jpg

P1010679.jpg

P1010680.jpg

P1010681.jpg

P1010682.jpg

P1010683.jpg

P1010684.jpg

Ik hoor graag jullie reacties

Groeten Eric

Ha Eric,

Ah leuk een Hummel! Die zien we hier niet vaak. Ziet er goed uit. Netjes gebouwd met die PE. Ik neem aan dat de delen met plamuur gewoon glad zijn? Let nog ff op de beide zijkanten van het bestuurdersdeel, daar zitten 2 sinkholes.

Mzzls

Re: Sd.Kfz. 165 Hummel in progress

Eric de Graaf zei:

Hoi Eric,

Toffe kit he ? Ik ben met dezelfde bezig 🙂

Let even op de 2 malletjes die je gebruikt hebt, op foto aan de rechterzijde op de bodem, hier zichtbaar met de [R].
Het zou hier gaan om onderdelen die slechts als mal bedoeld zijn bij 't bouwen.
PMMS zei:
Step 16/17; N10 and N11 should not be glued to I (hull). Parts N10 and N11 are meant as jigs only for placement of rear gun support and side wall supports.

bron : http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/dragon/dr6150.htm

groet Frank

Re: Sd.Kfz. 165 Hummel in progress

Frank Haspels zei:
Hoi Eric,

Toffe kit he ? Ik ben met dezelfde bezig 🙂

Let even op de 2 malletjes die je gebruikt hebt, op foto aan de rechterzijde op de bodem, hier zichtbaar met de [R].
Het zou hier gaan om onderdelen die slechts als mal bedoeld zijn bij 't bouwen.
PMMS zei:
Step 16/17; N10 and N11 should not be glued to I (hull). Parts N10 and N11 are meant as jigs only for placement of rear gun support and side wall supports.

bron : http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/dragon/dr6150.htm

groet Frank

Frank bedankt voor de tip, daar moet ik dus nog even wat aan doen.. ik had dit even gemist in de bouwtekening.

@ Boris: de sinkholes, daar wordt wat aangedaan.

Groeten Eric

bij mijn hummel zitten ze er ook nog in (geplakt en wel), 't was wel heel onduidelijk in de tekening gezet. ik heb em verder zonder de PE setjes gebouwd, jammer, want met PE zijkanten had ie veel mooier geworden denk ik, misschien dat ik em nog maar eens ga aanschaffen!

heb je jezelf al een hartverschieting gelachen om de figuurtjes? valt niets mee te doen imo.

ik heb verder de schietbuis van dragon gebruikt, ik had er niet veel plamuur voor nodig, en 't heeft evengoed een aardig effect.

succes, en ik wacht de verf af!

Timo

Ik ben ook bang dat ik de twee malletjes er niet meer uit ga krijgen, ze zitten er al vanaf afgelopen zomer... dus behoorlijk vast.
En anders doe ik er zoveel uitrusting in dat je ze niet meer zit zitten.
En die figuren daat heb ik nog niets mee gedaan, maar ik heb ook nog een tristar setje liggen, dus misschien dat die er dan wel in komen.

Groeten Eric

Eric de Graaf zei:
...En anders doe ik er zoveel uitrusting in dat je ze niet meer zit zitten...

Hoi Eric,

Dit lijkt me persoonlijk een goede reden om ze juist eruit te halen.
Als je breukvlakken kunt vermijden op de onderplaat zou ik zeker proberen het teveel weg te halen.
Zo kun je zelfs nog meer stowage kwijt...komt goed 😛

groet Frank

kun je niet heel voorzichies wat pielen met een dremel en een langwerpig freesje?

dat zeg ik, ik heb ze laten zitten, en eenmaal geschilderd valt het niet meer zo heel erg op, de nadruk bij mij ligt op de koptelefoon die ik ergens heb opgehangen samen met een uniform jasje, dat trekt de blik wat weg...

Timo

En dan weer een update, en de globale setting op het ondergrondje.

Toch nog de malletjes eruit gekregen.

P1010695.jpg

P1010696.jpg

P1010697.jpg

P1010698.jpg

P1010699.jpg

Er moet her en der nog wel wat aan de afwerking gedaan worden, maar kom maar op met de tips e.d.

Groeten Eric

er mist nog een onderdeel voor de 150 mm, daar hoort nog een randje te zitten, kwam ik ook achter, toen het model al af was...

verder. de beugels die het kanon tijdens transport op zijn plek houden, zijn, als het ding in gebruik is, een kwartslag naar voren gedraaid, en zijn dus altijd aanwezig in het hok, beetje jammer van dragon dat ze dit niet hebben vermeld in de instructies.

verder, ziet het er goed uit!

Timo

Timo de Porto zei:
er mist nog een onderdeel voor de 150 mm, daar hoort nog een randje te zitten, kwam ik ook achter, toen het model al af was...

verder. de beugels die het kanon tijdens transport op zijn plek houden, zijn, als het ding in gebruik is, een kwartslag naar voren gedraaid, en zijn dus altijd aanwezig in het hok, beetje jammer van dragon dat ze dit niet hebben vermeld in de instructies.

verder, ziet het er goed uit!

Timo

Timo help me eens op weg met het randje, want ik heb even geen beeld.
En wta die beugels betreft, ik heb foto's van een hummel ( in een boek) waar de beugels geheel verwijderd zijn, dus daar is volgens mij wel mee te spelen.

Ik wacht op het randje.

Groeten Eric

ik heb je foto ff gejat en aangerand... voor het goeie doel uiteraard!
P1010699.jpg

waar het rode circeltje staat, daar hoort een randje te zitten, kijk maar eens op de sprues die je nog over hebt, zo kwam ik er bij mij namelijk ook achter. de beschrijving is hier erg onduidelijk over!

Timo

dan is het goed, want ik kwam er pas achter nadat ie al helemaal in de verf stond... jammer genoeg is dit het laatste voertuig wat ik met humbrol heb gedaan, dus ik had niet precies dezelfde verf, en nu is het een soort van compromis geworden, beetje jammer.

ik weet overigens nog steeds niet wat ik er mee ga doen, misschien bouw ik er nog wel eens eentje, ik vondt em wel leuk om te bouwen, maar ik denk wel dat ik dan de late versie bouw, grote bestuurders hok voorop, en dan met veel PE en resin denk ik maar...

en friuls!

Timo

Terug
Bovenaan