sd.kfz.140 38 (t) flakpa@zer modelbouwmagzine nr 37

Re: sd.kfz.140 38 (t) flakpa@zer VERWERING

Hi Niels,

Ziet er goed uit! Ik heb nog wel van die Marder tracks, dan wordt die kit die ik al jaren op de plank heb liggen ten minste deels gebruikt 😉 Mial je adres maar dan stuur ik het naar Zuid-Limburg.

Die foto moet gemaakt zijn zoals Martin het zegt. Dat is wel een goed idee, maar zoals Bas zegt laat het weten, de forums zijn er om iedereen die serieus met deze hobby bezig is op ene hoger level te brengen en dat doen we met z'n allen. Het is toch niet zoiets als het recept van Coca-Cola he 🤣

Grtn,

Vincent

Re: sd.kfz.140 38 (t) flakpa@zer KLAAR!!!!!!!!!!!!!!!! 😀

Dat ziet er zeer goed uit, Niels!

Het camopatroon en de verwering zijn goed aangebracht.

De flak is ook erg mooi.

Wanneer komt hij in het Nederlands-Belgisch Modelbouwmagazine?

Veel succes met je Sd.Kfz.7/2 😉 !

Groeten,

Maarten

ik weet nu niet of je ook de eindfotos hier mag zetten van MBM, maargoed.

Ik hoop eigenlijk dat je voor het tijdschrift iets betere fotos maakt, deze zien er een beetje gelig uit door het licht wat je gebruikt.

Wat puntjes voor de afwerking:
Je motor afdek plaat (die open gevouwen is) ziet er nogal schoon uit
Je linker track zit niet mooi over de sprocket, maar volgens mij kan je die er nog mooi op leggen.
De 2 track linkjes op de fenders zien er een beetje verdwaald uit. is zou ze weg laten
tot slot kan je misschien je radio's nog voorzien van enkele draadjes/microfonen/koptelefonen om het af te maken.

Verder zie het er prima uit. nog nog wat mooiere fotos 😉

Martin Visser zei:
Ik hoop eigenlijk dat je voor het tijdschrift iets betere fotos maakt, deze zien er een beetje gelig uit door het licht wat je gebruikt.
En ook niet scherp, afgezien van de eerste. Volgens mij was dit een haastklus om het op het net te krijgen.
Als je weet hoe je foto's moet maken, terwijl je een onderdeel verft, moet je dit gewoon veel beter kunnen.

Ook deel ik de vraag van MartinV en Bas: heb je dit zo afgesproken? Want je roept dat je niks meer gaat laten zien, omdat je in het blad. En vervolgens komen er een kleine update en een aantal foto's van het afgeronde model. Je moet het zelf weten, maar netjes omgaan met geboden kansen als een publicatie lijkt me wel zo slim.

Groet, MartinD

Nu wil ik niet onbeleefd overkomen maar persoonlijk vind ik dit model zeker geen modelbouw tijdschrift waardig,hier zijn zeker meer bouwer op het forum die het er veel beter vanaf brengen dan dit werkje... 😉

Danny Jeurissen zei:
Nu wil ik niet onbeleefd overkomen maar persoonlijk vind ik dit model zeker geen modelbouw tijdschrift waardig,hier zijn zeker meer bouwer op het forum die het er veel beter vanaf brengen dan dit werkje... 😉

Dit zijn gevoelige uitspraken heb ik in een recent verleden gemerkt,
meer ga ik er niet van zeggen,...

Rico

Ha die Niels,

Ik vind het model een mooie 7: dit omdat ik op die leeftijd zeker niet zo kon bouwen (hoewel wij ook zeker niet zoveel aftermarket, tools en media hadden, maar goed...).

Het cijfer had beter kunnen zijn als je, zoals al door anderen aangehaald, wat aandacht had besteed aan de afwerking, zowel het model als de foto's. Tevens deel ik de mening dat je niet geheel eerlijk tegenover de uitgever bent. Krijg het gevoel dat je popelt om (positieve) reacties te krijgen op je werk en daarom de geheimhoudingsplicht aan je laars lapt. Om dit te onderbouwen hoef ik alleen maar naar eerdere publicaties van jou te wijzen: een post plaatsen rond etenstijd en nog geen half uur later zelf alweer "verbaasd" zijn dat er nog niemand enig commentaar heeft gegeven. Daarnaast doe je zeer weinig met welgemeend commentaar. Ik houd het maar op jeugdig enthousiasme 🙄 ... Overigens: als je om dit stukje tekst boos wordt dan wijs ik je er op nog even het eerste stukje tekst te lezen.

@ Danny: ik ken niet de motieven van de uitgever van dat modelbouwblad, maar wat dacht je van "de uitgever wil een jeugdlid de mogelijkheid tot publicatie geven" of "Niels is een bekende van de uitgever" of "het maakt geen moer uit waarom hij een artikel over dit model wil plaatsen" of.... nu ja, je begrijpt waar ik heen wil 🙄 .

groeten, Richard.

wow niels die ziet er goed uit!!! 🙂 🙂 🙂

@Danny ikzou eerst eens wat van jou laten zien... als jij jaloers bent op niels dat hij in het MBM komt moet je niels daar niet mee lastig
lopen te vallen

Nou niels dit is toch wel een geweldig stukje werk!
Ik zie het al voor me

KMK-scaleworld 2011
Best of show by Niels Huijnen

😛 😛

Groetjes Lars

😢 😢 😢

Kinders, kinders,

hou op met modder gooien,
ieder heeft recht op zijn mening, welke dat ook is.
Geen enkele reden om iemand daar voor op de schop te nemen,

Rico

Ik ga hier wederom een serieuze reactie op geven, maar dat is denk ik wederom aan dovemansoren gericht. Ook jij Lars kan er weinig aan doen, je hebt de beste bedoelingen, maar dergelijke reacties hebben een averechts effect.
Ik houd het maar op jeugdig enthousiasme
:!:

Irritant begint het wel te worden. Ik weet dat je het als forumbezoeker links kan laten liggen, maar door dergelijke reacties gaat de kwaliteit van het forum achteruit.

Beste mensen ik begrijp eigelijk niet goed waarom er op deze mannier wordt gereageerd,ik denk dat we toch op een eerlijke mannier onze menig mogen geven of deze nu goed of slecht blijkt te zijn,

Mijn mening is nog steeds dat er op dit forum mensen zijn die een veel beter en mooier model af leveren dan het gene ik hier heb gezien,en die naar mijn bescheiden mening zeker een plaatsje in een vakblad zouden verdien..

En het gaat hier niet over jaloers zijn op iemand zijn werk zoals Lars hier aanhaald 😉 het gaat hier over eerlijk zijn en sommige mensen zullen dit begrijpen en sommige weer niet... 😉

Bas Hermsen zei:
Irritant begint het wel te worden. Ik weet dat je het als forumbezoeker links kan laten liggen, maar door dergelijke reacties gaat de kwaliteit van het forum achteruit.

Ja, door dit soort topics en berichten wordt het niveau van het forum toch hard onderuit gehaald. Ook al ben je jeugdlid (ik ben zelf ook jeugdlid 😉 ), je moet toch proberen om qua berichten plaatsen en meedraaien op een forum, beter je best te doen. Ik erger me er gigantisch aan, dat sommige mensen geen hoofdletters en leestekens gebruiken op forums. Sommige jeugdigen (ook ouderen, hoor) zeggen dan dat ze dislexie hebben(Niels en Lars, ik zeg niet dat jullie dit ook daadwerkelijk hebben), en dat kan heel goed waar zijn, maar in Groep 7 van de basisschool moest je al leren hoofdletters te gebruiken. Ik vind dat toch echt erg belangrijk, om een topic goed en met plezier te kunnen blijven volgen.

En Niels, het is een hartstikke mooie kans om een verslag voor in een modelbouwblad te mogen schrijven, probeer dan ook om regels en afspraken na te komen met de redactie. Ik weet niet wat er in de afspraken staat, maar ik zou de volgende keer als je zo'n verslag mag schrijven, wachten met foto's op een forum tot dat het blad al een tijdje uit is en dan de eindfoto's plaatsen, om nog wat feedback te krijgen van forumleden 😉 .

Dit alles is zeker niet aanvallend bedoeld, maar gewoon puur opbouwend.

Groeten,

Maarten

Het is spijtig dat je de andere forumleden straft met het wegnemen van de foto's om dat ik een eerlijke menig heb gegeven,dit zegt veel over je zelf...

Niels,

Een slotje op je draadje lijkt me (nog) niet nodig.

Wel vind ik dat je zekers wat zou moeten doen met de diverse reacties die er zijn gegeven. Dit moet je niet opvatten als negatieve maar als opbouwende kritiek. En dat geld voor meerdere personen!

Zoals gezegd heeft iedereen recht op zijn eigen mening of die nu positief is of negatief. Maar het is ook de manier waarop het wordt gezegd of in dit geval geschreven!

Groeten,

Richard

ha die Niels luister even goed naar wat Richard zegt.

ik heb deze periode ook gehad dat ik op een van m'n werkstukken een vlinke plens negatief commentaar kreeg, waar ik op dat moment niet zo best mee om kon gaan. als ik het nu terug lees zijn mij een hele hoop nuttige tips gegeven in dat draadje en het is uiteindelijk toch een hartstikke mooi ding gewoorden.
lees de dingen die jou in dit draadje verteld zijn nog eens goed door.

fouten worden gemaakt, in dit geval dat je de foto's hebt geplaats van jouw werkstuk die ijgenlijk bedoeld was voor het blad.
dat je ze weg hebt gehaalt zegt niks over jezelf want ze horen in dat blad te staan en niet hiero op het forum.

over je flak panzer ga ik niks zeggen want dat daar is al genoeg over gezegt.

trouwens (ook voor Lars) let er even op dat je in je reacties dingen hebt staan die iets toevoegen en nuttig zijn, en niet zoals lars hier in dit draadje lars jouw wanhopig heeft geprobeert op te hemelen.

ga gewoon lekker verder met plakken, let goed op je afwerking, dan duurt het maar een paar uurtjes langer, dat maakt niks uit.
begin aan een nieuwe doos, denk aan de dingen die jou verteld zijn en maak er een 'best of show' van!
(dat moet vast wel goed komen want ik doe toch niet meer mee met de jeugd-categorie 😉 )

Chris

Je verdient een medaille Chris. Jij hebt iets met de reacties op jouw werk en reacties gedaan en nu heb je je draai hier gevonden. 😀 Laat dit een aanmoediging zijn voor Niels en Lars. Haal het positieve eruit, maar wees kritisch op jezelf. Hier doe je, ook naast dit forum in het dagelijks leven en je toekomst, je voordeel mee!

Niels,

na eerst je draadje eens goed doorgelezen te hebben vind ik je laatste opmerkingen getuigen van inzicht.
niels huijnen zei:
mensen jullie hebben gelijk .........
kijk het zit zo ..... ik ben ingesteld om alleen positieve reacties te krijgen daardoor mijn ongeduld !
ik begrijp jullie reacties nu en zal ze onthouden. ik zal ze opslaan als tips niet als negetief commetaar

Dit is nu net waar het om gaat met het posten van een bouwverslag.
Het ontstijgen van je persoonlijke ego (dit heeft iedereen in enige mate) en het openstaan voor andere ideeën, inzichten en technieken.
Zoals velen inmiddels weten werk ik al 20 jaar als professioneel modelbouwer en toch sta ik telkens weer verbaast van het mooie werk van anderen.
Ook leer ik nog steeds van de kommentaren en inbreng van andere bouwers.
Ga er dus maar vanuit dat je elke keer weer een nieuwe stap kan maken en je je steeds verder kan ontwikkelen in deze fantastische hobby.
Dat je gevraagd bent om een stuk in MBM te plaatsen is mooi en hoop dat het andere jongeren kan inspireren.

Als er op dit forum een opmerking geplaatst word kan dit gedaan worden op twee manieren, namelijk positief of negatief.
Ik zie alleen het nut van het eerste (positief) wat niet inhoud dat je dan alleen reageerd met ... ja mooi hoor... geweldig... gouden medaille... duim omhoog... etc.
Positief zijn ook die opmerkingen die in goede bedoeling zijn geplaatst en bedoeld zijn om de ander voorwaarts te helpen.
Het is dus de toon waarin iets gezegd word dat de impact bepaald.
Dus in het kort .... plaats kritiek... maar doe dit in duidelijke taal en met respect naar de ander.
Of dit forum verzand in slashen en het zich terug trekken van leden ligt dus in onze eigen handen en handelen.

Willem

niels huijnen zei:
kijk het zit zo ..... ik ben ingesteld om alleen positieve reacties te krijgen daardoor mijn ongeduld !
Maar dat is iedereen Niels. Alleen de term ´positief´heeft voor iedereen een verschillende lading.
Blijf met de kritiek die je krijgt iets doen, en lees tussen de regels door. Want in mijn posting over de foto's meld ik dat ik de foto's niet goed vind, vanwege onscherpte.
Maar ik meld ook dat ik vind dat jij dat wel kunt, omdat je foto's maakt terwijl je aan het werk bent. Daar zit dus een aanmoediging in om je te verbeteren, en een compliment op je eerdere werk.

Zo, en nu op naar de volgende en een bak koffie 🤣

Van harte met je plak,
nu verder met een volgende model,
en als je tijd hebt zou je eens na kunnen denken over een onderschrift,
niet om te zeiken of zo, dan ga ik wel naar de pot om naar mezelf te luisteren...

Rico

R. Goorts zei:
........en als je tijd hebt zou je eens na kunnen denken over een onderschrift,

Helemaal mee eens Rico, heb nog wel een aardige suggestie voor meneer Niels.........zoek mijn onderschrift eens op.............. 😢

Sluit me bij Boris aan, knap gedaan hoor.

Als je het modelbouwen een paar jaar volhoud manman dan komt het helemaal goed met jou 😉

gefeliciteert niels!
maar zeg nou zelf, als je goud haalt word het tijd voor een categorie hoger. 😉
dat geeft een veel beter gevoel als in de junior categerie 🙂

lekker bezig,
groeten chris

Wat mij nu verbaast en teleurstelt is dat niemand van de stuurlui aan de wal lijkt op te merken dat Niels zich heeft vergist in de positie van de sleepogen aan de voorzijde van het voertuig. Ik vind dit persoonlijk erg opvallend en daarom ook storend.

Arjan

Arjan Arjan... 😉
niels huijnen zei:
mij gaat dit niet zo over het waarheids getrouw maar het moet wel reeel blijven

Er zijn een paar meer zaken zoals de bekabeling etc die wat vrij geïnterpreteerd zijn, maar al met al is het -zeker voor een jeugdlid- een fraaie prestatie.
Laat ik zelf nu net met de sIG33 op de PzKpfw38t onderstel bezig zijn en net die oogjes (juist) gemonteerd hebben. Even off-topic, wat een fraaie kit, die Dragon 38M sIG33... Heb je (Arjan) die al gebouwd?

Grote groet,

Eric

Hoi Eric,
Ik wil de thread van Niels niet misbruiken om mijn onvrede over bouwkundig haastwerk (om maar snel te kunnen gaan schilderen) te uiten 🤣 . Dit is helaas een algemene tendens die ik waarneem. Bekabeling van een motor is een ding (daar zie je later waarschijnlijk toch niet meer zo veel van) maar een rechter sleepoog links, en de linker rechts gaat mij echt te ver 😢 . Maar dat is een discussie voor een ander podium.... Ik ben bezig met de Dragon MarderIII (m) en heb ter vergelijking net de motor van de Tristar 2cm Flak 38 Pzkpfw 38(t) in elkaar gezet. Grappig om de twee motoren naast elkaar te zien.

Groet,

Arjan

Arjan Wiskerke zei:
Ik ben bezig met de Dragon MarderIII (m) en heb ter vergelijking net de motor van de Tristar 2cm Flak 38 Pzkpfw 38(t) in elkaar gezet. Grappig om de twee motoren naast elkaar te zien.

Zou je die twee eens online kunnen zetten als je ze gebouwd hebt? Ik heb de Tristar marder III, pzKpfw 38t en de flakpanzer 38t, en die motor ziet er met alle PE onderdelen indrukwekkend uit. Lastig wellicht? De Dragon lijkt me een symplificatie, al is de molding van de transmissie een pluimpje waard...

Eric

Dat zal ik binnenkort doen 😉 . Het is verleidelijk om verder op je opmerkingen in te gaan maar dit is daarvoor niet de juiste thread.

Groet,

Arjan

edit: Terry Ashley heeft trouwens een tijd geleden al een heel goed vergelijkend warenonderzoek gedaan met prima foto's van het interieur:
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/38t_interior/38t_interior_d01.html
Wel heeft Terry zoals zovelen een handvat (nr.D66, Dragon) boven aan een onderdeel (het spiraal-achtige ding) van de motor vergeten omdat deze niet op de bouwtekening staat.

Terug
Bovenaan