scorpion FV101 Desert

Matthijs Struike

Lid van de TWENOT
Hoi mede bouwers

Hierbij een aantal foto's van mijn scorpion FV101.
Het project kon bijna niet uitgevoerd worden wegens het ontbreken van de loop ('😳').

Maar door hulp van Mario Hijmans die de een foto en de maten van de loop door gaf en door ASAP (Arno's Special Armor Products) Arno Riedel die de loop uiteindelijk voor mij gemaakt heeft kon het toch door gaan('🙂')
Heren Thanks

Maar nu een aantal foto's

dsc07934ak4.jpg

dsc07935ov3.jpg

dsc07957yo1.jpg

dsc07960te9.jpg

dsc07959oc6.jpg

dsc07962qg1.jpg

dsc07963bw9.jpg

Tips en opbouwende kritiek altijd welkom.

Gr Matthijs Struike

Ha, daar is ie dan.
Mathijs, ik zou hier en daar een wash doen om het geheel wat diepte te geven. Ook wat meer kleurverschil met het zeil en touwtjes op de achterbak.
En de periscopen kunnen wat touch ups gebruiken.
Maar een leuk bakkie.

Cheerio, Arno

Ha Arno

Wat had je in je gedachten voor de periscopen op ze te up touche ???
Dan kan ik het hier op scorpion nog toepassen en op mijn Scimitar.

Met de washes ben ik nog niet zo thuis maar welke kleur zo ik 't beste daar voor kunnen gebruiken?

Gr

Matthijs

Leuk bakkie zeg! 😀 🙂
Wat je kunt gebruiken voor een wash is een iets donkere desert kleur of iets licher, zo te zien heb je al een zwarte wash gebruikt, althans ik zie hier en daar in de naden een zwart/donkergrijze tint maar anders was dat dus ook nog een optie 😉
Voor de periscopen kun je evt. een markerstift gebruiken, z'n groene. Ik weet niet of de AFV periscopen van deze kit clear zijn (doorzichtig plastic)? maar anders zou je nog verf kunnen gebruiken van Tamiya (nummer weet ik zo niet er van maar dacht dat de naam iets was van Clear green ofzo)

Matthijs Struike zei:
Ha Arno
Wat had je in je gedachten voor de periscopen op ze te up touche ???
Dan kan ik het hier op scorpion nog toepassen en op mijn Scimitar.
Met de washes ben ik nog niet zo thuis maar welke kleur zo ik 't beste daar voor kunnen gebruiken?

Hoy Matthijs, ik bedoelde eigenlijk dat hier en daar heel even het gele van het voertuig op de periscopen zit, en het blauwe van de periscopen op het voertuig. Even bij stippen en met een wash doe je ook al veel wegwerken.
Ik zou qua kleur gaan voor raw umber.

Cheerio, Arno

@Matthijs: je mag mijn naam schrijven zonder "s". Het is nu eenmaal niet anders, ik ben de allerarmste tak van de familie 😉 (maar graag gedaan, hoor. Echt waar).

Niettemin heb je volgens mij een heel net model neergezet, maar mogen de periscopen nog wel wat aandacht gebruiken. Ach ja, details...

@ Robert M.: deze onderdelen zijn bji mijn weten in alle kits als ondoorzichtige onderdelen gegoten.

Terug
Bovenaan