Rob Plas
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
- Schalen
- 1:9
- 1:16
- 1:35
- 120 mm
- Nu bezig met
- 1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Onlangs heb ik min of meer per ongeluk dit potje van Scale75 gekocht.
Het bleek echter geen verf maar inkt te zijn, en ik ben er achteraf erg blij mee.

Waar verf of te dik is, of zover verdund dat het lastig is om in één laag met penseel aan te brengen gaat dit met deze inkt perfect.
Ik heb hier eerst een basis van Tamiya XF dark green gespoten en de zwarte camo met penseel aangebracht.
Het dekt in 1 keer, en levert een subtiele zwarte camo op. Op dit voertuig heb ik toch een 2e laag aangebracht om meer contrast te krijgen.
Overigens zijn de banden ook met deze inkt geschilderd.
De inkt heeft een diepzwarte satijnglans finish en hecht goed.
Ik heb dit nog niet in een airbrush geprobeerd, maar dat komt zeker nog.
Aanbevolen voor banden en andere vormen van rubber en (Britse) zwarte camouflage.
Denk bijvoorbeeld aan de welbekende "Mickey Mouse" camouflage.

Het bleek echter geen verf maar inkt te zijn, en ik ben er achteraf erg blij mee.

Waar verf of te dik is, of zover verdund dat het lastig is om in één laag met penseel aan te brengen gaat dit met deze inkt perfect.
Ik heb hier eerst een basis van Tamiya XF dark green gespoten en de zwarte camo met penseel aangebracht.
Het dekt in 1 keer, en levert een subtiele zwarte camo op. Op dit voertuig heb ik toch een 2e laag aangebracht om meer contrast te krijgen.
Overigens zijn de banden ook met deze inkt geschilderd.
De inkt heeft een diepzwarte satijnglans finish en hecht goed.
Ik heb dit nog niet in een airbrush geprobeerd, maar dat komt zeker nog.
Aanbevolen voor banden en andere vormen van rubber en (Britse) zwarte camouflage.
Denk bijvoorbeeld aan de welbekende "Mickey Mouse" camouflage.

Laatst bewerkt: