Peter van Dijk
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- '70 Dodge Challenger
Hallo broeders en zusters in de lijm 🤣
Het dio "Scheisse! da sind Sie!" dat zo onfortuinlijk met schapjesrek en al
ten val kwam heb ik eindelijk weer opgelapt. Zo'n projectje blijft maar liggen, en das toch
zonde. Ik vind het namelijk ook leuk om te laten zien, wat er uit een idee, 3D is geworden 😱
Zo was het nog in goede staat......
En dan.... 1 kat later.....
Schaderapport:
PUMA:
Hoofddekplaat losgebroken.... met dikke plasticlijm weer vastgemaakt.
Lastige barst in romp.....met MEK weer kunnen herstellen.
Loop gebroken..... vervangen door Griffon alu-loopje.
Torenluiken van PE-scharnier gebroken....schoonkrabben en opnieuw geplakt met CA-gel.
1 PE-scharnier getordeerd..... gericht en geplaatst en met MagicSculp verstevigd.
Jas van torenluik losgekomen..... met MS-putty weer op toren geplakt.
2x kijkluiken losgeraakt (niet eraf)..... met CA-dun op hun plek gedrukt.
Grote matriaalkist eraf.... met dikke plasticlijm vastgezet.
Rugzak losgekomen.... beetje CA-gel eronder.
Dio & Figuren:
Boom met "scheissegefreiter" en al afgebroken..... houtlijm voor de boom.
Scheissegefreiter : pols, en arm gebroken, putty op schouder weggesprongen.... pols met CA-dun gelijmd en horloge erover
andere schade "weggeverfd".
Wijsvinger van de scherpschutter afgebroken....dun staafje eropgelijmd, Mr.Surfacer 500 erover, en weer kleur met Humbrol en Olieverf.
Herr Kommandant verloor pet en scalp, hele figuur zat los in de toren.... gefixed met CA-gel.
Diverse takjes van de bomen gebroken..... nieuwe takjes en reparatie met houtlijm.
1 Prikkeldraadstreng was losgekomen.... met CA-dun vastgezet.
Hier wat fotootjes 🤣
Almettal heb ik mazzel gehad (onze kat ook 😉 ) en viel de schade ERRUG mee.... :!:
En het hier ter Forum al eerder genoemde geintje aan de achterkant is dus dit :
Men vroeg eerder naar wat meer foto's van dit dio. Hier alvast een paar.....
Binnenkort meer. Ik heb geen compleet digitaal beeldverslag gemaakt,omdat pas tijdens de bouw een cam in m'n
bezit kwam, maar voor groot gedeelte wel. Vooral van figuren en grondwerk heb ik aardig wat plaatjes geschoten.
Tot ziens en vrolijke groeten van een kattenliefhebber 😀
Peter.
PS : Ook het werkstuk "the Gentle Giant" is inmiddels weer opgepakt... deze maand nieuwe update.....
Het dio "Scheisse! da sind Sie!" dat zo onfortuinlijk met schapjesrek en al
ten val kwam heb ik eindelijk weer opgelapt. Zo'n projectje blijft maar liggen, en das toch
zonde. Ik vind het namelijk ook leuk om te laten zien, wat er uit een idee, 3D is geworden 😱
Zo was het nog in goede staat......
En dan.... 1 kat later.....
Schaderapport:
PUMA:
Hoofddekplaat losgebroken.... met dikke plasticlijm weer vastgemaakt.
Lastige barst in romp.....met MEK weer kunnen herstellen.
Loop gebroken..... vervangen door Griffon alu-loopje.
Torenluiken van PE-scharnier gebroken....schoonkrabben en opnieuw geplakt met CA-gel.
1 PE-scharnier getordeerd..... gericht en geplaatst en met MagicSculp verstevigd.
Jas van torenluik losgekomen..... met MS-putty weer op toren geplakt.
2x kijkluiken losgeraakt (niet eraf)..... met CA-dun op hun plek gedrukt.
Grote matriaalkist eraf.... met dikke plasticlijm vastgezet.
Rugzak losgekomen.... beetje CA-gel eronder.
Dio & Figuren:
Boom met "scheissegefreiter" en al afgebroken..... houtlijm voor de boom.
Scheissegefreiter : pols, en arm gebroken, putty op schouder weggesprongen.... pols met CA-dun gelijmd en horloge erover
andere schade "weggeverfd".
Wijsvinger van de scherpschutter afgebroken....dun staafje eropgelijmd, Mr.Surfacer 500 erover, en weer kleur met Humbrol en Olieverf.
Herr Kommandant verloor pet en scalp, hele figuur zat los in de toren.... gefixed met CA-gel.
Diverse takjes van de bomen gebroken..... nieuwe takjes en reparatie met houtlijm.
1 Prikkeldraadstreng was losgekomen.... met CA-dun vastgezet.
Hier wat fotootjes 🤣
Almettal heb ik mazzel gehad (onze kat ook 😉 ) en viel de schade ERRUG mee.... :!:
En het hier ter Forum al eerder genoemde geintje aan de achterkant is dus dit :
Men vroeg eerder naar wat meer foto's van dit dio. Hier alvast een paar.....
Binnenkort meer. Ik heb geen compleet digitaal beeldverslag gemaakt,omdat pas tijdens de bouw een cam in m'n
bezit kwam, maar voor groot gedeelte wel. Vooral van figuren en grondwerk heb ik aardig wat plaatjes geschoten.
Tot ziens en vrolijke groeten van een kattenliefhebber 😀
Peter.
PS : Ook het werkstuk "the Gentle Giant" is inmiddels weer opgepakt... deze maand nieuwe update.....