Schaal 1/4 YPR PRI 765 Verkennings voertuig MONSTERLIJK!!!

Schaal 1/4 YPR PRI 765 Verkennings voertuig
YPR-PRI765video_MediumQuality_002_0.jpg

Bekijk video

YPR-PRI765video2_MediumQuality_015_.jpg

Bekijk video 2

Hallo!
Het is mn eerste post en ik deel jullie meteen 2 videos van mn vaders YPR tank schaal 1/4.
De tank schiet en gooit zn lege hulzen naar buiten net als in het echt! Werkelijk verbaazingwekkend om te zien!!!!
Downloaden dus!!!!
Wat info. De tank bestaat voor het overgrote deel uit triplex. De tracks/sprockets/ophanging zijn stuk voor stuk handmatig vervaardigd en is van alluminium. De YPR gebruikt 2 accu boormachines op 12 Volt. mn vader heeft ook het echt YPR geluid opgenomen op zn werk (Tankwerk plaats) en heb ik vervolgens voor hem op cd gezet. Toen heeft hij een kleine getto blaster radio ingebouwd in het voertuig. Er was immers ruimte zat.
Als hij gaat rijden drukt hij simpleweg op play n zo speelt de cd af met het YPR geluid dat goed uit versterkt wordt door de vooraan liggende boxen. Zoals je ziet is hij nog niet geschilderd en bespannen met vliegtuigdoek maar daar komt binnenkort verandering in. Mn vader is nu 1 1/2 jaar bezig met dit project en hij is bijna af. Wanneer hij volledig klaar is maken we een hele mooie demo video op een fraai landschap.

Groet Roy Steinfort

Sorry ik ben vergeten te zeggen dat de secondens wegtikken en erna kun je downloaden nadat je de code hebt ingevoerd die je ziet verschijnen. Mocht het nog niet lukken dan maak ik ff nieuwe makkelijkere links. Sorry voor het ongemak. 🙁

Er zit een revolver achtig mechanisme in gebouwd. De YPR schiet .22 losse flodders. De echte hulzen blijven in de bus zitten en de lege sierhulzen worden door een indirect mechaniek naar buiten geworpen.

Leuk speelgoed! 🙂
Beste 'uncle' lees even dit topic door: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=17
Je kunt je inlognaam laten veranderen door een pb te sturen naar Rob Plas.
Jan 🙂

Uncle George zei:
jan peters zei:
Leuk speelgoed! 🙂
Beste 'uncle' lees even dit topic door: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=17
Jan 🙂

ja ik weet het. Rob had mij al benaderd erover 🙂
In dat geval rest mij slechts te zeggen: Welkom op de twenotforums 😀
Jan 😉

Het schieten hebben we gisteren opgenomen. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik dat zag 😱 Maar door het geknal doen we het niet in de bebouwde kom. Nu staat in de planning dat ik en mn vader gaan werken aan een Tiger 1 ook schaal 1:4. Het schieten maakt het zo uniek. ik heb het nog nooit eerder gezien. Op BigTanks.com staat een Tiger 1 schaal 1:4 maar die kan alleen rijden en de basis dingen. Misschien wou mn vader oook nog de rook granaten laten werken. Moet mogelijk zijn met de hoeveelheid ruimte in het voertuig.

jan peters zei:
Uncle George zei:
jan peters zei:
Leuk speelgoed! 🙂
Jan 🙂

ja ik weet het. Rob had mij al benaderd erover 🙂
In dat geval rest mij slechts te zeggen: Welkom op de twenotforums 😀
Jan 😉

Ja dank je Jan! 🙂 Ik heb lang moeten zoeken om een Ned. forum als dit te vinden.

Hoi Roy,

te gek dat jij de filmpjes hebt geupload.... Ben zelf een collega van je vader (monteur Repairables) en vroeg m vaak wat te posten op twenot forum.... Echt vreselijk mooi werk, je vader is echt zeer secure wat betreft details ed , hoop m binnenkort in actie te zien op de familie dag, kom dan zelf ook met een paar tanks... heb nu ook een RC King tiger schaal 1/48 , verders mn 1/16 Henlong Panter ( net als je vader's panter omgebouwd ) en mn nu nog in modificatie zijnde 1/16 Leopard I Prtl/ Cheetah....

Hey Arjan!
Ja, inderdaad komt mn vader met dat monster op familiedag. Ik kom ook kijken. Word waanzin daar. mn vader heeft hem bijna klaar en dan maken we voor hier nieuwe gevechts opnamens. Ik zie je de 13de.
Mn vader heeft ook al heel wat Heng long modellen. Ik ben zelf in bezit van een tiger 1 die ik ben aan het oppimpen tot de Abt 502 Turret #102.
CIMG0054.jpg

Groet Roy

HA!
deze heb ik afgelopen woensdag in t echt gezien
en je vader ook
ik heb jouw en je vriendin ook gezien denk ik,als je een morticia shirt aan had

ik was die gozer met dat TYR shirt aan 😉

echt een mega bruut ding,echt waar,je vader weet wat ie doet!
mijn schoonvader is vlamspuiter daar dus hij vroeg of ik zin had om te komen kijken 😀

8) Yeah, that's me! Mortician heerscht! 😕 Ik kan jou ff niet zosnel voor de geest halen... Ik vond het een heel relaxed daggie. Ik ben ff een kort compilatie filmpje in elkaar aan het zetten voor hier op het forum van die woensdag. De meeste RC tanks heb ik kunnen opnemen.

Groet Roy

Zo hee, heb net de filmpjes voor het eerst gezien en ik ben echt onder de indruk. Ik vond het al op het geluid van een verbrandingsmotor lijken maar ik begrijp nu hoe je dat gedaan hebt. Toen hij begon te schieten op het laatst viel m'n mond echt open. Heb nooit RC overwogen, maar dit is wel heeel goede reclame.

Nou ben ik ook wel erg benieuwd naar de Tiger die gaat komen. Als je nog een schilder nodig hebt: 😉

PE-ter

Voorlopig is de Tiger nog steeds maar een idee en ik concentreer me nu nog op de YPR. Ik heb een motor nodig met meer vermogen. Ben dus nog niet klaar hiermee.
Mn zoon zal de nieuwe opnames van Familiedag hier nog neerzetten. Daar kunnen we de YPR zien in zn huidige kleuren. Het project is bijna af.

Groet George

Prachtwerk! Complimenten!
Eén tip voor jullie: het 25mm kanon heeft 4 manieren om te vuren:
* Enkel schot: Simpel. Eén schot, klaar.
* 163/3: 3 schoten met een vuursnelheid van 163 schoten per minuut. Da's de meest gebruikte vuurmodus in een operatiegebied. Iets minder dan 3 schoten per seconde dus.
* Automatisch 10: Da's een salvo van 10 schoten met een vuursnelheid van (weet ik niet helemaal meer zeker) 650 schoten per minuut. Erg snel dus.
* Nood-afvuurpedaal: Dan vuurt het kanon met een snelheid van 650 schoten per minuut tot de schutter het nood-afvuurpedaal loslaat of de munitiebunkers leeg zijn.

Zoals hij nu vuurt, lijkt het alsof de schutter het kanon op 'enkel schot' heeft staan en snel achter elkaar op de afvuurknop drukt. Da's een vuurmethode die vrijwel nooit gebruikt wordt, aangezien het niet erg effectief is: de schutter ziet na het eerste schot vrijwel niets meer, het tweede en derde schot zullen waarschijnlijk te hoog zijn door de terugslag op het onderstel.
Het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om te realiseren met het afvuurmechanisme wat je vader nu gebruikt, maar het zou interessant en zeer realistisch zijn om het kanon op "163/3" te laten vuren. Dat zal dan ook een feest van herkenning zijn voor de (ex-) YPR-PRI-schutters!
Anders: gewoon "enkel schot" laten vuren, alleen met iets grotere tussenpozen tussen de schoten! Overigens: prachtig zoals die hulzen eruit komen... Heel mooi gedaan!

Zie dit als een opmerking van een voormalig schietinstructeur 25mm... Absoluut niet als kritiek! Ik zou niet durven..... 😳

Woahh... awesome!! 😱

Lijkt me heel erg lachen als dit stukje vakmanschap 's avonds onder je woonkamerraam door rijdt, gas geeft en begint te knallen!!

Petje af voor de constructeur!!!

Roel van Essen zei:
Prachtwerk! Complimenten!
Eén tip voor jullie: het 25mm kanon heeft 4 manieren om te vuren:
* Enkel schot: Simpel. Eén schot, klaar.
* 163/3: 3 schoten met een vuursnelheid van 163 schoten per minuut. Da's de meest gebruikte vuurmodus in een operatiegebied. Iets minder dan 3 schoten per seconde dus.
* Automatisch 10: Da's een salvo van 10 schoten met een vuursnelheid van (weet ik niet helemaal meer zeker) 650 schoten per minuut. Erg snel dus.
* Nood-afvuurpedaal: Dan vuurt het kanon met een snelheid van 650 schoten per minuut tot de schutter het nood-afvuurpedaal loslaat of de munitiebunkers leeg zijn.

Zoals hij nu vuurt, lijkt het alsof de schutter het kanon op 'enkel schot' heeft staan en snel achter elkaar op de afvuurknop drukt. Da's een vuurmethode die vrijwel nooit gebruikt wordt, aangezien het niet erg effectief is: de schutter ziet na het eerste schot vrijwel niets meer, het tweede en derde schot zullen waarschijnlijk te hoog zijn door de terugslag op het onderstel.
Het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om te realiseren met het afvuurmechanisme wat je vader nu gebruikt, maar het zou interessant en zeer realistisch zijn om het kanon op "163/3" te laten vuren. Dat zal dan ook een feest van herkenning zijn voor de (ex-) YPR-PRI-schutters!
Anders: gewoon "enkel schot" laten vuren, alleen met iets grotere tussenpozen tussen de schoten! Overigens: prachtig zoals die hulzen eruit komen... Heel mooi gedaan!

Zie dit als een opmerking van een voormalig schietinstructeur 25mm... Absoluut niet als kritiek! Ik zou niet durven..... 😳

De YPR is nu in een drievlekken patroon gespoten en zoals je al zei, de 163/3 is erg lastig te maken maar we hebben wel het echte schiet geluid gesampled wat de opgegeven snelheid aardig nabootst.
Zie hier: Tank in kleur

Terug
Bovenaan