SBS gezicht schilderen in olieverf, deel 4

Bert Takken

Lid van de TWENOT
Zo, het haar is gedaan, en wel met een mengsel van Indianred donkergemaakt met zwart en een tipje huidskleur (ja, je ziet het, deze kleur kan je voor veel doeleinde gebruiken) Ik heb eerst de gehele haarstreek ingekleurd, daarna met een verlichte huidskleur wat highlights aan gebracht.
Net onder de baretrand is er een schaduw aangebracht
De haarlijn aan de zijkant en achterkant moeten nog een schaduwline krijgen zodat er wat diepte gaat ontstaan.
Verder zijn aan de voorzijde ook de benodigde natuurlijke begroeiingen geschilderd, zoals de wenkbrauwen en de snor, deze zijn op de zelfde wijze gedaan als het haar. Probeer het haar op deze schaal echt op haarschaal de highlighten en niet het geheel drybrushen.
De baret is ook voorzien van wat subtiele highligts, het materiaal waarvan de baret gemaakt is zal niet zo weerspeiegelen dat een zware highlight nodig is.

Wat nu nog gedaan moet worden om de kop af te maken, zijn de ogen, maar daar is wat droogtijd voor evenals voor het embleem op de baret.
parakop15.jpg

parakop16.jpg

parakop17.jpg

BertUS

WOW Bert,
Bedankt voor deze cursus schilderen 🙂
Ik mis eigenlijk nog 1 ding... de baardgroei... of heeft deze kerel een mach3 turboprop cool wet scheerapparaat? 🙂
Binnenkort wil ik een buste gaan schilderen en ga ik deze methode eens proberen.

Groeten,
Herman

Herman
Het lijkt op dit moment een mode om iedereen een baardgroei te geven, maar die engelse schoren zich toch zeer regelmatig volgens mij en ook bij het duitse leger werd er toch opgelet dat de mannen netjes waren
IK geef deze buste dus een glad bekkie
BertuS

Hoi Bert,

Dit is zondermeer het beste gezicht dat ik tot nu toe van je gezien heb! Wenkbrouwen en snor vind ik zeer overtuigend overkomen. Ik neem aan dat de baret wat minder gaat glimmen als de verf verder opdroogt.

Groetjes
DIRK

Bert,

Net werk man...keep up the good work

persoonlijk had ik de baret geschilderd met Humbroll maar das persoonlijk..

till later dude

Eric

hoi bert,

Mooi werk man 😱 ....vooral die blauwe ogen vind ik goed gelukt.
Ik heb zelf al heeeeel lang geen figies meer geschilderd moet er maar weer eens aan beginnen. 😕

Gr Nick. 😉

PS:nacht dienst is eg klo@#$t%^6e nog 1 te gaan mzzl

neuh
Want de verf is hier nog erg nat en heeft sowieso een dag of drie drogen nodig, vandaar dat ik nu nog niets aan ogen of baretembleem gedaan heb
BertUS

Hoi Bert

Hij ziet er mooi uit. maar ik hoop dat je jezelf een letter vergist hebt. want als dit een SBS man soldaat moet voorstellen....

volgends mij bedoelde je SAS of Para.. want een SBS heeft zoals je waarschijnlijk wel weet een groene baret en een andere speld erop.. te weten een wereldbol met een lauwerkrans eromheen.

dat was het enige maar hijziet er mooi uit (ok hij glimt nog maar is ook nog niet af).
groeten
johann kasten

Machtig mooi schilderwerk en een schitterende SBS. Thanks Bert !!!

Ik heb dit heerschap ook al een hele tijd op de plank liggen en uit angst voor het schilderen ben ik er nog niet aan begonnen.... deze SBS heeft me over de streep gehaald... we gaan dat menneke eens aanpakken.

Op meerdere fronten : bedankt Bert...prima initiatief !

Terug
Bovenaan