Martin Visser
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Shermans, Bustes
- Schalen
- 1:9
- 1:35
- 120 mm
Hoi Allemaal,
Ik kreeg de vraag om uit te leggen hoe ik houten geweren schilder/verweer.
Ik heb maar besloten om een korte SBS te maken met foto's van elke stap. Veel technieken zijn al bekend echter heb ik een leuk extratje ontdekt.
De geweren die ik heb gebruikt zijn wit metalen Lee-Enfield no4 rifles van Hornet. Deze had ik nodig voor een project en zijn mooi gedetaileerd.
Stap 1
Zwarte primer
Stap 2
basis kleur houten onderdelen.
Ik gebruik hiervoor vallejo acryls. New wood (nr 311 panzer aces serie) en Light Mud (nr 315 panzer aces serie) 1:1 verdund.
(elke andere acryl houts kleur dat je mooi vind voldoet hier)
zie dat ik het niet super dik en dekkend (zie foto)
Stap 3
Highlight hout
Met Light Mud (nr 315 panzer aces serie) worden grof highlights aangebracht
Stap 4
Metalen onderdelen schilderen
Voor de metalen onderdelen gebruik ik vallejo Black (nr 169/70.950) Natural Steel (nr 178/864) met beetje prussian blue (nr 051/70965) tevens voeg ik hieraan een heel klein beetje tamiya X-21 Flat Base toe (dit zorgt er voor dat het super matt opdroogd, maar te veel kan zorgen dat het wit uitslaat)
(Eigenlijk zou nu met grafiet poeder de highlights hier aangebracht moeten worden zie stap 7 highlights metaal)
Stap 5
Hout structuur
Het hout structuur wordt door middel van olie verf aangebracht.
Dit is een vrij bekende techniek waarbij puntjes/streepjes olie verf op de basis verf wordt aangebracht en vervolgens (DROOG !!! ) uitgesmeerd.
Ik gebruik Van Gogh Burn Umber olie verf.
Voor het uitsmeren gebruik ik een oudere kwast waarvan de haren al lekker uit elkaar staan. om zo een mooie structuur terug te krijgen.
(bovenste geweer is voor olie verf behandeling)
Ik kreeg de vraag om uit te leggen hoe ik houten geweren schilder/verweer.
Ik heb maar besloten om een korte SBS te maken met foto's van elke stap. Veel technieken zijn al bekend echter heb ik een leuk extratje ontdekt.
De geweren die ik heb gebruikt zijn wit metalen Lee-Enfield no4 rifles van Hornet. Deze had ik nodig voor een project en zijn mooi gedetaileerd.
Stap 1
Zwarte primer
Stap 2
basis kleur houten onderdelen.
Ik gebruik hiervoor vallejo acryls. New wood (nr 311 panzer aces serie) en Light Mud (nr 315 panzer aces serie) 1:1 verdund.
(elke andere acryl houts kleur dat je mooi vind voldoet hier)
zie dat ik het niet super dik en dekkend (zie foto)
Stap 3
Highlight hout
Met Light Mud (nr 315 panzer aces serie) worden grof highlights aangebracht
Stap 4
Metalen onderdelen schilderen
Voor de metalen onderdelen gebruik ik vallejo Black (nr 169/70.950) Natural Steel (nr 178/864) met beetje prussian blue (nr 051/70965) tevens voeg ik hieraan een heel klein beetje tamiya X-21 Flat Base toe (dit zorgt er voor dat het super matt opdroogd, maar te veel kan zorgen dat het wit uitslaat)
(Eigenlijk zou nu met grafiet poeder de highlights hier aangebracht moeten worden zie stap 7 highlights metaal)
Stap 5
Hout structuur
Het hout structuur wordt door middel van olie verf aangebracht.
Dit is een vrij bekende techniek waarbij puntjes/streepjes olie verf op de basis verf wordt aangebracht en vervolgens (DROOG !!! ) uitgesmeerd.
Ik gebruik Van Gogh Burn Umber olie verf.
Voor het uitsmeren gebruik ik een oudere kwast waarvan de haren al lekker uit elkaar staan. om zo een mooie structuur terug te krijgen.
(bovenste geweer is voor olie verf behandeling)