SAM-6 klaar voor VERF :-)

Hey, na heel wat tegenslagen ben ik stilletjes aan weer in route, dit is m'n eerste 'modernere' tank in progressie, de 1/35 trumpeter Sam-6, zowat de leukste kit die ik ooit gemaakt heb 😉 nog enkel de raketten in orde brengen en achter de wielen nog wat prutsen en dan kan het spuiten beginnen, de tracks worden op het raam gespoten en nadien aangebracht ! Voor de Foc ga ik even weer WOII maar dan is het weer modern geblazen 🙂, ik ga een beetje de leukere modern uitkiezen...

deze komt op een simpel grondwerk met 2...ja 2 figuren !

cheers
Dominique

sam1ml0.jpg

sam2eo0.jpg

sam3lu5.jpg

sam4yo1.jpg

sam5kx2.jpg

Nice 😀 ,ik heb deze kit ook gebouwd toen hij net uit was,en het is idd een leuke kit,alleen de naden op de raketten was een hels karwei,om die weg te krijgen.ben benieuwd naar de kleur[en] die je gaat doen,.............die magirus rso is ook nog ww2 he 😉

groeten jeroen,.

Strak Dom! Zit er ook aan te denken om eens modern te doen en dit inspiteert wel 😉 . Let wel dat je de achterkant van die raketten mooi rond en strak maakt.
Geinig om te zien dat die Ruskies nog steeds die zaag als standaardgereedschap hebben 🙂 .

Hee D.!

Leuk om te zien dat je een modern voertuig gaat maken! Zoals je weet ben ik hier ook mee bezig en ik ben stiekem ook helemaal verkocht aan modern nu. Hierna staan een Strela en een Scud-B in de planning. Maargoed. Ik zie dat je hem OOTB hebt gebouwd maar ik zie nog wel een aantal dingetjes waar je misschien nog even naar moet kijken.

-Achterzijde raketten nog iets strakker afwerken. Ik zie nog een naadje lopen.
-Bovenzijde van van het voertuig nog ff nalopen. Want ik zie op de foto's hier en daar nog wat flash zitten. De detail van het model is redelijk strak maar er zaten wel heel veel flashranden. (Bij mij tenminste)

Zelf zit ik erover te denken om de raketten te scratchbuilden. Maar ik ga eerst ff naar de modelbouwzaak om te kijken welk materiaal ik er het beste voor kan gebruiken. De dimensies van de raketten zijn namelijk niet goed en als ik dit "makkelijk" kan verbeteren ga ik dat zeker proberen.

Weet je al in wat voor kleur je hem gaat schilderen?

Jurjen 😀

hoi hoi net voor de FOC is deze volledig afgebouwd, elk stukkie zit erop behalve de tracks, deze kan dus gespoten worden maar eerst ga ik de FOC doen...

figuur is van Verlinden en is er via Manuel De Jong, erg mooi figuurtje trouwens

deze kit krijgt een dikke 9 !!, die ene punt eraf voor de vele naadjes, pasvorm is verder perfect !! en erg mooie details...

cheers
Dom

samaf1qb3.jpg

samaf2rl9.jpg

samaf3fp3.jpg

samaf4hk6.jpg

samaf5ov5.jpg

Is dit niet je FOC model dan?!?
Mooi gebouwd Dom. Komt er een camo op, of wordt het 'gewoon' groen? (na de foc dan hè)
Jan 🙂

Ziet er inderdaad zeer goed uit Dominique! Ik ben er ook nog steeds mee bezig, ben vandaag begonnen om de raketten te scratchen maar o god, waar ben ik aan begonnen. Zal er morgen is wat foto's van maken.

ben zeer benieuwd naar de schilder updates!

Jurjen

thanks

wel deze komt idd in het groen, lijkt me de mooiste kleur voor deze

maar idd eerst de FOC, die gaat niet zo lang in beslag nemen, ondertussen kan ik deze spuiten van zodra ik m'n nieuwe evolution heb en dat kan nog een week of 2 duren...

@Jurjen, succes met je raketten al snap ik niet waarom je die in de kit niet gebruikt, het naadje is toch simpel te vullen ??

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan