SA-4 Ganef

Yup!

Deze:
SA%204%20Ganef.JPG

Ik was een beetje dom bezig want ik was iets te enthousiast met het verwijderen van de resin blocks. Met als gevolg dat de lower- en upperhull niet meer echt naadloos op elkaar paste. Dusssssssss moet ik het maar zelf maken, hihi.

De hull is nog steeds in progress..

SA-4base.jpg

🙄

Knap werk, Jurjen, maar weet je zeker dat het opnieuw bouwen minder moeite is dan de naad tussen de twee resin helften opvullen? Het lijkt me enorm veel werk dat je moet gaan doen. Hoe dan ook: succes!

jurjen, ik heb trouwens foto´s van the real thing. gisteren op de foto gezet in tsjechie. zeg maar even als je belangstelling hebt want dan kan ik hier zo wel posten.

groeten erik.

Hoi Eelke,

Het is inderdaad veel overbodig werk als slechts een naad moet worden opgevuld. Er spelen daarom ook andere factoren mee.

-De resin fender is te dik
-Details zijn het 'net niet'
-Missende panelen.
-Te simpele details

De meeste details had ik waarschijnlijk toch vervangen. 🙂
De hull is intussen een stukje verder en kan ik beginnen met de details. Het jammere is dat ik geen schaaltekening heb om vanaf te werken. Dus hier en daar zit was creatieve vrijheid. Niemand die het zal opvallen 😉 Het is trouwens een goed leerproces. De vorm op de onderstaande foto was tot nu toe het meest moeilijk, 4 pogingen.
lastig.jpg

Anyway:
SA-4base001.jpg

SA-4base002.jpg

We prutsen vrolijk verder.

Groetjes!

Hoi Eric!

Goed punt - was eigenlijk niet zoveel moeite geweest. Het is lastig omdat ik geen schaaltekeningen heb en dus noodgedwongen moet kijken naar de maten van het orgineel en vervolgens ben gegaan. In dit geval vind ik het niet heel erg (correct qua maten issie toch niet), want de nadruk komt toch te liggen op de lanceerinrichting.

Groetjes!

Super-toll!!!

Moet met een glimlach terugdenken aan die dag dat je met een T-62 enigsinds radeloos voor mij zat. "Ja maar Bas, ik kan niet scratchen en hoe moet ik dat dan doen? Dat lukt mij nooit...."

Echt geweldig om te zien hoe je tegenwoordig aan het bouwen bent. Iets met oefenen en de aanhouder wint. U bent een kanjer 😀

erik bakker zei:
jurjen, ik heb trouwens foto´s van the real thing. gisteren op de foto gezet in tsjechie. zeg maar even als je belangstelling hebt want dan kan ik hier zo wel posten.

aanbod staat nog steeds hoor 🙂

groeten erik

hallo jurjen, geeft niks hoor poste slechts twee minuten voor jouw volgende post. maargoed zoals beloofd de foto´s (let niet op mijn broertje)

P1020231.jpg

P1010404.jpg

P1010403.jpg

P1010402.jpg

groeten erik

Terug
Bovenaan