Russische tanker: Figuur > DONE!!

Ola jongens,

In Lier heb ik dit fantastisch figuur kunnen kopen...
Het figuur is een Russische tanker van Mori...
Het had nix van flash, mooi gegoten, geen kleine gaatjes, gewoon nix!
Na wat bekijken, ben ik tot de conclusie gekomen dat het hoofdje vervangen gaat worden door een hornet hoofdje... Wat in bestelling is.

Op basis van de boxart, maakte ik mijn vignettebasis... En zoals jullie wel weten, vroeg ik ook naar de tank. Een KV1 bleek uiteindelijk.
Gino kon me ongewoon snel een kit hiervan verkopen! Bedankt maatje.

Maar zoals Rob het ooit verwoorde: niet mouwen maar bouwen, de pics:

1781d145.jpg

74c160a2.jpg

91937455.jpg

92d3d20c.jpg

Zoals jullie zien, is de bovenste helft van de voorkant bijna gedaan. De highlights zitten er al op... Shadows vind ik persoonlijk wel goed zo, alleen nog een beetje donkerder...
Maar nu de vraagjes van mijn kant:
Welke kleur had de broek? Ik baseer me op een foto die ik uit HL haalde, maar de broek is niet echt zichtbaar.
De tank: (nu daar geen detailfoto's van want die moet ik nog volledig doen... Staat alleen in het wit omwille van de foto's en om de gaatjes beter te zien) Welke kleur zou ik daar het best voor gebruiken? Deze komt in een hele verweerde wintercamo... Meer groen dan wit dus...

Alvast bedankt voor het kijken, maar een grotere dank voor de kritiek die ik zou krijgen!

Wesley

Zonder vervelend te willen doen: moest er niet nog wat schuurwerk gebeuren aan die tank??? Ik zie aan de zijkant (maar dat kan ook horen...) nog een idee van resin dat eigenlijk verwijderd had moeten worden. hetzelfde geldt bijv voor de periscoop(?)bol op de koepel.

Voor de rest is er in dit stadium nog weinig te zeggen en ik heb eerlijk gezegd geen verstand van Russische uniformen. Sorry...

Greetz, Wim

Ola Wezz

Ik vind 6t dit soort projecten altijd leuk om te zien en ik heb altijd bewondering voor mensen die het lef hebben om een tank ff in een paar stukken te hakken.

Toch heb ik her en der wat puntjes van commentaar.

De afwerking van de randen van die tank... ik hoop dat daar nog wel wat mee gebeurt want nu is het eigenlijk gewoon slordig. Beter is om de randen van de zaak goed vlak te schuren. Het styreen aan de achter kant goed op maat te maken (liefst effe groter) dat vervolgens op te vullen met putty (waar nodig) en vervolgens de hele zooi weer opnieuw vlak te schuren.
Geloof me het project is fantastisch maar die slecht afgewerkte randen zullen uiteindelijk alleen maar storend werken.

Verder het figuur heeft een mooie pose en ik ben benieuwd welk Hornet hoofdje je gaat gebruiken. Over het geverfde gedeelte van je figuur... Ik ben wat enthousiaster over de achterkant (rug) dan over de voorkant.. De voorkant ziet er goed uit mooie shadows nog betere highlights. De voorkant komt op mij wat vlekkerig over.

Uiteraard kan dit aan de foto`s liggen. Als ik het fout heb hoor ik dat graag. Maar dit is mijn mening gebaseerd op wat ik zie hier in het forum.

met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Ha Wesley
Mooie vignette idee. In tegenstelling tot de anderen heb ik het idee dat je de tank puur nu even als standaard heb gebruikt zonder er al iets aan gedaan te hebben, in je andere projecten ben je namelijk wel netjes, du waarom zou het nu anders zijn.

Het figuur, ik ga met Robert mee, achterkant is beter dan de voorkant, de highlights op borsthoogte zijn te overdreven, probeer deze iets terug te tonen met een mixje van je 25% basis en 95 % wit en de resterende procenten vul je op met fel geel
Het wit geeft een ietwat onnatuurlijk en vaal uiterlijk. Okee, ik baseer mij op de foto, en misschien is deze qua kleur sterk vertekend.

De broek zou ik in een bruin/groene kleur doen, zoiets in de nuance van 40 %bruin en 60% groen

BertUS

Ik heb het idee dat het figuur nu nog los op de tank staat, net als BertUS ook aangeeft. Dus daar kan nog genoeg aan gedaan worden.

Ik heb niet vele verstand van Russische uniformen, dus precieze kleuren kan ik je niet geven. Infanterie figuren die ik gezien, hadden meestal een lichte khaki kleur qua broek, bijna op het beige af. Ik meende dat Vallejo een Russische khaki kleur in het assortiment had, dus dat is een mogelijkheid.

De tank zou ik heel donkergroen spuiten als onderlaag en preshade. Daarna witte vlakken maken, en vervolgens gewoon lekker verweren met chips etc ...

Succes ermee, MartinD

Hoi!

Bedankt voor de commentaren en voor de beantwoorde vragen.

Ff nog wat uitleg omtrent de tank. Deze moet idd nog volledig gedaan worden en staat er nu maar bij om een idee te geven van hoe het moet worden. De gaten tussen de zijkanten moeten nog opgevuld worden en worden dan, zoals Robert aangaf, weer vlak geschuurd. Tot tegen het model. Zoals ik vermelde in men eerste post, is het wit alleen maar een laag om alles beter te zien.

Het figuur op zich nu. Ik heb gisteravond nog wat aan de borst gedaan. Shadows iets donkerder gemaakt waar nodig en die grote 'vlek' op zijn borst bijgekleurd. Het is nu alleen nog maar een oplichting op de randen. De rest is bij een eerste highlightkleur gebleven.
Vandaag komen de armen aan de beurt en dan de achterkant....

Het is echt een fijn figuur om te schilderen en om mee te werken... Ik denk dat ik nog es ga uitkijken naar nog figuren van dit merk.
Het enigste waar ik schrik van heb, is om te gaan airbrushen. Waarom, ik weet het niet, maar ik heb hier echt schrik voor. Nu heb ik iets van: 'probeer het, we zien wel wat ervan uitkomt'. En wie weet, dat ik dan ook vertrokken ben om voertuigen te doen...

Cheers

hoi hoi,

Hierbij, zoals gisteren vermeld in het café, de foto's van mijn Rusje dat eindelijk klaargeraakt is.
Het hoofdje zullen jullie mss nog wel kennen... Het is datgene waarmee ik gexperimenteerd heb hier thuis.
Veel fun had ik eigenlijk wel aan dit figje... En om eerlijk te zijn, de vooruitgang die ik geboekt heb, is duidelijk te merken. Vergelijk rug en borst maar eens met de onderkant van de lange jas. Het kan zijn dat ik de rug over een paar dagen nog es wat bijwerk. Wie weet.

Dus: hier zijn de foto's en op naar het airbrushwerk (mijn eerste keer) 😕 Tips hiervoor, wat en waarop ik moet letten is welkom!!
Cheers
Wesley

1431fed2.jpg

081bfca2.jpg

12c8717c.jpg

125181c2.jpg

Oja, de tank... De openingen zijn op zich allemaal bijgevuld, opgeschuurd ed... Vanavond gaat het nog eens onder mijn ogen voor inspectie EN morgen ook nog eens onder die van mijn moeder en vriendin. Ik wil er zeker van zijn dat ik nergens nog een gaatje of een oneffenheid heb aan de randen....

heel mooi! Je begint echt een goed figuurschilder te worden, Wesley!
(een goeje mentor zeker 😉)
Persoonlijk vind ik de huidskleur iets te donker maar dat uniform is wel chapeau hoor! Is dat met Vallejo geschilderd?

greetzz
Hendrik

Hi Wesley,
Dat je een goede leermeester hebt dat is te merken. Nog groter is het compliment dat je zijn adviezen ook toepast!!
Wes, de jas zoals de Rus draagt was vaak een lamscoat of van schapenvel. De binnenvoering zou ik dan ook niet met zwart o.i.d. in de diepe delen wegzetten maar met verschillende bruin tinten. Van burnt umber, german black brown tot english uniform en khaki voor de hogere delen. De echte highlights met ivoor en wit.
De buitenkant van de jas vind ik erg goed, want dit is een erg moeilijke kleur. Durf nog wat meer met bruine washes te werken in de wat diepere delen en de onderzijde van de plooien.
Succes 🙂

Terug
Bovenaan