Russische sniper deel twee

Yo de mannen,

Doordat die hitte een slechte invloed heeft op mijn CVS heb ikniet zoveel kunnen modelbouwen als ik wou. Ik heb toch nogiets kunnen doen, waarvan hier foto's. Het zijn nu nog wat details en zijn hoofdeksel en hij is klaar om te schilderen. Uit elk slecht ding valt altijd wel iets te leren, en hier heb ik uit geleerd om bij het volgend figuur beter op de lengte van de nek te letten.

Ik hoor heel graag wat jullie er al van vinden?

Groetjes,

Gino

sculpt2E.jpg

sculpt2D.jpg

sculpt2B.jpg

sculpt2A.jpg

moeilijke pose, het neige wat ik kan ontdekken is dat de kleding onder z'n jack nogal hoog zit, maar ik weet niet of hij meerdere truien aanheeft, voor de rest ziet 'ie er goed uit! 🙂

Hi Gino,

Mooi werk tot nu toe. Dit is een volledige scratchbuilt, muv het hoofd? Dat lijkt me een Hornet koppie.
Weinig aan of opmerkingen. Het enige lijkt de riem te zijn. die zou voor mij iets verzonkener kunnen, maar met verf erop is dat waarschijnlijk beter te zien. Ik vind de stof van het shirt wel goed gelukt. Daar lijkt echt 'druk' op te staan, nu Ivan zn romp draait.
Chapeau en succes ermee verder.

MartinD

Gino
Dat die vent nog geen kramp heeft, ziet er al overtuigend uit, maar ik denk dat alles pas het best te beoordelen valt na schildering, dan vallen misschien foutjes op die je nu niet ziet en dingen waarvan je nu niet echt tevreden bent zijn heel goed.

Even technisch 🙂 Jij werkt met magic sculpt? Hoe werkt dat qua droogtijd, ik weet dat het steeds detailtoevoegende stappen zijn die je met een nat penseel en wat strijkspatels afwerkt, toch?
Ik ben nu foto's aan het verzamelen voor een buste die ik toch nog eens wil maken
BertUS

antwoorden

Hoi gasten,

Bedankt om te reageren.

@ Vincent:

Hij heeft zeker nog een gewone jas aan onder zijn camo overall. Als je goed kijkt zie je dat aan zijn hals.

@ Martin:

Het hoofd en de handjes zijn van Hornet, de laarzen van Dragon. Ik kan bijlange niet zo goed hoofdjes als Hornet (ik denk dat ik zelfs helemaal geen hoofdjes kan maken) en het is serieuze tijdswinst. Handjes maak ik alleen zelf als ze een bepaalde houding moeten hebben die niet commercieel te krijgen zijn.

@Bert:

Ik werk inderdaad met Magic Sculp en ook met Duro/Green Stuff, soms ook de twee gemengd. MS blijft zo'n twee à drie uur bewerkbaar. Het blijft wel zo'n uur of zes "zacht". Niet meer bewerkbaar maar nog niet hard genoeg om te schuren, boren, enz... Wanneer een stuk klaar is om te drogen zet ik het een half uur op 60° in de oven. Voor de vorm aan te brengen gebruik ik vooral de zogenaamde paintshapers (dit zijn penselen met i.p.v. haar rubbere vormen op), voorgevormde tandenstokers en naalden voor de airbrush. Verder liters spuug zo dat de MS niet aan mijn gereedschap blijft kleven, en soms wat talkpoeder voor hetzelfde doel. Een penseel gebruk ik bijnanooit.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Gino

Hé Gino: mooi werk. Nog een goeie voor het modelleren. Ik heb van stukjes paperclip allerlei scupltuurgereedschapjes gemaakt. Je kunt een deel van de paperclip platslaan en er can mbv metaalvijl etc allerlei gereedschapjes van maken, die gewoon in een klein boorhoudertje passen.

(heb al heel wat van die gereedschapjes gemaakt, alhoewel ik nog aan mijn eerste echt zelfgemaakte figuur moet beginnen).

Ziet er prachtig uit... Het is weer een Royale Figure 😉 !!!

Moet dit de camo worden ???

sniperjacket3nq.jpg

Greetz, Wim.

Terug
Bovenaan