Russisch scherpschutter

Halo iedereen,

Bij deze hitte is het onmogelijk voor me om te schilderen (mijn verf droogt zo snel dat hij altijd blinkt). Daardoor heb ik wat tijd om nog eens te proberen sculpteren. Bedoeling is dat dit een figuur van een Russiche scherpschutter wordt die van een helling afglijdt. Hij probeert nog een tak te grijpen om toch niet helemaal naar beneden te glijden. Het hoofd en de handen zijn van Hornet, de laarzen en het munitiezakje van Dragon (deze moeten nog wel worden bijgedetailleerd. Ik heb ook al enkele plooikes gezien die ik ga vewijderen en opnieuw doen. Alle commentaar en opmerkingen zijn van harte welkom.

Vele groetjes,

Gino (de zweetbuil )

sculpt1C.jpg

sculpt1B.jpg

sculpt1A.jpg

Gino,

Heb je met Marijn gepraat ? ik hou hier wel van "dramatische poses" op een kleine stukje ondergrond. Da's een mooie trend die er ingezet wordt.

Wel lijkt het erop dat de linker onderarm iets te lang lijkt tov de bovenarm ? Maar dat ook aan de foto liggen.

Groetjes Raymond

Niet alleen gepraat

Hoi Raymond,
Heb je met Marijn gepraat

Niet alleen gepraat. Ik heb vorige week het geluk gehad een namiddag samen met Marijn te kunnen sculpteren (hij heeft toen ook de anatomische fouten aangewezen, nogmaals bedankt Marijn!). Ik zit al jaren met deze ideeën in mijn hoofd, maar had vroeger de moed niet eraan te beginnen. Nu hoop ik ooit een van mijn ideeën naar een deftig figuur te kunnen omzetten. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.

Groetjes,

Gino

Ik vind het knap om zo'n uitdaging aan te gaan, ik zou dot ook graag willen doen, althans bustes maken, maar ik durf nog steeds niet, het lijkt mij zo verrekte moeilijk
BertUS

Durven

Hoi Bert,

Ik zeg altijd: om iets te bereiken moet je ook ergens starten. Doen gewoon, en mocht het resultaat in het begin tegenvallen, dan zal dat wel beteren. Ik denk dat er maar weinigen zijn die direkt een resultaat bereiken zoals ze willen (geloof me, ik heb dat nog nooit bereikt).

Vele groetjes en alvast heel veel succes,

Gino

Je heb gelijk, Gino, het schilderen is ook steeds proberen en daarbij bereik ik ook nog steeds niet het resultaat die ik voor ogen heb als ik begin 🙂

BertUS

Gino,

Interessant project.
Zonder je verhaal te lezen dacht ik eerder aan een handgranaat gooiende ontdekte sniper...ik ga mijn medicatie maar eens verhogen 😳 ...
Wat krijgt ie allemaal aan ? Ik dacht zelf: aangezien je een valmoment wilt laten zien, kan ik me voorstellen dat een lange jas of cape een prima middel kan zijn.
Ik volg deze. Succes ! 😛

gegroet Frank

camo

Hoi Frank,
Wat krijgt ie allemaal aan ? Ik dacht zelf: aangezien je een valmoment wilt laten zien, kan ik me voorstellen dat een lange jas of cape een prima middel kan zijn.

Neen, toch niet. Ik ga hem zo'n camo overall geven (ik heb ook nog een scout in gedachten met dezelfde overall aan). Een lange jas of cape zou het iets te makkelijk maken 😕 Ik ga proberen dit valmoment met andere effecten uit te beelden. Nu is het ook zo dat het val moment zelf juist voorbij is, en dat ie al naar beneden glijdt (dit zou met het grondwerk duidelijk gemaakt moeten worden)

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

Vele groetjes en nog een prettige zondag,

Gino

Terug
Bovenaan