Rolls Royce AC, werk in uitvoering 18/09

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
ik ben al een tijdje bezig met een Roden RRAC.Word zoals gewoonlijk weer niet helemaal standaard.

DSCF1304.jpg

DSCF1303.jpg

DSCF1302.jpg

DSCF1300.jpg

DSCF1299.jpg

DSCF1298.jpg

Tot zo ver de foto's,na de vakantie ga ik verder er naar Wales kijken of ik nog wat WW2 boeken kan vinden in Hay on Wye het boeken dorp.

cheers, Tom

Hoi Marten,

Tot nu toe wat evergreen en een Boys AT uit de accessoires set van Italeri en wat onderdeeltje uit de us machinegun set van academy(voor de Vickers).De wielen worden waarschijnlijk van een Italeri Dodge of er moeten snel after market wielen komen.Als laatste wat klinknagels van MR models(ik was te lui om ze zelf te maken.). Ik heb wel de laadbak iets verlaagd 1 plank minder.

cheers, Tom

He Tom,

Ziet er erg gaaf uit zo. Mooi dat er wat 'obscuur' spul op het forum komt. Ik ben benieuwd naar je gekozen uitvoering. Desert finish???

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Ja ,caunter scheme gaat erop als dat me lukt .Is denk ik niet de makkelijkste om dat voor het eerst te doen,maar we zien wel.
Jouw 2pdr ziet er ook goed uit,de mijne staat gereserveerd bij de Lancier. Ben tussen door ook begonnen aan de Vision 75mm howitzer is ook een leuke.

cheers,Tom

Ziet er mooi uit, Tom. Die RR is echt een gentleman's armoured car hè. Ging de kit een beetje vlot in elkaar? Ik moet zeggen dat ik helemaal geen kaas heb gegeten van deze autootjes. Is die uitbouw op de koepel voor de Boys AT?

He Eelke,

De maat voering v/d kit is niet verkeerd.Alles paste redelijk.Sommige delen zijn wat dik maar daar is met een vijltje of wat schuurpapier wat aan te doen
En ja de koepel uitbouw is voor de Boys.Ik moet de ring op de toren nog afmaken met een "scarf" systeem,is veel gebruikt op WWI 2 zitters
Picture2_4.png

Daar moet dan nog een Lewisgun op komen.

Cheers, Tom

tom de kruijff zei:
Ja ,caunter scheme gaat erop als dat me lukt .Is denk ik niet de makkelijkste om dat voor het eerst te doen,maar we zien wel.
Bruut! Heb je het Starmer boekje?
Jouw 2pdr ziet er ook goed uit,de mijne staat gereserveerd bij de Lancier.
Ben benieuwd naar jouw versie!
Ben tussen door ook begonnen aan de Vision 75mm howitzer is ook een leuke.
Klopt. Ik zit nog te denken over de bemanning die erbij moet. Waarschijnlijk US Marines.

Groet, MartinD

Starmer boekje ??????
Als het kan graag meer info kan ik in Engeland en Wales er naar zoeken. Please, please

Britse airborne zoals het dio in Hartestein zou ook kunnen.
http://airborne.fourdigits.nl/page4_english.html
Nr 6 op de pagina.

Voor de 2pdr zit ik aan een CMP portee te denken.

cheers, Tom

Een heel kleine update,

Een begin gemaakt met het caunter scheme.

DSCF1487.jpg

DSCF1488.jpg

De kleuren zijn gemixed aan de hand van het Mike Stramer boekje.Moet nu weer een dag wachten tot de verf echt droog is.

Zo! Die camo zit er strak op! Hard-edge ten top. Hoe heb je dat gedaan? Basiskleur gespoten, beschermende laag erover? Tamiya tape en tweede kleur? Gaarne het recept aub!

Eric 😉

Hoi Eric,

Ja basis laag humbrol 121,zit heel dicht bij de kleur van Strammer.
Dan een avondje creatief met 3M plakband ,de mat witte rol,deze plakt niet zo heel erg en je kan goed zien of het wel goed is aan gedrukt.
En dan de volgende kleur.
Ik had eigenlijk de lichter van de 2 eerst moeten doen maar ik kwam er na een tijdje pas achter dat ik met het afplakken de donker was gaan doen.
Hum.116 met wit en 23 net zolang tot het klopte met de kleur chip in het boek.
Er staat wel een meng en kleur lijstje in maar dat waren natuurlijk precies kleuren die ik niet had.
Ik heb aan de hand van een schema uit het Strammer boekje v/d Marmon-herrington een schema getekend op een print v/d RR .
Voor de lichtere kleur geld het zelfde.
HUM. 129 met 120 tot dat ik tevreden was.

hopelijk is het nog te lezen.

cheers, Tom

Zeer mooie camo! Het lijkt zelfs of het voertuig er langer door geworden is.

groeten Maarten

...die benieuwd is naar de volgende fase.

Speciaal verzoek 240809

Martin ik hoop dat deze je goedkeuring kunnen wegdragen. 😀 😉

foto's verwijderd omdat het kleuren schema niet klopt.

Nu moet ik gaan stoffen en beschadigen.
Ik heb gelijk nog een vraag ,er zitten 2 rijplaten bij het model.Op sommige foto's van de echte RR's zijn ze te zien.
Zijn deze van hout??
Verdere op en aanmerking zie ik wel verschijnen.
Helaas een opmerking gehad van Mike Stramer,ik heb de kleuren verwisseld,dus ga ik opnieuw beginnen.

cheers, Tom

super Tom! Heel mooi model met een heel strak gespoten verfjasje. Alleen zie ik op de koepel nog een heel smal streepje geel tussen de twee groentinten in. Hoort dit zo of heeft dit met afplakken te maken? Indien het laatste het geval is werk je het nog bij?

Grtz Jeroen

Tom,

'tis al een gaaf model aan het worden. Ik heb echter even wat extra info voor je.
De bijgeleverde wielen en velgen zijn niet juist voor deze periode.
Zelf start ik met dit model de komende zaterdag op onze bouwmiddag.
Ik ben van plan om de wielen te vervangen. (dit betekend nieuwe scratchen en gieten)
Als je de wielen zo plaatst dat je ze evt. kan vervangen zou je een setje kunnen krijgen als ik ze heb gemaakt (duurt wel even hoor)
Ik scan nog wel enkele foto's in en plaats ze in een volgende reactie.

De bijgeleverde rijplaten zijn van het oude WO I type en zou je kunnen vervangen voor de meer gebruikelijke metalen platen.

groet, Willem

Hoi Willem,
Van de wielen wist ik maar toch bedankt.
Eerst was ik van plan om een paar aangepaste Dodge 3/4t gaan gebruiken.
Maar na een reactie op ML denk ik dat ik wacht op wat Roden nog meer gaat doen met de Rolls.
Ik moet zo wie zo het schema overspuiten want ik heb de kleuren verkeerd om.
Maar als je met het maken v/d wielen sneller bent als Roden of welke AM leverancier dan hou ik mij aan bevolen.
Ik heb op een paar foto's toch ook de oude rijplaten gezien.Dus ik weet nog niet wat ik daar mee doe.
Succes met de bouw ,het is een leuk ding om te doen.

cheers, Tom

update 150909 over gespoten RRAC.

Na een "kleine" blunder met het caunter scheme heb ik hem over gespoten.
Ook heb ik de bak van een klep voorzien.
En met hulp van Arno Riedel. Heel hartelijk bedankt voor de wielen en de Lewis .Gaan we vrolijk verder.
DSCF1676.jpg

DSCF1677.jpg

DSCF1678.jpg

De rest volgt als ik weer wat verder ben.

cheers, Tom

update 180909 RRAC

Ik ben weer een stapje verder.
Ze mogen dan niet helemaal correct zijn ,de wielen,maar ik vind ze niet slecht staan.
Ook de Lewis met scark ring afuit is redelijk gelukt(vind ik zelf)

DSCF1680.jpg

DSCF1681.jpg

Tot de volgende keer.

cheers, Tom

update 10/10/09

DSCF1682.jpg

DSCF1683.jpg

Even 2 foto's van de voorderingen tot nu toe.Ik moet nog iets verzinnen om de motor klep te steunen.Iets in de geest van een grote hamer of ander gereedschap.Ik ben zelfs begonnen omvoor deze een ondergrondje te maken. Misschien lukt dat ook nog.

cheers, Tom

Terug
Bovenaan