(Rob) Tamiya RSO met PAK 43

En hij is afgeleverd, bedankt, Marc!
Het wordt een diorama, Ardennen, waar een RSO met Pak43 op het punt staat een riviertje te doorwaden terwijl er een kubel of schwimmenwagen op de uitkijk staat.

En hij is afgeleverd, bedankt, Marc!
Het wordt een diorama, Ardennen, waar een RSO met Pak43 op het punt staat een riviertje te doorwaden terwijl er een kubel of schwimmenwagen op de uitkijk staat.
Voor zover mij bekend, waren er minstens drie Abteilungen, die met de RSO met getrokken 8,8 cm Pak 43 in de Ardennen rondreden, nl. de schwere Heeres-Panzerjäger-Abteilungen 657, 668 en 683. (bron : Lexicon der Wehrmacht en Akte RH 10-246 & 10-247)
In de "Zustandsberichte" is sprake van Ersatz-Personal door Luftwaffe-soldaten, en wordt er melding gemaakt, dat de RSO erg langzaam is met de Pak erachter.

Bedankt voor de info Hans!
Enige kans dat jij daar onderdeelsmarkeringen van kan laten zien?

Geen probleem, in ieder geval bedankt Hans.
Ik hou het dan maar bij een kentekenplaat en een voertuignummer.
De Pak 43 is qua bouwen inmiddels klaar en in de primer gezet. Deze gaat nu tot 1 november in quarantaine. Anders loop ik wel heel ver vooruit op de groepsbouw.

Jaaaaaaaaaaa, de figuren van Galaxy Model zijn binnen. Rechstreeks vanuit HongKong.
Prachtig verpakt, en zoooooo mooi geprint! Ik ben er serieus blij mee!.
20261010_162604.webp20261010_162619.webp

Deze twee komen in de RSO:
20261010_162803.webp

En deze jongens gaan een Kubel of Schwimmenwagen bemannen.
20261010_162813.webp

Het idee wordt als volgt:
De troepen zitten in de laatste voorbereidingsfase van het Ardennen offensief. De RSO met PAK 43 staat op het punt een riviertje te doorwaden terwijl de 2 in de kubel/schwimm, naast de weg de route checken en het verkeer doorwijzen.

Lekker bezig zo!
Gr Bas

Mooie figuren Rob maar de bontmutsen horen toch meer bij het Oostfront dan bij de Ardennen zou ik denken. Ik heb in ieder geval nog nooit een foto gezien van een Duitse soldaat met zo'n muts tijdens het Ardennenoffensief. Het schoeisel lijkt me eerlijk gezegd ook gebruikelijker voor het Oostfront.

Groet,

Arjan

Schoenen zijn geen probleem, die "verdwijnen" toch onder de dashboards van de voertuigen.
En tja, die ene bontmuts... hij heeft iig lekkere warme oren. 😉
En dit vond ik wel, en voor mij goed genoeg:
De informatie in dit kader is door AI gegenereerd.

Pelzmutze:
Gebruik in de Ardennen: Tijdens de bittere winter van 1944 in de Ardennen boden deze mutsen (naast andere warmte-elementen zoals omkeerbare winterparka's) bittere noodzakelijke bescherming tegen de vrieskou, al kampten veel Duitse eenheden tijdens het offensief met grote tekorten aan warme kleding en brandstof.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan