Rob Landsbergen: MLRS VOORLOPIG LAATSTE UPDATE 16-12-10

Rob Landsbergen

Lid van de TWENOT
En dan hierbij het draadje voor de bouw van de MLRS

Dit gaat hij worden:

DSCF1183.jpg

Dit exemplaar stond op de open dagen in Oirschot in 2004. Dat was ook meteen zijn laatste optreden, want aan het eind van de dag zou hij op een dieplader worden afgevoerd naar een opslagplaats in afwachting van verkoop.
Of dat die dag ook echt gebeurd is is trouwens de vraag. Op mijn verzoek hadden ze voor de foto's de lanceerder nog in afvuuropstelling geplaatst. En toen ik klaar was met mijn foto's wilde hij niet meer op zijn plaats terug. Elektrische storing; geen beweging meer in te krijgen. Die wachtmeester was helemaal niet blij....

Maar goed, deze onderdelen moeten dat resultaat gaan opleveren:

IMG_2603.jpg

IMG_2605.jpg

IMG_2606.jpg

De doos van Dragon en het een en ander aan PE. Van Voyager voor de missile containers, van Eduard voor het voertuig zelf.
Daarnaast nieuwe rupsbanden van ModelKasten. Die laatste overigens hebben allemaal sink marks op de buitenkant zitten, die dus weggewerkt moeten worden. Leuk voor de verloren uurtjes van de komende twee maanden!

Ook hier eerst maar eens beginnen met wat basiswerk: onderdelen schoonmaken, gietranden wegwerken e.d.

Rob

Update 24-10-10

Zo, inmiddels ook het een en ander aan de MLRS gedaan:

Totaaloverzicht:
MLRS004.jpg

De romp is nogal rechttoe-rechtaan, met de wielophanging aan met de onderzijde van de romp meegegoten.
De vier "rocket containers" zijn in elkaar gelijmd en van een laagje primer voorzien.

MLRS005.jpg

Ik wil de MLRS opstellen met één container geplaatst en één naast het voertuig. Beide containers ga ik "behandelen" met de Voyager-set en degene met het mooiste resultaat komt dan naast het voertuig.

De lanceerder:
MLRS006.jpg

MLRS007.jpg

Het kan natuurlijk aan mijn bouwvaardigheid liggen, maar ik vind dat je goed kunt merken dat dit een van de oudere bouwdozen van Dragon is. De handleiding is wat rommelig; er worden nogal wat onderdelen niet genoemd en de tekeningen zijn hier en daar behoorlijk onduidelijk. Een aantal onderdelen is behoorlijk grof uitgevoerd en de passing is af en toe matig, zoals bij de rails waarin de containers komen te hangen.

Ik ben intussen de moed aan het verzamelen om aan de rupsbanden van Modelkasten te beginnen. Per schakel moeten er vijf gietpuntjes worden gladgemaakt en de gietdeuk in het loopvlak worden opgevuld. Ik wil niet eens weten hoeveel schakels ik nodig heb; gewoon elke dag even een half uurtje de blik op dichtbij en het verstand op nul, dan moet het toch wel binnen een paar weken gedaan kunnen zijn......
MLRS008.jpg

Als iemand een snelle manier weet hoor ik dat graag!

Tot zover,

groeten,

Rob

Ook voor de MLRS geldt het verhaal dat ik zojuist in het draadje van de AMX-13 heb geplaatst..... 😢 😢 😢

Om dubbelposten te vermijden verwijs ik de lezers graag naar dat draadje.

Ook hier iedereen bedankt voor alle aandacht, suggesties en hulp van de afgelopen tijd!

Hartelijke groeten,

Rob

Terug
Bovenaan