[Richard] Crusader mk III anti aircraft Update 9-4

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Ook ik doe natuurlijk mee. En wel met deze kit. 1/48 van Tamiya met Hauler PE. Een setting heb ik al wel enigzins in gedachten, maar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik laat hem wel beoordelen door de jury(wil toch wel weten hoe of wat), maar net zoals Jan de afgelopen FOC's telt ook mijn model niet mee voor de eindbeoordeling.

Groeten,

Richard

IMG_0011-1.jpg

Re: [Richard] Crusader mk III anti aircraft

Allebei denk ik, dat je meedoet getuigd van betrokkenheid en je model is nou ook niet alledaags, meestal een voorwaarde voor leuke dingen.

Groeten Rick

Ha naamgenoot,

Mooi dingetje. Heb 'm ook in de kast liggen. Kan dus mooi afkijken hoe het moet 🤣 ...

Succes!

groeten, Richard.

Leuke keuze Richard! En vooral ook leuk om te zien dat er ook wat mensen binnen de FOC zijn, die voor een andere schaal gaan dan 1/35.

Wading gear misschien?

Alex

heren dank u 🙂

@ Alex: Niet alleen verschillende schalen, maar ook nog eens verschillende onderwerpen. Geweldig! 😀

De wading gear weet ik nog niet, zou eigenlijk wel leuk zijn maar dan moet ik ff op zoek naar een paar fototjes. Ik heb er al wat figuurtjes bijbesteld en ga kijken of ik daar iets mee ga doen.

Groeten,

Richard

Richard,

Net je een mail gestuurd omtrent bouwtekening voor de deepwading gear.
Had die laatst van tom gekregen welles waar voor de bofor maar dat kan ook voor deze gebruikt worden.

Groetjes

Herman

Herman,

Mailtje ontvangen, dank je 😀 Tja, zo'n wading geval is dan toch wel weer erg leuk om er aan te maken...we doen het gewoon 😀

Groeten,

Richard

Even een kleine update. Had eigenlijk de bouw al af willen hebben.....

De romp is zo goed als klaar. Alleen de tracks nog en volgens mij heb ik nog ergens wel een onderdeeltje gemist. De deep wading gear zet ik er maar voor de helft op. Vind zo'n volledig geval erop niet echt mooi.

De koepel moet nog gedaan worden, ben alleen met het geschut bezig geweest. De kit versie vind ik niet echt fantastisch is en Hauler verteld in zijn bouwbeschrijving dat je een deel moet wegsnijden en er onderdelen weer op moet plakken. Dat was ik niet echt van plan en vond het wat mooier om het geschut gedeeltelijk icm de Hauler etchings opnieuw te maken.

Tot zover de update, nu eerst bouwen.

Groeten,

Richard

IMG_0222.jpg

IMG_0223.jpg

IMG_0226.jpg

Re: [Richard] Crusader mk III anti aircraft Update 4-4

Hoi Richard,

Mooi werk, as usual.
Misschien kun je de beugel voor de antenne nog vervangen (op de voorplaat)?

Groet, MartinD

Martin dank je 🙂

Die beugel voor de antenne wilde ik ook vervangen en daar zou een vervangend onderdeel bij de Hauler etching moeten zitten.....maar niet bij mij 😱 . Op de Hauler tekening staat wel dat je een gedeelte van dit onderdeel weg moet snijden, maar daar houd het mee op. Had het onderdeel eigenlijk zelf nog wel kunnen maken, maar het stoort mij niet.

Groeten,

Richard

ferry naais, Richard!

Misschien is het je al bekend; de twee lopen vuren stuk voor stuk. Ik meen me te herinneren dat het op dit forum of op Missing-lynx al eens voorbij is gekomen dat er altijd 1 loop verder uitsteekt dan de andere, in de "ruststand".

Alex

Gaaf Richard!
Ik vind dit echt een gaaf voertuig en als ik jou werk zie zou ik zelf ook nog wel eens 1/48 kunnen gaan doen.
SUcces verder, hij gaat al lekker zo! 🙂

Groetjes

Hij gaat goed Richard 😛
Zou de opmerking van Alex mee nemen, geeft toch wat extra's...
Maar we zijn natuurlijk allen benieuwd in wat voor setting deze gaat komen.... 🙄 🙂

Herman

Heren dank jullie 🙂

@ Alex: Ik wist het niet en dacht even dat ik iets mis had gedaan toen ik de loopjes op de houder had geplaatst. maar het blijkt dat Tamiya dit wel wist en hierin al heeft voorzien.

@ Boris: gewoon doen en je bent verslaafd 8)

@ Herman: Ook ik ben benieuwd in welke setting deze gaat komen 😳

Groeten,

Richard

De deep wading gear zet ik er maar voor de helft op. Vind zo'n volledig geval erop niet echt mooi.

Goede keuze. Persoonlijk vind ik de kokers achterop nog niet eens misstaan....maar die lopen zo helemaal omhoog gericht en de voorkant van de koepel afgedekt met canvas.....bah.
Dan spreekt het beestje op de foto van Martin meer aan.
@ Alex: Ik wist het niet en dacht even dat ik iets mis had gedaan toen ik de loopjes op de houder had geplaatst. maar het blijkt dat Tamiya dit wel wist en hierin al heeft voorzien.

Super.

Alex

Heren dank jullie 🙂

De setting wordt niet zoals op de foto die Martin heeft gepost. Wat ik voorlopig in gedachten heb is een actiescene met een paar figuurtjes.

Het geschut is af en op de houder geplakt....dat was een week geleden. De bovenste mantel zit wat tever naar achter, maar deze zat op dat moment nog niet vastgeplakt. Inmiddels zit deze op de goede plek.
IMG_0228.jpg

Ondertussen is de rest van de tank ook zo goed als af. De tracks moeten er nog op en misschien nog wat extra's.
Ook ben ik al bezig een figuurtje te veranderen zodat deze in het koepeltje past.
IMG_0230.jpg

IMG_0231.jpg

IMG_0232.jpg

IMG_0233.jpg

Tot zover deze update, nu eerst twee dagen op beurzen bouwen 8)

Groeten,

Richard

Ziet er erg netjes uit. ben benieuwd naar de schilderbeurt.
Martin Dogger zei:
....
Tof werk, de sleepkabel zou ik wel vervangen.
...

Wat is er mis met de kabel? Ik denk dat deze na een kleurtje gegeven te hebben er prima uitziet.

groeten Maarten

Beetje late reactie, maar denk jullie 🙂

De kabel ben ik zelf eigenlijk ook niet echt tevreden over. Misschien dat ik deze nog ga vervangen. de kabel is idd kunstof.

De crusader is klaar voor de spuit, maar dat kan nog eventjes duren.

Groeten,

Richard

Terug
Bovenaan