Revell M3 Scoutcar

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
goedeavond allemaal.

Mijn laatste afgeronde project is de (Revell) M3 scoutcar.

De kit is verre van goed, veel details onbreken of zijn vereenvoudigd op de onderdelen aan gebracht. Veel onderdelen bevatten sinkholes, flash en/of pinmarks. Hierdoor moest ik de .50 vervangen door er eentje van Academy, tevens heb ik ook een beetje PE er op gezet. (dat ik voor 2 euro kon kopen)

Ik heb dit project verschillende keren gepakt en weer weg gezet. Maar uit eindelijk toch kunnen afmaken als oefenproject van mijn nieuwe airbrush.

Hierbij de foto's

enjoy

IMG_3882.jpg

IMG_3878.jpg

IMG_3879.jpg

IMG_3883.jpg

IMG_3884.jpg

IMG_3885.jpg

IMG_3888.jpg

Martin

Martin,

de kit mag dan verre van goed zijn; je hebt er wel iets moois van weten te maken!
Ik heb hem ook nog op de stapel liggen en jou model zet me wel aan het denken om er ook eens mee te beginnen.

Alex

Ha die Martin,

Wat Alex schrijft is precies hetzelfde als wat ik dacht toen ik deze M3 zag 🙂 . 'k Heb die van Italeri (wat dezelfde is....). Knap staaltje verwering, één van de mooisten die ik tot nu toe van je gezien heb.

groeten, Richard.

Slechte kit of niet .. dit ziet er gewoon fan-tas-tisch uit! Als ik er toch eens zo'n model uit kon persen .. zou ik me een hele kerel voelen 🙂

Als je het niet erg vind, sla ik de foto's ff op de HD op om later nog eens lekker terug te kijken 😀

Gr,
Jeroen

He Martin,
Wat een goede verflaag en een beetje verwering kunnen doen aan het slecht model. Dat is er dan niet meer aan af te zien.

Het mag dan een airbrushproefmodel zijn geweest, ik vind het er prima uitzien als volwaardig model.

Gr Johanna

Hij ziet er erg goed uit Martin!
Zoals mijn voorgangers aangeven wordt de kwaliteit van Revell te niet gedaan door dat te compenseren met het schilderwerk. Hoe heb je die regenstrepen gedaan? Gewoon op de bekende manier of toch iets met de airbrush? Zoals Jurjen al aangeeft; mooi kleurgebruik!

Groeten

he martin,

heel mooi gemaakt zeg, ook ik heb hem liggen en ik kan echt geen zin maken bij dit model om hem te gaan maken want de kwaliteit is zo slecht!
daarom vind ik dit, net als de rest, heel knap werk!
erg mooi 😛

simon 😉

Snel oordeel !?!?

Dames en heren,
wellicht niet te snel oordelen over een kit die al bijna 40 jaar op zijn bult heeft. Ik moet mij sterk vergissen als dit niet de Max/Peerless kit van de M3 Scout car is, stammend uit begin 70-er jaren (of eind 60-er ??).
Enige clementie voor ouderdom past ons allen 8)

De kit is, zeker voor zijn leeftijd, goed gelijkend te noemen en in dit geval is er in mijn ogen een prima model van gemaakt.

Wellicht is het een idee om als volgende uitdaging de Sd.Kfz. 251/1 van Nitto te bouwen ??

Terug
Bovenaan