revell 1/35 M3A1 Scout car---KLAAR

N. Drent

Lid van de TWENOT
hoi,

Nu mijn dukw op zijn einde begint te komen, ga ik een nieuw bouw verslag beginnen. Namelijk de 1/35 revell scout car. Ik ben er zelf al achter gekomen dat dit een vloek kit word omdat deze kit veel flash/sinkmarks bevat op onhandige plekken.

Nog wat technische info:
wikipedia | info op bouwboekje (als het anders is dan wiki)
-Bemanning: 1+7 passagiers | 2 (commander&driver) +6 other places
-Lengte: 5,63 m
-Breedte: 2,03 meter| 2.1 m
-Hoogte: 2,00 m
-Gewicht: 4 ton | 5.8 tonnes

Pantser en bewapening

-Pantser: 6-13 mm | max 12 mm
-Hoofdbewapening: .50cal Browning M2
-Secundaire bewapening: 2x .30cal Browning M1919
-Motor: 82 kW (110 PK)
-Snelheid (op wegen): 89 km/u | 96km/u
-Rijbereik: 403 km | 400 km
bron

Ik weet niet zeker of deze info klopt omdat op het bouw boekje andere informatie staat, dus ik weet niet welke de goede informatie geeft.

Hier zijn de foto's van de kit:
CIMG2828.JPG

CIMG2830.JPG

CIMG2831.JPG

CIMG2832.JPG

En alvast een kleine start gemaakt vanavond:
CIMG2834.JPG

Tips/trucs dingen waar ik op moet letten, welkom!

gr nicky

Re: revell 1/35 M3A1 Scout car

Hoi Nick,

Een interessant voertuig die hier nog niet vaak langsgekomen is.
n. drent zei:
...Ik ben er zelf al achter gekomen dat dit een vloek-kit word omdat deze kit veel flash/sinkmarks bevat op onhandige plekken.

Doe hier vooral je voordeel mee !
Flash is niet zo'n probleem, maar sinkmarks verdienen wat meer aandacht. Weet je al hoe en waarmee je die wilt gaan aanpakken ?
n. drent zei:
...Tips/trucs dingen waar ik op moet letten, welkom!...

Probeer een meer rustige achtergrond te gebruiken; pak een groot wit of lichtblauw vel dat de gehele achtergond bedekt.
Dit levert betere foto's op.

groetjes Frank

Re: revell 1/35 M3A1 Scout car

Hoi iedereen!
Ik heb vorige week nog wat aan m'n scout car gewerkt, maar toen ik de foto's wou uploaden bij de brouwers albums lukte het niet ('k zal er niet verder over zeuren). Maar vorige week zaterdag t/m gisteren ben ik naar mijn vader geweeste en ben ik mijn fototoestel vergeten 🙄 dus sommige foto's ontbreken...

Maar genoeg gekletst, hier zijn de eindfoto's+ nog wat bouwfoto's:

CIMG3449.jpg

Het onderstel geverfd.

CIMG3450.jpg

Een deel van de binnenkant.

CIMG3451.jpg

De stoeltjes.

CIMG3452.jpg

De binnenkant al bijna klaar.

CIMG3453.jpg

De 4 wieltjes, misschien zie je hier het leuke detail op de de wielen.

CIMG3454.jpg

1 wiel is bijna klaar.

CIMG3455.jpg

De ''binnenbak'' op het onderstel.

CIMG3456.jpg

Foto van de zijkant.

CIMG3457.jpg

Het stuurtje en de dashboard.

Oke, vanaf hier ontbreken dus de bouwfoto's dus komen nu de eindfoto's. Enjoy!

CIMG3458.jpg

CIMG3459.jpg

CIMG3462.jpg

CIMG3463.jpg

CIMG3464.jpg

CIMG3466.jpg

Dit waren de foto's.

gr nicky, tips/truc's en commentaar welkom!

Ha die Nicky,

Goed om te zien dat je wat met de tips die we je geven doet. Zo gebruik je nu een achtergrond, dit is veel rustiger om naar te kijken en daardoor zie je ook meer detail 🙂 .

Je schildert met "het handje". Positief daarover is dat je zoveel mogelijk in één richting schildert. Wel zou ik proberen wat meer geduld te hebben (moeilijk op jouw leeftijd, ik weet het 🙄 😉 ...).

(Acryl-)verf droogt redelijk snel. Gebruik minder verf en probeer niet te lang op één en de zelfde plek te schilderen om het in één keer dekkend te krijgen. Het gevolg is namelijk dat wat je heel duidelijk op de foto van de binnenbak ziet: penseelstreken. Daarbij is de verf al aan het drogen terwijl jij nog op die plek bezig bent. Wanneer de verf nog "nat" is vloeit 'ie mooier. Door in de drogende verf te werken krijg je dus die strepen.

Nog wat detaildingetjes:

- Ik zou de gespen van de tassen en de rollen een zilverachtig kleurtje geven. Eventueel kan je de riempjes ook nog doen (met een leerbruine kleur bijv.).
- Even de groene vlek op de rol achterop, alsook de rode vlekken achterop (bij de achterlichten) bijwerken en je model oogt een stuk mooier.
- De wapens zijn normaal gesproken wat donkerder van kleur. Er zijn verschillende firma's die een kleur genaamd "Gun Metal" in hun assortiment hebben. Wanneer je dit als basiskleur gebruikt en je gebruikt zilver om te drybrushen dan zal je zien dat je machinegeweren veel echter lijken.

Al met al een mooi model 😀 . Op jouw leeftijd kreeg ik dat nog niet voor elkaar. Wanneer je de tips die we je geven blijft volgen dan weet ik zeker dat je nog meer mooie dingen gaat laten zien.

groeten, Richard

Terug
Bovenaan