Renault AHS (Update 28-7-2025)

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
Dit onderwerp is prima geschikt voor een regenachtige camping vakantie, dus waarom niet nu?

Een 1:72 resin kit, een kilo foto's en een 1:100 3d file. Dat kan toch makkelijk een 1:35 AHS worden? Het plan kwam min of meer door Erich zijn foto's en informatie. Een kort koffertje op een AHS had ik al in een manual van de Wehrmacht, maar dat is nogal een scratch project. De cabine had ik al eens uit een 1:100 file geknipt dus even schoonmaken en in "spiral outline" printen. (Je zegt dan tegen de printer: nee, het is geen blokje, maar een vaasje. Dan print ie de bovenkant niet en print ie één laag dik.

2025-07-15_ahs-3d_01.webp

2025-07-15_ahs-3d_02.webp

De 1:35 moet nog verder schoon. Een en al rafels aa nde binnenkant. Het raamframe heb ik maar opgegeven. Veel te veel werk aan,

Hallo Piet,
Een moedig project, wel toe vertrouwd aan een expert in scratch-building, zoals jij.

Misschien wil je letten op de cabinedeuren en het cabinedak, zie ook :
AHN2 French TruckHeller - 30324 - 1/35
De AHS-versie is korter dan de AHN-versie (tel de ruiten op de laadbak-zijkant), maar mogelijk heeft dat ook effect op de onderlinge wielafstand en de chassis-lengte.
Op 1/35 schaal schijnt de nieuwe Renault AHN van Heller hier beter te zijn, dan de Tamiya en ICM bouwdoos.

Expert of niet, ik wordt zelf moedeloos als ik dat zo zie, ik doe liever dan maar een minder exclusief kitje wat wat makkelijker gaat...

Hallo Piet,
Een moedig project, wel toe vertrouwd aan een expert in scratch-building, zoals jij.

Misschien wil je letten op de cabinedeuren en het cabinedak, zie ook :
AHN2 French TruckHeller - 30324 - 1/35
De AHS-versie is korter dan de AHN-versie (tel de ruiten op de laadbak-zijkant), maar mogelijk heeft dat ook effect op de onderlinge wielafstand en de chassis-lengte.
Op 1/35 schaal schijnt de nieuwe Renault AHN van Heller hier beter te zijn, dan de Tamiya en ICM bouwdoos.

Er valt veel te weten over de AHN, de AHS en de AHR. Ik zwem in de foto's. De website zou nodig een keer bijgewerkt moeten worden.

Lieve help..wat vraagt dit moed en vooral oog op het voorziene eindresultaat ! Ik ben echt reuze benieuwd wat hier als een Fenix uit het plamuur en uitvergroot 3D gebeuren gaat komen !

Ik blijf altijd met verbazing kijken wanneer zulk soort vaak " wazige" modellen met de juiste TLC toch weer pareltjes worden. Ik kan het zelf niet, geef mij maar een kant en klare polystyreen of goed ontwikkelde resin kit.

Terug
Bovenaan