[Reitze] 7.5 cm PAK 40 kleine update 30 juni

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo medebouwers.

ik ga deze FOC mee doen met een 7.5 cm PAK 40 van dragon en een paar mannekes.

Foto-AMXHL7V8.jpg

Verder ga ik nu eerst nog eens op zoek naar foto's en wat informatie voor de setting en om te kijken naar wat voor uniformen ik zou kunnem gebruiken. Want deze jongens met lange jassen in het doosje lijkt mij nu niet echt gebruikelijk voor juni( als ik het fout heb verbeter mij gerust)

Gr,Reitze

Re: [Reitze] 7.5 cm PAK 40

Ha die Reitze,

Klein maar fijn zeggen ze wel eens. Geeft ook niets: kan je er des te meer detail in verstoppen 😉 .

Heb zelf ook een Pak 40 van Tamiya in de primer liggen. Ben benieuwd naar je foto's zodat ik de verschillen in detail tussen deze 75mm en dat ouwe beestje van mij kan zien.

Wat betreft de mannen: daar kan ik je niet "voor zeker" mee helpen, maar ik denk dat de Wehrmacht ook in de zomer wel van dat soort jassen droegen, al was het alleen maar tegen de regen.

Succes!

groeten, Richard.

Heey Richard,

Het is inderdaad niet zon heel groot model, maar voor mij groot genoeg. Dan kan ik genoeg aandacht aan details besteden en hoef ik niet op het eind lopen te haasten (vorige FOC)

Binnenkort zal ik wat fotos posten van de de eerst bouw perikelen, dan kun je oordelen over de details.

Gr, Reitze

Heren,

Inmiddels al een mooi stukje opgeschoten met de bouw van het onderstel van het kanon( hier vanb binnekort foto's).
Maar nu speelt mij nog steeds de vraag af kunnen deze uniformen wel ( lange jassen zie boxart) Zou mij iemand hier duidelijkheid over kunnen scheppen.

Gr, Reitze

Re: [Reitze] 7.5 cm PAK 40 Even hulp gevraagd...

Het zijn lange overcoats als ik het goed zie, die zullen ze hartje zomer alleen in de nacht aangehad hebben, dus het lijkt me wel te kunnen.
Probleem is dat met een Pak in de nacht schieten niet echt opschiet, als je de woordspeling snapt 😀 .

Hallo heren,

Inmiddels ben ik gestart met de bouw van de kit, en ik moet zeggen dat ik er versteld van sta hoeveel onderdeeltjes het wel zijn tjeempie. Verder past alles tot nu toe goed en over het detail ben ik ook te vreden.

Hierbij een foto van de stand van zaken na een paar avondjes bouwen.

GroteFoto-VJNJ6P8O.jpg

Verder weet ik nog niet in wat ik wil gaan doen qau diorama gedeelte en of ik het geschut geel laat of in een camo (daarvoor moet ik nog even om heen kijken).

Kritiek tips en dergelijke zijn altijd welkom.

Groet Reitze

John van Pelt zei:
Het zijn lange overcoats als ik het goed zie, die zullen ze hartje zomer alleen in de nacht aangehad hebben, dus het lijkt me wel te kunnen.
Probleem is dat met een Pak in de nacht schieten niet echt opschiet, als je de woordspeling snapt 😀 .

🙂 🙂

Dankje voor de informatie John. Of ik de of de figuren er bijzet weet ik nog niet daar ik moet er nog maar eens een paar nachtjes over slapen.

Reitze Bierma zei:
Hallo medebouwers.

ik ga deze FOC mee doen met een 7.5 cm PAK 40 van dragon en een paar mannekes.

Foto-AMXHL7V8.jpg

Verder ga ik nu eerst nog eens op zoek naar foto's en wat informatie voor de setting en om te kijken naar wat voor uniformen ik zou kunnem gebruiken. Want deze jongens met lange jassen in het doosje lijkt mij nu niet echt gebruikelijk voor juni( als ik het fout heb verbeter mij gerust)

Gr,Reitze

Hoi Reitze,

Ten tijde van de invasie was het pokkeweer in Normandië. Nat, winderig en dus koud!

Groetjes,
Erik.

viel wel mee hoor,

Uit KTB 17de SS:

7-6: Hoge sluierbewolking, droog
8-6: Naar westen toennemende bewolking, plaatselijk een buitje
9-6: Zonnig en droog
10-6: wisselend bewolkt, af en toe regen
11-6: mist en regen
12-6: toenemend opklarend

Vanaf dit moment begint de zomer, er valt nog wel 's een buitje maar de temperaturen lopen op waardoor er alleen nog mist/nevel in de vroege morgen is.

Groeten Rick

Rick en Erik bedankt voor jullie voor jullie informatie.

Inmiddels heb ik een stel figuren van warriors opde kop te weten tikken op SMF D-day. het word toch heren in camo pakjes.

Gr, Reitze

Hallo heren,

vandaag ben ik aan het stoeien geweest met de airbrush, het spulletje is gespoten met vallejo modelair.

Hierbij het resultaat tips en kritiek is altijd welkom.

Foto-JBAIALXP.jpg

Foto-JXEYAJEH.jpg

Foto-UTTI4N4E.jpg

Foto-A7YII3OG.jpg

Foto-6XF7NMDF.jpg

Foto-NVPRDJ34.jpg

Gr, Reitze

Re: [Reitze] 7.5 cm PAK 40 update 5 april

Op de foto's niet heel goed te zien, maar de kleuren bevallen me wel Reitze.
Wel apart dat je stukken nog in het frame hebt gespoten. 8)

Mooi werk Reitze!! Heb je gisteravond druk bezig gezien met de figuren dus gaat goedkomen allemaal :!: Pas nu op dat je voorzichtig het schild eraf gaat halen, beter om het de volgende keer ook gewoon los van de sprue te spuiten net zoals het andere spul op tape plakken en dan kant voor kant te spuiten.

JW

dank jullie voor de reacties,

@ JW : het zal wel goed komen met de figuren als ik maar rustig en de tijd er voor neem. verder zal ik je tip over het schild mee nemen naar mijn volgende projecten.

@ John: de kleuren heb ik gedaan op de wijze die je mij vertelt had in eindhoven .

Hallo,

Inmiddels ben ik weer een stukje verder. ik ben bezig geweest met de pak 40 en met mij setje figuren van warriors.
De pak heb ik nu grotendeels in elkaar zitten en ben al lekker bezig geweest met washes en feading.
Het figuur schilderen ging op zich zelf wel, al moet ik daar nog veel van leren.

Hierbij de foto's van het project tot nu toe.

Foto-W8VRYJXB.jpg

Foto-6LEUS83O.jpg

Foto-UNA8IJS7.jpg

Foto-AGOLRMC6.jpg

Foto-WPO3E7U6.jpg

Foto-VYOYGEJP.jpg

Foto-TXGMDMWU.jpg

Foto-JIWUQWVE.jpg

Foto-K74FU3SN.jpg

Foto-ICI7UM4J.jpg

Foto-3AZGD7A7.jpg

Graag hoor ik jullie mening.

Groet Reitze

Re: [Reitze] 7.5 cm PAK 40 update 16 mei

Goed bezig Reitze!
Je PAK ziet er zeer goed uit en de camo van je figuren begint ook de juiste vormen aan te nemen (wat nog niet meevalt)
Volgens mij heb ik e.e.a. de gemist van jou de laatste tijd want dit is echt netjes! 😀
Wat is trouwens die lichte gele vlek bovenop de loop op komt daar nog iets?

Groetjes

@ john: dankje. ik zal de volgende keer de camo fijner opzetten. Het zijn immers mijn eerst figuren in camo gebeuren dus ja het is blijven oefenen.

@ boris: dankje voor je lovende woorden. ik heb de laatse tijd niet stil gezeten qau ontwikkelingen op modelbouw gebied en ik heb veel bij geleerd op de bouwavonden ( en doe dat nog steeds).
De gele vlek op de loop is een beschadiging in mijn lak werk ( dus geen uit de klauwen gelopen chip). en moet dit nog weg zien te werken . wat volgens mij nog wel eens een lastige klus kan wezen. ik hoop dat ik de plek nog weg kan krijgen.

Gr, Reitze

Hallo heren,

Inmiddels zit de PAK in elkaar ( helaas door het slechte weer geen foto's van), dus ben ik begonnen aan mijn ondergrondje.
Het idee van mijn dio is omde PAK voor een boerenerf muur te zetten. Daarom heb ik gisteren en vandaag de muren gemaakt. Straks ga ik nog bezig met de deuren deze zullen gemaakt worden van hout.

Hierbij een kleine foto van de stand van zaken.

Foto-483NVJ4E.jpg

Greetz Reitze

Re: [Reitze] 7.5 cm PAK 40 kleine update 30 mei

heey john,

ik ga het helaas niet redden deze keer. Als de eind streep over een weekje of 3 was geweest had ik het wel gered. maar ja ik bouw hem wel relaxt af.

Gr, Reitze

Hallo heren,

Inmiddels ben ik een klein stukje verder met mijn diorama. Ik heb in mijn grondwerk van wat hoogtes voor zien en een primer laag. Hierbij een foto van de tussenstand van gisteravond..

Foto-QRR83DIX.jpg

Gr, Reitze

hallo,

Inmiddels al weer een stukje verder ik heb mij de laatste tijd bezig gehouden met het grondwerk.

Hierbij een aantal foto's van het resultaat.

Foto-GNFSDEY8.jpg

Foto-YRMZHSUP.jpg

Foto-7ORPYDWR.jpg

Greetz Reitze

hoi reitze,
ziet er mooi uit allemaal. 🤣
ben ook erg benieuwd naar je vorderingen.

soory maar ik ga ook nog even zeuren want er valt mij iets op aan jouw PAK:
je hebt van die kringen van de wash laten zitten.

beter als je de wash heb geplaatst eventjes laten drogen ( niet te lang anders kan het niet meer! )
gewoon met terpetine en een penseeltje je wash weer bijwerken.
zo oogt alles een stuk netter. 😉

hoop dat je er wat aan hebt, groeten Chris

Hallo chris,

Je hoeft geen excuus te maken voor het het stukje opbouwende kritiek, het mooiste vind ik dat je zelfs meedenkt naar een oplossing ( ken je methode 😉 ). Dan is het geen gezeur meer, maar een stukje positieve kritiek

Ik had de fout zelf ook al ontdekt alleen helaas een beetje te laat ruim 3 weken na de tijd. Foutjes sluipen er soms nog wel eens in als je beetje latten bent 😉.

Ik zal binnenkort weer een update plaatsen.

Groeten,

Reitze

mooie figuren!
bij de wielen en nog wat andere onderdelen zag ik dat ze gewoon in t rekje gespoten werden.
Erg handig zoiets en nog mooi ook maar raakt de lak dan niet beschadigt als ze eruit worden gehaald??
gr lars

Lars ,

De kans bestaat wel dat de onderdelen beschadigingen als je ze uit het rekje haalt. Maar dit hoeft niet altijd alls je het met een beetje beleid en geduld doet. Verder houd je wel kleine plekjes waar je tegen het kale spreu aan kijkt deze stipje gewoon even bij.

Gr, Reitze

Terug
Bovenaan