'Re(me) cover'

Herold Derksen

Overleden
Hoi,

Naast m'n panzer iv, waar ik overigens bitter weinig aan gedaan heb de laatste tijd, ben ik ook bezig geweest met een Sherman ARV Mk.I. Het is een ARV van het 29th Armoured Brigade HQ, 11th Armoured Division. En het verhaaltje speelt zich af in Normandie in de zomer van 1944.
De basiskit is een M4A4 van Tasca en de ARV conversiekit is van Legend en tracks zijn van Bronco.
De figuren zijn allen van Ultracast. De straat is van Reality in scale, het gras van Green Line en de knotwilg is van Joefix.
De muurtjes heb ik uit gipsplaat gekrast en het hekwerk is van Evergreen gemaakt. En het zand komt uit de tuin samen met wat 'blaadjes' en zaadjes.

De plaatjes:
9t8v.jpg

6a4b.jpg

bb7e.jpg

stkm.jpg

n0lm.jpg

dkxv.jpg

6i2x.jpg

wck8.jpg

dqcq.jpg

jner.jpg

ut3c.jpg

Op- en/of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Groet Herold.

Ha die Herold,

Mooi dio! Persoonlijk zben ik niet zo van het stoffig maken, maar ik vind het hier wel mooi aangebracht. Ik ga 'm vanavond eens op m'n gemakkie bekijken 😀 😉 .

groeten, Richard.

Heren,

Dank u voor uw reacties 😀 .
Op de bouwavond in Ede kreeg ik ook een aantal op en aanmerkingen waar ik bij het volgende projectje rekening mee zou houden.
De interactie bij de bemanning kan meer. Is er nu (vrijwel) niet.
De straatstenen minder laten glimmen.
Wat meer stof ('streaking') en/of wat meer zand (pigmenten) om de zijkant van de hull wat minder glad te laten zijn.

En.... een vervelend iets. Het naamplaatje heb ik nog niet binnen gekregen. Ik neem morgen de ARV wel mee naar Overloon, dan maar met een (tijdelijk) papieren naamplaatje 😢 😢 .

Groet,
Herold.

Herold,

Ik vind dit één van de betere die ik de laaste tijd heb zien voorbijkomen. Het feit dat er geen inderactie is tussen de figuren is hier voor mij een toegevoegde waarde. Die mannen zijn vermoeid, afgepeigerd en willen even een momentje voor zichzelf. Althans zo interpreteer ik dat.

Enig puntje van verbetering, de straat ziet er iets te "clean" uit, misschien nog wat ingegroeid gras aan de zijkanten, wat stof en vlekken etc ...
Maar nogmaals, vind 'm super !

Vriendelijke groeten,

Gert

Hoi Herold,
ik heb hem vandaag staan te bewonderen in Overloon: heel mooi werk!
En ten aanzien van de interactie, zoals al hierboven gezegd, je bent je collega's wel eens zat en je hebt wel eens even een momentje rust nodig zonder gebabbel.
Mooi gemaakt!
Groet,
Willem

Dag Herold,

mooi werk. Zo'n ARV geeft altijd veel kijkplezier met alle extra's. Wel is een M31 of M32 dan wat leuker om naar te kijken, dan deze koepelloze. Maar goed, de Britten heb dit gefabriceerd.
Was de Legends conversie ook ontworpen voor de Tasca kit?

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Dank je.
Ik heb ook nog de M32B1 van Tasca liggen dus dat komt goed 😉 .
Nee, de Legend conversie die ik gebruikt heb en al een poos in huis had was ontworpen voor de oude Dragon M4A4. Ik heb begrepen dat er inmiddels een nieuwe Legend conversieset voor de Tasca op de markt is.
Maar de Legend set die ik gebruikt heb past ook goed op de Tasca.

Inmiddels heb ik ook het naamplaatje binnengekregen, maar dat terzijde.

Groet Herold.

Terug
Bovenaan