RC-Tank en PE, verstandige mix?

Mark. Aretz

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
In hoeverre is het verstandig een RC-Tank te overladen met PE-verfijningen. Natuurlijk is dit afhankelijk van budget, gebruik en smaak, maar ik vraag me af of ik er verstandig aan doe een Tiger 1 te gaan voorzien van een ABER setje. Heeft PE veel te lijden van het RC-gebruik (het wordt geen ragbakje!) en kan ik mijn zuurverdiende spaarcenten beter in mijn broekzak houden?

Niet veel ervaring met RC tanks, maar om hier een lading PE op te zetten lijkt me om moeilijkheden vragen 😱

Mischien kan je wel losse motor roosters kopen in PE?

Ronald

Zolang het binnen de afmetingen van het model blijft, lijkt het me geen probleem. (Motorroosters en zo)
Maar als het 'uit gaat steken' zou ik het niet doen.
Dingen als verschepingshaken, handgrepen, skirts... linke soep!

Yep, ik ga even wat roostertjes bestellen.

Dat kan prima. Maar echt priegelige dingen zou ik er niet op maken nee 🤐!

Greetz
Jurrie

Mark,

Handgrepen kan je maken van ijzer of messingdraad (ongeveer 1mm dik).
Roosters zijn te maken van muggenhor materiaal.
Beide tips vond ik op dit forum en de opbouw ervan is redelijk goed gegaan (zie http://www.rctanks.tk onder Projects en dan King Tiger).
Het resultaat is stevig genoeg voor een rc tank.
Groet,

Johan

Geen ervaring met grotere schalen of RC, maar als je PE al toepast zou ik een paar "maatregelen" nemen.
Lijm geen onderdelen maar soldeer ze. Veel sterker! Probleem blijft natuurlijk het bevestigen op plastic. Misschien zou je achterop je PE stukjes "naalden/pinnen" kunnen solderen en dan wat gaatjes in het plastic boren. Dat lijkt mij in ieder geval een manier om alles wat vaster te zetten dan met lijm alleen.
Succes

Terug
Bovenaan