Raymond - Sd.Kfz.223 - update figuren poses

Re: Raymond - Sd.Kfz.223 - update met foto's whitewash

Dag,

hmm dacht vandaag de modder erop te zetten, de zolder weer doorgespit, waar had ik de gips, acryl resin etc ook alweer gelaten. Toch maar eens alles uit de verhuisdozen halen en fatsoenlijk opbergen...

JAAAA, eindelijk gevonden is de acryl resin opgedroogt.. hmm bale.. 😈

De modder houden jullie nog te goed. maar als interim ben ik maar begonnen met het zijl te maken voor het reserve wiel en covers voor op de torenschermen... zal de foto's posten zodra klaar.

ciao

Raymond

Re: Raymond - Sd.Kfz.223 - update met foto's whitewash

Wanneer je het weer eens nodig hebt, blijkt het onbruikbaar ... zul je zien ...
Je bent voorlopig lekker bezig met een mooi gedetailleerd en verweerd model.
Nice works so far !

Re: Raymond - Sd.Kfz.223 - update met foto's blubber

Dag,

De laatste loodjes, de blubber en vuiligheid is aangebracht.

De bedoeling is dat deze tot z'n buik in de half bevroren, natte russische modder komt te staan.

2 of 3 figuren welke de 223 uit de modder proberen te duwen waarvan 1 reeds uitgegleden is en face down in de blubber ligt.. The fall of the reich !

skfz223-7.JPG

skfz223-8.JPG

jammer dat ik geen tijd meer heb om het grond werkje af te maken, maar goed de foc gaat om het voertuig en technieken delen en experimenteren.

Ik zal de eindfoto's plaatsen nadat ik de final touchup gedaan heb,

Ik heb er in ieder geval weer wat van geleerd en veel plezier mee gehad, en na 6 jaar geheel onthouding toch weer eens een voertuig afgemaakt..

op naar de volgende.

ciao

Raymond

Ha die Raymond,

Zier er goed uit. Ik hoop dat je toch de tijd vind om je ondergrondje voor de deadline af te krijgen. Het dio-idee spreekt me erg aan, goed getroffen titel ook.

Persoonlijk zou ik wat met (pin-)washes hebben aangebracht op bijv. de jerrycans, maar het kan ook aan de foto's liggen (of mijn ogen 🙄 ...). Gaat 'ie tzt naar Overloon? Zou 'm graag live bekijken.

groeten, Richard.

Richard,

washes ed zitten op de cans, wellicht niet goed te zien op de foto's.

wat betreft de titel, persoonlijk ben ik altijd wel gecharmeerd van iets met humor en werkelijkheid erin. fall of the reich qua humor is dat mannetje wat in de blub ligt en qua realisme, onze oosterburen hebben zich redelijk vergist in de russische winter / lente. De teneergang van het rijk is zoals ik het begrepen heb ook ingezet in de lente van 43.

ja, Overloon staat wel op de agenda, als ik ga dan gaat deze uiteraard mee.

ondergrondje, hmm nog 9 dagen voor. zal lastig worden. Wil het niet snel snel doen. ben nu bijna 3 maanden aan het werken aan de 223 en die verdient mijn inziens ook een goede ondergrond. plankje met een voertuig met een hoog blubber gehalte ziet niet uit.

Wil ook nog wat touchups doen zoals gezegt.

En dan de figuren nog, deze moet ik of zelf maken of converteren. heb ik ook nog nooit serieus aangepakt dus dat wordt weer een leercurve..

Heb me ook voorgenomen om nog niet aan een ander voertuig te beginnen voordat deze helemaal klaar is.

ciao

Raymond

ps : Zou je na de foc deze thread kunnen verplaatsen naar het reguliere stuk, voertuigen en diorama's ?

Ha die Raymond,

Niet afraffelen is een goed voornemen, we wachten rustig af 🙂 ...

Jij schrijft:
ps : Zou je na de foc deze thread kunnen verplaatsen naar het reguliere stuk, voertuigen en diorama's ?

Uiteraard 🙂 .

groeten, Richard.

Mooi werk, Raymond! Ik vind de modder erg overtuigend gedaan 😱 ! Is dit gedaan met Acrylic Resin in combinatie met pigmenten? Ook de extreem afgebladderde whitewash spreekt me erg aan.

Ik zou deze graag met het ondergrondje willen zien 😉 .

Groetjes,

Maarten

Leuk verslag Raymond, het ziet er allemaal goed en duidelijk uit.

Ik vind de verwering en modder allemaal net iets te veel, smaken verschillen hoor, hang mij er niet aan op, maar neemt niet weg dat je er een leuk verslag van maakt.
Is het niet te donker allemaal?
Misschien is het straks met ondergrondje en je nog te bouwen figuren een mooi geheel en komt hij beter tot zijn recht.

Veel succes verder, Peter.

Dag,

@Maarten : je in de basis laag van de modder zit acrylic resin verwerkt, samen met 3-4 verschillen kleuren pigmentpoeder en wat zand. Daarna nog diverse washes met olie verf, enamel, pigmentwash met humbroll satin, tamiya black smoke en nog iets van MIG (ben de naam even kwijt)

De truk zit 'm in het langzaam opbouwen van de verschillende lagen, licht beginnen en steeds donkerder (in mijn geval dan)

@Peter : tja, dat zal wel altijd een discussie punt blijven, te donker, te licht, te dik, te dun. Wat ik wel merk bij modelbouwers is dat men altijd redelijk voorzichtig te werk gaat om niet te veel modder op een voertuig te plaatsen. mijn idee erachter is dat je moet kijken naar de plek waarin het voertuig gestitueerd is en daar naar gelang met modder aan de gang te gaan (de realisme factor). Rusland is de overgang van winter naar lente is vrij modderig en nat. Natte / vochtige modder is ook donkerder dan droge aangekoekte modder. Op de 223 zijn ook stukken modder lichter dan de rest, maar de wielen tja, die zitten iid helemaal onder, via foto's komt van die tijd zie je dit ook terug. Ondergrondje wordt ook nat, vies dus dan zal het allemaal wel elkaar over lopen. De figuren zullen ook wel hun deel van de blubber gaan krijgen.

ciao

Raymond

de eind foto's voor deze foc ook nog even een keer hier, ik ga nu verder met de ondergrond en de figuren.

@Richard :wat mij betreft mag je deze verplaatsen naar voeruigen en diorama's, kan ik daar de progress verder delen

eind1.JPG

eind2.JPG

eind3.JPG

eind4.JPG

eind5.JPG

2 detail foto's

einddetail1.JPG

einddetail2.JPG

ciao

Raymond

Dag,

Maar eens een schuchter begin gemaakt met de figuren, zie foto's

Heb dragon figuren genomen en deze bij de gewrichten doorgezaagd en weer gelijmt om een overzicht van de poses te krijgen welke ik voor ogen heb.

Hoofdjes zijn van Hornet, de handen en rest van details moeten nog allemaal gedaan worden.

Het gaat me nu even om de poses, suggesties zijn van harte welkom.

opstelling1.JPG

opstelling2.JPG

opstelling3.JPG

tot de volgende

Raymond

Hoi Raymond,

Ik vind de opzet heel goed en de manier waarop je de Sdkfz lekker vies gemaakt hebt bevalt me wel. Ik zou wel even naar de linkerhand van de voorste figuur op de 1e foto kijken. Deze "drukt" niet echt tegen het voertuig aan. Verder zou ik de figuur op de grond platter neerleggen. Toen ik de foto voor het eerst zag was mij niet duidelijk wat hij aan het doen was (ik dacht eerst dat het figuurtje per ongeluk omgevallen was en begreep toen pas dat dit de bedoeling was). Succes verder en ik ga deze volgen!

Hoi Raymond, je 223 vind ik superrr
bravo_zpse8aefded.gif
de barre omstandigheden stralen er vanaf !
Vanwege de kwaliteit van je pantserwagen (incl goeie titel) verdient deze zeker een paar mooie figuren !

Over de figuren : de linkse duwert lijkt niet te duwen. Komt denk ik vanwege z'n rechterarm, linker hand en z'n benen.
Wanneer je duwt hou je de armen voor je als "staven" en je duwt met je lijf, de benen als motor.
En bedenk dat je zo'n massa makkelijker duwt met de rúg ertegen.. 🙄 (eigen ervaring..).

Het is niet eenvoudig om te omschrijven hoe hem te corrigeren, maar zoek een plek in of om 't huis waar je zelf de gewenste positie kunt aannemen en
bestudeer (vóel) hoe je lichaam is gepositioneerd. Zie jezelf als een actionfigure waarbij je ontdekt hóe al je beweegbare delen in een bepaalde stand staan.
Als het kan laat je iemand wat foto's maken van verschillende poses (da's fun óók nog'es !!)

Hetzelfde gaat een beetje op voor de gevallen figuur... Leef je in, in wat hij doet.

De rechter figuur kan ik me wel in vinden... hij heeft al dóór dat duwen weinig uithaalt en kan enkel nog lachen om de uitglijer van z'n maatje 😈

Enne...converteren kan soms lastiger zijn dan zelf sculpten (heb ik van Luc Klinkers).
Je kunt bijvoorbeeld : Romp, handen, voeten, en hoofd van plastic gebruiken en de eigenlijke armen en benen zelf opvullen... is heus geen drama !
Wees niet bang voor de putty, is echt geen tovenarij.
FIMO klei is ook en optie : blijft zacht, totdat je het in een electrisch oventje laat uitharden. Het figuurtje kan 110ºC makkelijk aan (fijne onderdelen later opplakken).

Maar mocht je je niet aan putty of fimo willen wagen : pure conversie is zeker te doen, maar dan zou ik armen, handen en de benen en voeten loszagen en verbinden
met koperdraad zodat je een soort action figure krijgt die je kunt poseren naar wens....

Misschien kun je er iets mee...
Wat en hoe je 't ook gaat doen : veel plezier !!

Stimulerende groet
clap_zps887d7421.gif

Peter

Eerlijk gezegd denk ik dat deze setting beter uit de verf komt met een kübeltje dan met een 223.
Persoonlijk zou ik het geheel nog 's overdenken. Deze 223 verdient een absoluut topdio.

Gents,

bedankt voor de reacties, hier kan een mens wat mee.

@Peter : die suggestie voor het linker figuur, het duwen met de rug spreekt me wel aan, dan trek je de figuren ook weer naar elkaar toe. goede tip

Ik ga weer eens wat zagen en plakken.

tot de volgende

Raymond

Graag gedaan Raymond ! veul plezier met knippen en plakken 😉

@ Ron, je zei :
Eerlijk gezegd denk ik dat deze setting beter uit de verf komt met een kübeltje dan met een 223.
je ziet regelmatig op foto's dat der Manschaften zelfs zwaardere voertuigen (zoals halftracks) helpen met duwen 😱 Alle beetjes helpen za'k maar zeggen...

anngeduwd groetje 😀
Peter

Ik heb niet gezegd dat 't niet gebeurde, alleen dat deze setting, dus met de gebruikte figuren en poses, beter zou ogen met een kübeltje of zo.

Terug
Bovenaan