ratpack

André Jonker

Voormaling Regiocoördinator Noord-Oost
Lid van de TWENOT
afgelopen week de bouwdoos van Takom in elkaar gezet en de verf en decals er ook op gezet.
De ratte en zijn 2 begeleidende mauzen 1/144.

Ze zullen nog wat modder en stofjes krijgen en daarna begin ik aan een echt slagschip..... 🤣

Ha die André,

Blijft een gigantisch ding, die Ratte. Te groot om echt realistisch te zijn, zelfs voor een Paper-panzer. Wel een mooi stukje modelbouwwerk 🙂 , bedankt voor het delen!

Groeten, Richard.

geen dank richard.
realistisch is ie niet, maar realistisch verweren is ook een uitdaging.
modder komt nooit boven de wielen uit volgens mij. En ik mag zo graag modder tegen tanks aan gooien. 😕

Toch schattig die kleine tankjes, heb ze in het echt gezien en die Ratte is enorm in 1/144 laat staan dat ie 1/35 is, dan mag je wel een groter huis kopen 😉

Bijzondere model!
Op Armorama is iemand die hem in 1:35 aan het scratchen is .....
IMGP0922_zps9wnwtwg6.jpg

Bron: http://armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=214353&ord=&page=17

Ik had deze ook bijna gekocht, maar dan alleen voor de mausjes in de doos 8)
hartelijke groet,
Willem

Hoi André,

Rattensharf. Ziet er goed uit. Hoe groot is hij? Ik zou er een diorama mee bouwen met verpletterde Shermans en dergelijke. Of met dat slagschip in een haven erbij. Het probleem met paper Panzers blijft natuurlijk dat ze leuk zijn om naar te kijken, maar dat ze geen kogel tegenhouden.

Succes met modderwerpen,

Jan Coen

JW, Qua moeilijkheidsgraad denk ik dat er nog wel 2 of 3 mensen binnen de club zijn die deze complexe bouwdoos aan moeten kunnen..... 🤣

Willem, de Mausjes zijn erg lief. Ik heb een jaar of 10 geleden de 1/144 serie van dragon ook wel gebouwd, ik kan ze alleen niet terugvinden, maar in mijn beleving waren die nog een klein beetje kleiner.

JC, hij is iets groter dan de maus 1/35. aardig aan de maat dus.

André Jonker zei:
JW, Qua moeilijkheidsgraad denk ik dat er nog wel 2 of 3 mensen binnen de club zijn die deze complexe bouwdoos aan moeten kunnen..... 🤣

Willem, de Mausjes zijn erg lief. Ik heb een jaar of 10 geleden de 1/144 serie van dragon ook wel gebouwd, ik kan ze alleen niet terugvinden, maar in mijn beleving waren die nog een klein beetje kleiner.

JC, hij is iets groter dan de maus 1/35. aardig aan de maat dus.

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

ik heb de mauzen nog even onder handen genomen, iets meer details, vooral de grote tank aan de achterkant ontbrak een beetje.

en om het een beetje goed weg te zetten een leuk familieportret.
ik vraag me wel af wat voor kraan ik op het achterdek moet plaatsen om de mauzen echt aan boord te kunnen krijgen.

ik vraag me wel af wat voor kraan ik op het achterdek moet plaatsen om de mauzen echt aan boord te kunnen krijgen.

Wat ík me de vorige keer al af vroeg (en nu dus weer 🙄 ...) is hoe gróót die wielen wel niet moeten zijn (geweest) om de Ratte te dragen? Zo op het oog lijken het "steel wheel" Tiger/Panther wielen, maar dat kan natuurlijk niet....

Verder een leuk project André 🙂 .

groeten, Richard.

Hoi André, leuk om die toenmalige Duitse hersenspinsels eens gebouwd te zien 😱 😛

Kun je misschien iets in schaal erbij zetten wat een mens moet voorstellen ? krijgen we een nog mooier idee van de bizarre omvang van dit Ungeheuer...
EDIT: hier een site met een aantal plaatjes met hoog "what if?" gehalte.

Voor het aan boord hijsen van een 188 Ton zware Maus heb je denk ik een havenkraan nodig ? of twee ? of enorme oprij planken 🤣

buitenproportioneel groetje 😉
Peter

Goede vragen heren.
Richard, de wielen zijn iets groter dan de 1/72 wielen voor een tiger 2.
Peter, inderdaad een havenkraan zal wel nodig zijn, de koepel zal er op enig moment ook met zo`n aparaat ingetild moeten worden.
ik had de figuurtjes uit de 1/144 panzerkorps Leopoldset nog liggen....
leuke vergelijking om ze er inderdaad bij te houden.

ik gok dat de diameter van zo`n wiel rond de 2 meter zal zitten.....

leuk om die mannetjes er even bij te plaatsen André,
zo krijg je tenminste een indruk van de grootte van het gevaarte,
die Maus(jes) zijn een beetje rare vergelijking, aangezien ze ook al enorm zijn....

Mooi ! met die mannetjes erbij is het ding ineens KOLOSSAAL 😱

Terug
Bovenaan