"Rage against the Machine"

Ik ben de laatste paar weken druk bezig geweest met het sculpten van de kleding.Hierbij een paar foto's van de figuren die klaar zijn:
IMG_1479.jpg

IMG_1515.jpg

IMG_1465.jpg

IMG_1485.jpg

Nog een paar figuurtjes te gaan 😉

Groeten/Roger

met veel plezier volg ik je nieuwe project Roger. Zeer fraai werk wederom en prachtige poses van de figuren.

Het nieuwe TWENOT jubileum duurt nog even, dus je hebt nog even de tijd om onze mascotte af te bouwen 🤣

Alex

Boahh, je gaat echt weer hard!

Heel mooi werk weer, maar toch een opmerking; de pose van de MP-schutter.... Vreemde manier van dat wapen vasthouden en bedienen.

@Alex,tegen het Twenot jubileum zal dit werkje wel klaar zijn(hoop ik 😉 )
@Ron,bij de houding van het figuurtje met de MP18 ben ik uitgegaan van de tekening,daar houdt hij zijn mp zelfs nog iets vreemder vast!

Groeten,

roger

Fantastisch werk, Roger. Dit wordt een knaller.
De vreemde houding van de MP-schutter is te verklaren door de vreemde vorm van het magazijn, de rechte magazijnen die we kennen van de MP-40 zijn pas na WO I in gebruik genomen.
Het magazijn dat hier gebruikt werd bevatte 32 kogels en had een redelijk gewicht, door dat op de schouder of over de arm te leggen was het wapen gemakkelijker in evenwicht te houden,denk ik

http://world.guns.ru/smg/de/mp1-i-schmeisser-e.html

Zo kon het ook

1287815876.jpg

Eddy

Hierbij nog een paar foto's van de laatste sturmtruppen figuren:

IMG_1541.jpg

IMG_1584.jpg

Ik had ook nog een duitse geneuvelde gesculpt maar ik weet nog niet zeker of ik deze ga plaatsen.mischien half weggezakt in de krater met modder.

Ik moet alleen nog de laatste details aanbrengen aan het britse figuurtje en dan kan ik eindelijk met het schilderwerk beginnen.

groeten,

Roger

Mooi hoor Roger!!! Met welk materiaal maak je nu al je riemen etc.? Is dat loodpapier?
De helm van je figuur wat op de tank klimt, 1'e foto, op de achterkant zie je nog de rand waar ie aan de sprue heeft gezeten.

Gr.JW

Hoi JW,

Bedankt voor je reactie.wat je ziet is het kleurverschil van waar de sprue heeft gezeten !maar het is gewoon glad hoor 😉 .

Voor de straps heb ik inderdaad leadfoil gebruikt,dit vind ik iets fijner werken dan pe omdat het minder blikkerig is.
Groeten,

Roger

Je gaat weer als een trein!!

Ik wist trouwens niet dat het magazijn van dat m.p. zo'n rare krul op 't eind had. Geen wonder dat ze 'm zo vreemd vast houden....

Hoi Roger,
hierbij wat inspiratie:
http://englishrussia.com/2012/06/06/diamond-shaped-tanks-before-and-after-maintenance/
hoe ver staat het er nu mee of moeten we op 8 juli naar Overloon komen om de vorderingen te zien?

Groet,
Willem

Hallo Willem,

Ik had hem al gezien 😉 inderdaad interessante link!

Ik heb wel wat vorderingen gemaak,alle figuren zijn inmiddels geschilderd en ben net aan het schilderwerk van de MK IV begonnen!.Ik wil dit diorama graag voor Euro klaar hebben en dat zit er waarschijnlijk maar net in, daarom steek ik elke vrije minuut die ik heb in dit werk en staat het posten even op een laag pitje.In Overloon is alles natuurlijk gewoon te zien 😉 .

Dus tot Overloon 😉 .

groeten,

Roger

Ik heb mijn ww1 vignette zo goed als klaar.Hierbij een paar foto's van het eind resultaat.
IMG_2530.jpg

IMG_2519.jpg

IMG_2533.jpg

IMG_2392.jpg

IMG_2374.jpg

Nu alleen nog een koffertje maken om hem mee op reis te nemen 😉 .

Groeten/Roger

Hoi Roger,
ik heb er sprakeloos naar zitten kijken. Ontzettend mooi!
Dat wordt een winnaar in Folkstone 8)
Succes bij de wedstrijd,
Willem

Hoi Roger,

Fantastisch!! Had in Overloon al gezien hoe ver je gevordert was, maar je bent weer als een speer gegaan.
En af voor Engeland, op voor de prijzen 😀
Ondergrond is mooi geworden, en met name de diepe sporen vind ik goed weergegeven.
Wederom een onmiskenbaar Hurkmans dio, dus idd ook een bijpassend kistje 8)

Groeten,
Corné

Ha die Roger,

Ik had eigenlijk verwacht dat je nog een tussenstap zou plaatsen (vóór de verf fase) waarna ik je de onderstaande link als motivatie wou laten zien: British Mk IV.

Is niet meer nodig, je bent 'm voorbij gestreefd, al moet ik zeggen dat het niveau van John ook hoog is. Kan je nagaan hoe ik over jouw werkje denk 😉 ...

groeten, Richard.

Ik heb het hele traject nog eens met stomme verbazing gevolgd. Ik kan alleen maar zeggen: schitterend! Maakt me weer eens duidelijk dat ik nog wel een jaar of wat te gaan heb .... Succes in Folkstone!

Dit diorama is van een ongekend hoog niveau! Dit is zéker één van de allerbeste ooit gemaakt. Al helemaal als je weet dat de figuren zelf gesculpt zijn en de bouwdoos van het voertuig zelf (naar mijn weten) ook niet van een dermate hoge kwaliteit was. Geweldig gedaan, Roger!

Succes in Folkestone!

Wat wordt het volgende project dat we van je kunnen verwachten?

Groetjes,

Maarten

@ Roger,

Sluit me helemaal aan bij de vorige mensen.
Een genot om naar te kijken en uiterraad veel succes in Folkstone!!
Zou je misschien nog een foto kunnen plaatsen van de Engelsman in de tank?

grt Rinke

Bedankt voor jullie reacties!

Richard,ik heb gedurende de bouw van de MK IV contact gehad met John Tolcher,met name over de juiste kleur van de MK IV.Uiteindelijk heb ik de MKIV die in Brussel staat als referentie genomen deze is nog helemaal origineel.
Rinke,hier een foto van de britse tanker,beetje rare houding maar eenmaal op zijn plaats is het wel de juiste houding!
IMG_1592.jpg

Maarten,ik heb wel een paar nieuwe plannen maar weet nog niet waar ik eerst aan ga beginnen.
Martin,Koffertje is voor het dio is bijna klaar 😉

Groeten,

Roger

Als eerste Roger,

Geweldig! Wat een diorama. 😀

Eindelijk weer eens een actie diorama zoals ik ze zo graag zie. Die tank vind ik niet echt een mooi apparaat maar jij heb er een geweldig iets van gemaakt. Ook die zelfgebouwde figuren zijn indrukwekkend. Daar kan ik nog heel wat van leren. De ondergrond is simpel maar doeltreffend en in de juiste verhouding.

Heeft ie dan niets te zeuren zal je misschien denken. 😉
Het zal wel met artistieke vrijheid 😳 te maken hebben maar ik snap de vervuiling niet. Je leeft en vecht in de modder en je klimt op een tank welke niets anders gezien heeft als modder. Voor mijn gevoel moeten deze kerels van top tot teen in de prut zitten. Zeker die gast die over de rupsband heen kruipt, moet over zijn gehele voorkant dik in de aarde maar ook in de vettigheid van de rupsband zitten.

Toch hoop ik dat we nog veel van dit soort actie diorama’s van je gaan zien Roger want het is en blijft een streling voor het oog.

Succes met het maken van de koffer en de keus voor het volgende kunstwerk.

Groet

Marcel 😀

Hoi Roger,

Een ronduit IJ-ZER-STERK staaltje modelbouw :!: Super om te zien !
Prachtig om te zien hoe jij practisch alle fases van de modelbouw onder controle hebt, en met zelfbouw eigenlijk alles (na) weet te bouwen.
Respect !

groet Frank

MARCEL ZWARTS zei:
Als eerste Roger,

Geweldig! Wat een diorama. 😀

Eindelijk weer eens een actie diorama zoals ik ze zo graag zie. Die tank vind ik niet echt een mooi apparaat maar jij heb er een geweldig iets van gemaakt. Ook die zelfgebouwde figuren zijn indrukwekkend. Daar kan ik nog heel wat van leren. De ondergrond is simpel maar doeltreffend en in de juiste verhouding.

Heeft ie dan niets te zeuren zal je misschien denken. 😉
Het zal wel met artistieke vrijheid 😳 te maken hebben maar ik snap de vervuiling niet. Je leeft en vecht in de modder en je klimt op een tank welke niets anders gezien heeft als modder. Voor mijn gevoel moeten deze kerels van top tot teen in de prut zitten. Zeker die gast die over de rupsband heen kruipt, moet over zijn gehele voorkant dik in de aarde maar ook in de vettigheid van de rupsband zitten.

Toch hoop ik dat we nog veel van dit soort actie diorama’s van je gaan zien Roger want het is en blijft een streling voor het oog.

Succes met het maken van de koffer en de keus voor het volgende kunstwerk.

Groet

Marcel 😀

Hoi, ik quote Marcel hierboven even, want ik liet je diorama aan een collega zien, omdat ik zo onder de indruk was,
en hij zei eigenlijk hetzelfde; alles zit onder de modder, maar de uniformen van de soldaten lijken zó uit de wasmachine te komen (!)
Terwijl ze toch enige maanden in de vuiligheid hebben gezeten. Verder niets dan lof!

misschien kan je hier iets mee, om je project te ver-volmaken?

groet, Peter.

Bedankt voor jullie reacties!

Marcel,ik hebben de uniformen wel degelijk bevuild met vlekken ,spatters en bloedvlekken!Als je het dio in het echt ziet zul je dit wel beter zien.Echter heb ik hier in niet zo overdreven als jij het zou willen zien.dit omdat het anders niet meer fraai oogt!dus toch een stukje creatieve vrijheid! 😉 .Bovendien is de ondergrond geen natte boel maar moet het meer wat opgedroogde modder voorstellen(behalve de modder in krater waar het water in is blijven staan!)

Koffertje is inmiddels klaar dus kan weer iets nieuws gaan verzinnen 🙄

Groeten,

Roger

@Peter.Ik had jou reactie eerder over het hoofd gezien.Na Marcel's opmerking en nu ook van jou heb ik toch besloten nog wat extra moddervlekken op de figuren aan te brengen,bedankt voor de opmerking!Ik heb hier nog geen foto van gemaakt,wel van het koffertje:

IMG_2550.jpg

We kunnen nu eindelijk op tournee 😉

Groeten,

Roger

Prachtig werk Roger !! 😱

En je diokoffer : heel fraai ! heb je er wel aan gedacht een zijvakje aan te brengen ? voor die gouwe plak bedoel ik... 😉

een goud gerand groetje 😀
Peter

Roger,

Goed, ik ben best tevreden met 't werk aan m'n NL Centurion, maar hier kan ik bij lange na niet aan tippen. Ik zie er naar uit om jouw diorama bij Euro van dichtbij te bekijken!

Groeten,

Olaf

@Peter:Thanks 😉
@Olaf:Jou Centurion ziet er zeker goed uit!Je moet dit soort zaken naar mijn mening niet met elkaar vergelijken!Het is niet voor niets dat bij een wedstrijd elke categorie afzonderlijk beoordeeld wordt.
Ik zie je op Euro 😉

Groeten,

Roger

roger hurkmans zei:
@Olaf:Jou Centurion ziet er zeker goed uit!Je moet dit soort zaken naar mijn mening niet met elkaar vergelijken!Het is niet voor niets dat bij een wedstrijd elke categorie afzonderlijk beoordeeld wordt.
Ik zie je op Euro 😉
Dank je en tot over een week of vier!

Olaf

Terug
Bovenaan