R.S.O 0/1 nieuwe trekhaak update..upgrade !

hallo,medebouwers

dankzij nog wat vakantie heb ik weer een kitje kunnen afmaken.
tussen het luier verschonen en allerhande huishoudelijke taken door,dus dat valt soms niet mee.
toch wel een voertuig die al lang op mijn lijstje "to build "stond.
en zelfs vandaag de dag lijkt hij nog wel gangbaar alsof je hem zomaar ergens in oostenrijk op een ski-piste zou kunnen tegenkomen...
maar genoeg gedroomd..de pics.
r.s.o-3.JPG

r.s.o-4.JPG

r.s.o-7.JPG

r.s.o-11.JPG

toch stiekum wel een van de duurdere kitjes die ik heb gebouwd...
ten eerste de kit zelf van Tamiya.
dan de fruil tracks.
en ook nog een resin canvas cover van trakz.
maar het is een erg leuke kit om te bouwen,en ik vind het een erg gaaf voertuig.
r.s.o-10.JPG

ik hoop dat het ergens op lijkt...

groetjes thierry koorneef

een kleine wijziging / verbetering aan het model.
een prachtige trekhaak !!
met dank aan Arjan Wiskerke die me een trekhaak heeft opgestuurd !
deze heb ik nog met een klein p.e kettinkje wat gedetailleerd .
rso-trekhaak2.jpg

rso-trekhaak3.jpg

rso-trekhaak1.jpg

groeten thierry koorneef

Thierry,

erg mooi gemaakt.

't enige wat me opvalt is dat het opgespatte vuil overal precies op dezelfde hoogte zit.

En je touw voorop is niet vuil ?
Met de vervuiling die je overal hebt wordt je touw ook vuil.
In zo'n touw voorop blijft vaak erg veel modder zitten, zelfs als je hem nadien zou wassen in de wasstraat...
Als je dan het touw los haalt zitten de brokken zand er nog aan.

Maar hij verdient absoluut een mooi plaatsje in de vitrine-kast.

Rico

Hoi Thierry,
De RSO is een van mijn favoriete voertuigen en ik vind je model erg geslaagd. Het zwakke punt van de standard kit zijn de tracks, verstandig dat je ze vervangen hebt. De canvas huif vind ik ook een erg geslaagde aanpassing. Petje af voor de afwerking. Een punt kan verbeterd worden en dat is de trekhaak, op alle mij bekende foto's staat een trekhaak zoals van de Blitz en bv de Sdfkz 251. Een vrij kleine ingreep als je het kunt opbrengen.

Groet,

Arjan

Prima werk Thierry,

Het is een mooi modelletje geworden , die canvas vind ik mooi gedaan.
Wat betrefd de modder moet ik ook zeggen daat als je meer variatie had gebruikt het model nog beter was geworden.

Grtz

Kristof

hallo,medebouwers

bedankt weer voor de leuke en goeie comments !
ja het was een erg leuke kit om te bouwen,en te schilderen en weatheren.
alles is gedaan met Gunze verf,naar mijn mening een erg fijne verf het lijkt wel of het zelf fijner pigment heeft als bijvoorbeeld de Tamiya verven? de acryl versie dan he...maar mischien lijkt dat maar zo,ik wissel graag af met verf merken zodat niet alle modellen er hetzelfde uit komen te zien,wat kleur betreft.
maar goed ,de modder heb ik bewust wat lichter aangebracht op volgens mij de meest logische plaatsen. dat heb ik van tevoren gedaan op het kale model met valljo putty zodat ik later de modder met de airbrush kleur zou geven doe ik wel vaker op deze manier.
daarna heb ik lichtjes wat mig pigmenten gebruikt.
het touw heb ik later na al het verfwerk aangebracht,zoals bij een echt gebruikt voertuig ook zou kunnen mischien? 😉

de trekhaak vond ik zelf ook erg simpel eruit zien,maar helaas had ik niet erg veel referentie foto,s gevonden en zeker niet van de achterkant,vandaar dus. mischien even browsen in m,n spares box...

het canvas:heb allereerst met vallejo grondverf zwart gespoten.een goeie uitgangs kleur.
daarna met de airbrush hele lichte laagjes olive drab over de gehele kap.
door de zwarte ondergrond krijg je dan al schaduw werking.
vervolgens de olive drab met zwarte verf iets donkerder gemaakt en met witte verf een iets lichtere versie.
en daarna met deze kleur varianten de schaduw en licht werking versterkt.gewoon kijken waar het wat donkerder moet en waar de wat lichtere highlights komen.
de zogenaamde light and shadow techniek van t.koorneef 😀 haha
zoals je ook bij een figuur zou doen,maar nu met de airbrush.
daarna de kleine details met khaki (tamiya enamel)opgelicht.
dat was het zo ongeveer..

oh ja,meer foto;s op m,n site van dit bakkie..

groetjes en bedankt thierry koorneef

hey,marc goed gezien
inderdaad de ski-jager division,daar had ik wel een paar bekende foto's van gevonden op internet.
ze komen uit m,n sparesbox.
zaten bij de afv-kit sd.kfz 251 ausf.d schutzenpanzer kit 35063.

Hoi Thierry,
De retooled Dragon 251's bevatten 2 trekhaken, een wat minder fraai gedetailleerde en een slide-mould versie. Eerstgenoemde zou mijns inziens (eventueel met wat aanpassingen) goed gebruikt kunnen worden. Ik kan je er niet aan helpen omdat ik ze zelf wil gebruiken (ik heb nogal wat RSO's op de plank staan 😉 ).

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan