Quarter scale panzer IV

Allen,

vorig jaar besloot ik om naast het schilderen van voornamelijk wargaming maar ook historische figuren me weer te willen verdiepen in het schilderen en bouwen van historische voertuigen. Als ik kind ben ik ooit begonnen met een tamiya king tiger kit en die heb ik nog steeds als reminder aan de roots. Tanks schilderen met revell verf zonder thinner.....het ziet er niet uit maar het was het begin van een leven gefascineerd door de hobby.
Op Scale model challeng 2015 had ik de mogelijkheid om de black & white techniek te kunnen proeven bij José luis Lopez. De kleine panzer IV die ik toen gestart heb, heb ik afgewerkt tegen SMC van dit jaar. Helaas geen medaille maar wel een mooie gouden stier van tore model. Ik wil dus graag wat foto's met jullie delen en uiteraard is elke feedback welkom. Het is een begin en ik zou er graag beter in worden. Medailles zijn deels subjectief en ook geen absoluut doel voor mij (al is het wel een fijne bevestiging).
Ik zal nog eindfoto's posten maar hierbij alvast een paar WIP foto's alsmede mijn inspiratie. Opmerkingen, leerpunten....alles is zeer welkom!

Hallo Gert welkom op het mooie Twenot forum en we gaan genieten van een je sbs.
Welke verf heb je nu gebruikt voor je Pz.IV?

Gr.JW

Hi JW,

Thanks!

Een echte step by step gaat het niet worden. Het project is immers al afgewerkt.

Ik zal sowieso deze week eind foto's maken na het herstellen van de antenne. Die heeft helaas de judging of het fotograferen op SMC niet overleefd.

Wat de verfjes betreft heb ik een mix van wat vallejo kleuren, mig dunkelgelb en chipping en tal van olie verfjes (ik meen me te herinneren dat ik Winsor & Newton oils heb aangeschaft). Zeker op de figuren zal er hier en daar ook nog wel een GW verfje tussen gezeten hebben.

Greetz,

Gert

Hi Gert,

Mooie setting en divers: hoog/laag, grond/water. Ben benieuwd naar de voortgang. Wat ga je gebruiken voor het water?

Mvg,

Vincent

Hi Vincent,

Thx!

Maar ik was misschien niet helemaal duidelijk. Dit project is al afgewerkt!
Het stond op afgelopen SMC te blinken in de advanced category (wat waarschijnlijk iets te hoog gegrepen was).
Ik heb wel één van de clubprijzen binnengesleept 😀

Maar ik was nog niet toegekomen aan het maken van mooie eindfoto's.

En omdat ik graag toch wat feedback/verbeterpuntjes wil meenemen, dacht ik: Ik post alvast wat WIP foto's die ik nog op m'n laptop op telefoon had.
Bij deze nog wat foto's verder in de ontwikkeling:

ps...er komt geen water aan te pas. Ik zie de brug als een constructie over een loopgraven netwerk of zo.

Hi Gert,

OK helder, ook mooi zo, lekker compact! Ja ik heb deze helaas gemist op SMC. Naderhand zag ik op de foto's dat ik vooral aantal dio's had gemist en maritiem werk.

Mvg,

Vincent

Terug
Bovenaan