Peter Stoof
Lid van de TWENOT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Tja wie niet?Blijft een mooi ding. Ook nog in de voorraad
Ik niet 🙂Tja wie niet?
🙂
Ik niet …Tja wie niet?
🙂
Voor de historische correctheid zal ik erop wijzen dat wat er op het model zit, niet die camouflage is 🙂 Camouflage volgens MTP 46A, waarvan „Mickey Mouse” één van de varianten is, volgt een aantal belangrijke regels. Alle bovenzijden moesten in de donkere kleur geschilderd worden, dat is hier het hele dak en de motorkap. Die donkere kleur kwam dan „naar beneden” langs de bovenranden in onregelmatige vormen (bijvoorbeeld ronde) maar zó, dat hij over het algemeen tot onder de ramen reikte. Aan de onderkant bleven de binnenkanten van wielkasten, spatborden e.d., de vloeren die over het chassis hangen, de zijkanten van brandstoftanks, opbergkasten enz. die níét tot de zijkant reikten in de lichte kleur, maar erboven kwamen onregelmatige vlekken van de donkere kleur."Mickey-mouse" camouflage
Gelukkig hebben we de vrijheid om dat te doen. Het gevolg is wel dat onjuistheden in stand worden gehouden.Klopt wat ik hier lees. Ik was uitgegaan van foto's van diverse modellen.