PzKpfw I met MG zwilling en wat 8 Rad Stummels...

EricReist

Lid van de TWENOT
Vorig jaar waren er enkele foto's van een PzKpfw I ohne Aufbau met een MG zwilling op Ebay:

modpz1zwilling00.jpg

en tja... ik hou van de PzKpfw I en van voertuigen met (lichte) flak erop...dus...
Bij deze een combo van de onvolprezen Tristar kit, met motorblok (heb je nodig, een deel van de motorkap ontbreekt en de luiken staan open) en de MG zwilling van Scale Model Assecoires:

modpz1zwilling01.jpg

modpz1zwilling02.jpg

modpz1zwilling03.jpg

modpz1zwilling04.jpg

De grote brokken zijn nog apart te schilderen:
modpz1zwilling05.jpg

Door schaamteloos tijdgebrek (een uurtje bouwen lukt, een halve dag vrij voor airbrushen niet) heb ik al 3 jaar geen airbrush aangeraakt... maar deze maand wil ik deze dames toch onder handen nemen:

modsept2012.jpg

met naast de MG zwilling variant ook de befehlsvariant met PK camera erin, en de mortier variant van de SdKfz 250. We zullen zien...

Eerder dit jaar heb ik de SdKfz 234/3 Stummel van Dragon gebouwd, gebruik makend van de PE set voor winterkettingen van Minor (winor-web.com):

mod234301.jpg

mod234302.jpg

mod234303.jpg

en daar ik in de Stummel mood kwam, heb ik ook het oudere broertje gemaakt, de SdKfz 233. Een combinatie van de oude Tamiya SdKfz 232 8 Rad en de JP hobby SdKfz 233 conversion set en Voyager's PE set. Net als bij de Tamiya SdKfz 251/9 early is ook de voet van de resin kit een blok resin, en heb ik het interieur aangepast net als bij de eerder gemaakte SdKfz 251/9:

mod251907.jpg

Nog wat zaken te doen, zowel aan binnen- als buitenkant, maar hier al wat plaatjes:

modsdkfz23301.jpg

modsdkfz23302.jpg

modsdkfz23303.jpg

modsdkfz23304.jpg

Binnen komen nog de munitie-containers (beetje gissen) en radio etc... Ik ben erg benieuwd hoe de komende AFV kit dit gaat aanpakken!

Groeten,

Eric

Jeetje Eric, met zóveel naakte kits wordt m'n Evolutie Steinbeck alsmaar Harder 🙂

Met of zonder verf : fraaie modellen !

vrolijke onbespoten groet 😀
Peter

D'r zit mooi materiaal tussen!
Eigenlijk allemaal wel. Die sneeuwketting zijn een leuke toevoeging, helaas wat erg 2D.

Enneh.... heb jij een voorliefde voor Stummeltjes??

Vooral het eerste karretje vindt ik erg charmant, maar de mg42 kunnen wel wat aandacht gebruiken, mocht je er echte eye catchers op willen zetten, jw de boer levert ontzettend mooie, bijna sexy loopjes met koelmantel in metaal, merk is me even ontschoten, iets japans geloof ik. De 8 wielers zijn erg leuk, de sdkfz 234 wil ik nog eens bouwen met pak 40 erop 🤣

Ha die Eric,

Als fervent Duits bouwer kan ik alleen maar zeggen: Fabelhaftig! Ik wou dat ik de animo had die jij hebt voor het bouwen. Kan mij niet echt boeien, al dat PE en die conversiekits, maar dat maakt toch hele mooie "naked kits"... Graag zie ik wat kleur de komende weken en wellicht een aantal modellen in Veldhoven?

groeten, Richard.

Nou Eric, ik zou zeggen;
neem eens wat snipperdagen op, en ruim een spuitplek in!

ben benieuwd hoe kleurig je foto's er dan straks uitzien 😉

groet, Peter

Als je nog meer bouwt heb je volgendjaar een week nodig om alles te spuiten,
Maar je bouwsels zien er zeer mooi uit. Unieke modellen ook.

Groet martin

Heren,

dank voor de commentaren!
De meegeleverde MG34's waren slecht maar de MG42's nog redelijk, maar wellicht ga ik in ieder geval de voorkant vervangen. Om er nu dure K59 MG42's in te zetten... hmmmm... waarschijnlijk zet ik er dan Dragon generation2 MG42's in, zijn nog aardig:

korsun_21.jpg

Eric

Erg mooi, Pz. I met Zwilling! De net wat strakkere mg's van Dragon zullen het geheel nog beter maken.

Waar ik wel mijn twijfels bij heb is de bevestiging van de Zwilling in de romp van de Pz. I. Gevoelsmatig lijkt mij de sokkel niet stabiel te staan op die relatief dunne 'staal'profielen, zeker omdat het gewicht van de schutter er in wezen helemaal naast hangt.

Groet,

Erik

Erik van Mierlo zei:
Gevoelsmatig lijkt mij de sokkel niet stabiel te staan op die relatief dunne 'staal'profielen, zeker omdat het gewicht van de schutter er in wezen helemaal naast hangt.

De verschillende foto's suggereren twee dwarsbalken en aan 1 kant een vloertje erop, en de sokkel op die balken. Ik ga toch maar iets onder die balken zetten (onder de sokkel) om de boel te stutten, een paar verticale balken of simpelweg wat blokken hout 😉

Groeten,
Eric

Hoi Eric,
de railing op de panzer 1 schoolvoertuigen was soms onderbroken ter hoogte van de bestuurder (wellicht voor een verbeterd uitzicht?).
Op de door jou geplaatste originele foto lijkt het dat achter de lader ook een stuk railing ontbreekt. Of zit ik nu onzin te verkopen....?
Maar erg goed gelukt en strak gebouwd.
Groet,
Willem

Terug
Bovenaan