PzKpfw I met en zonder opbouw

EricReist

Lid van de TWENOT
Eens voorzichtig aan de pigmenten gewaagd, waarbij 1 voertuig daadwerkelijk wat modder heeft verzameld. Beide voertuigen en bemanning zijn nog niet af, de pigmenten moeten nog wat bijgewerkt worden, evenals de uitlaten, de haren (op de kopjes) en de lopen moeten nog uitgeboord worden. Maar ik ben er zeker van dat er nog van alles aan te verbeteren valt, dus gaarne... schiet! 😉

PzKpfw IA met opbouw:

modpz101.jpg

modpz102.jpg

modpz103.jpg

modpz104.jpg

en eentje zonder opbouw:

modpzauf00.jpg

modpzauf01.jpg

modpzauf02.jpg

modpzauf03.jpg

modpzauf04.jpg

modpzauf05.jpg

Eric

Hoi Eric,
ik vind de verwering van met name de "opbouwloze" goed gelukt! Misschien de modder op de voeten van de passagier een beetje verminderen?

Vooral de eerste panzer 1 oogt erg donker, maar ik denk dat dat komt, doordat je een lichte achtergrond gebruikt. Als je een donkerdere achtergrond gebruikt bij het fotograferen, dan komen de details van de Panzer beter tot hun recht... (heb ik zelf recentelijk ontdekt... 8) )

Hoi Ron,

dat zal ik eens gaan proberen, een donkere ondergrond... Tot nu toe is het de witte eettafel die 'naadloos' overgaat in de witte muur!

Eric

Ben het met Ron eens over de foto's.
Dat ding zonder opbouw ziet er lekker smerig uit uit. Al vind ik het contrast met het motor gedeelte nog wat te sterk. Iets meer stof mag daar best.

De gewone PzI mag wat mij wat meer vuil op de bovenbouw. Nu is de overgang van vlakke naar vertikale vlakken wel erg scherp (zie o.a. foto 4). Verder zou ik nog even kijken naar de figuren. Die glimmen nu nog behoorlijk en eentje houdt zichzelf ook niet echt stevig vast.

Succes!

die zonder opbouw vind ik erg geslaagd, de ander iets soberder, mag nog iets extra hebben

maar de figuren vind ik maar zozo, ik vind de huidskleur iets te licht, de kostuums glimmen inderdaad nogal, die zou ik matter maken met vernis, maar vooral de handen vind ik erg lelijk vooral die bij de opbouw maar daar kun jij niks aan doen natuurlijk, mss in het vervolg iets beter opkuisen, ik meen naadjes te zien ?

cheers
Dom

Ja die handjes... ik ga toch maar wat vijlen etc, en de huidkleuren opnieuw doen. Het uniform wat matter met een vernis (evt te mengen met wat zwart/dof pigment?).

Dat motordekgedeelte zal ik wat bijwerken, not nu toe zit die er ook los op om een goede blik in het compartiment mogelijk te maken (het motorblok kan eruit).

We gaan door!

Eric

Terug
Bovenaan