Af! Pzkpfw 3

Dit model is af!
Hallo Erik,
Jij hebt een leuk diorama gemaakt !
Persoonlijk vind ik de ondergrond en de tank het best gelukt, de figuren behoeven nog wat oefening.
Opzienbarend is het lange 75mm L43 kanon op een Panzer III chassis. Deze combinatie heeft bij mijn weten nooit bestaan, alhoewel er wel onderzoek naar is gedaan. Het korte 75mm L24 op de Panzer III daarin tegen bestond wel als PzKfw. III Ausf. N.

Dat alle luiken van de tank dicht zijn, terwijl de bemanning buiten is, is wellicht nog een puntje ter verbetering.
Prima gedaan, en succes met je volgende project !

Tank was zo uit de doos van dragon verder geen onderzoek naar gedaan
Figuren schilderen ed. Blijven we verbeteren
De luiken zaten al vast toen ik het idee kreeg voor dit diorama handiger is vooraf te weten wat je wil gaan maken en daar het model op aan te passen
Bedankt voor je reactie

Opzienbarend is het lange 75mm L43 kanon op een Panzer III chassis.
Dat viel mij ook gelijk op: de mondingsrem, en na ietsje beter kijken heb ik de indruk dat het de hele toren van een Pz.Kpfw. IV is (maar ik ben geen expert 🙂).

Dat viel mij ook gelijk op: de mondingsrem, en na ietsje beter kijken heb ik de indruk dat het de hele toren van een Pz.Kpfw. IV is (maar ik ben geen expert 🙂).
Mee eens, panzer IV toren... verklaart het 75 mm kanon. Verder leuke setting👍🏻😉

Mooi dat je lid bent geworden Erik, het is een veelzijdig forum en ook op FB is de Twenot actief.
En hopelijk in 2021 weer bijeenkomsten 😉

En een leuke setting met deze fictieve PzKpFw III ausf K, is inderdaad onderzocht qua combo maar bleek niet haalbaar (te zware koepel voor dit chassis). Mooi neergezet, met hoogteverschil en wat te zien op meerdere hoogtes. En mooi verschil in kleurgebruik.

Wordt hopelijk vervolgd met meer modellen!
Groeten, Eric

Dat ziet er al goed uit Erik 👍

Mijn opmerkingen ter leering ende vermaeck :

Ik vind het verschil in afwerking tussen de Panzer en de figuren bijzonder opvallend, maar je gaf als voorbeeld van wat je wilt
verbeteren al figuren aan. Ik geloof dat je dit gaat lukken, gezien de mate van afwerking vaan de Panzer III (en IV 😉)
Nu zou ik graag een gouden tip geven waar te beginnen maar weet dat zo 1, 2, 3 niet op te lepelen..
Op YouTube is veel te zien daarover. Let daarbij op dat er geen recept is voor succes ! dus klakkeloos proberen gevorderden na te doen
is niet aan te bevelen. Probeer te begrijpen wat ze doen en waarom.
Er zijn geen vaste methoden, alleen allerlei technieken. Kijk af en probeer uit en vind je eigen 'methode' (of stijl) waarmee je
bevredigende resultaten haalt.
Eén artiest durf ik met zekerheid wel te noemen als inspirerend figuur schilder namelijk Calvin Tan.
Er zijn boekjes van zijn hand maar online is zijn werk ook veelvuldig te bewonderen.
Voor zijn blogspot met interessante howto en referentie zie hier.

Fotografeer je werk op een (stevig) vel papier van egale kleur. Welke kleur valt over te discussiëren maar zwart, grijs of licht blauw hebben zich al
bewezen prima als achtergrondkleur te werken.
Gewoon een stuk papier of karton achter het werk plaatsen werkt ook.
De bedoeling ervan is dat de kijker niet afgeleid wordt van wat jij wilt laten bekijken en het plaatje is rustiger.

Happy Modelling 😛

P.s. Zet even een wit kruis op de jerrycan waaruit gedronken wordt anders drinken ze benzine🥴🤣

Hi Erik,

Sluit me aan bij de rest. Het contrast qua afwerking is inderdaad groot tussen de tank en de figuren. Ik zou de laatstgenoemde nog onder handen nemen door met een paar gangbare filters, dry brushes en washes te werken. Zo krijg je geheid meer variatie in de figuren. Lijkt erop dat die niet toegepast zijn. Verder zou ik de kleding tot slot een laag ultra matt van AK interactive geven.

Mvg,

Vincent

Hi Erik,

Ziet er al beter uit, de jerry can oogt nog wel wat steriel die zou ik nog een paar washes en dry brushes geven voor wat meer leven.

Mvg

Vincent

Zo te zien heb je de glans op de figuren weg gewerkt en dat scheelt een slok op een borrel... oogt veel beter dus 👍

Dat de foto met warmer licht is genomen geeft de huidkleur meteen een beter passend kleurtje 😉
Als je durft zou je met een warm-kleurig filter de huidkleur nog iets meer zon-getint kunnen maken.

Dat zou je kunnen doen met een sterk verdunde mix van Burnt Sienna en een klein beetje Yellow Ocre.
Dan dun laagje opbrengen om het effect te zien en dan indien gewenst meerdere laagjes.
De olieverf voor gebruik een uur op een stukje golfkarton laten zitten geeft een meer mat resultaat en hard sneller uit.
Evengoed de laagjes per keer goed laten drogen, zeker 24 uur.

Is maar een suggestie hè 🤔

Erik, ik vind die ondergrond zo goed - dat heb je volgens mij vaker gedaan? 😎
Als het nog lukt, zou je de figuren wat meer in de grond kunnen laten 'verzinken', nu zweven ze net iets teveel op het oppervlak. Zelfde geldt voor de jerrycans. Misschien kun je met een Dremel nog ondiepe, pecies passende voetafdrukken maken. Of je probeert met wat los materiaal de ruimtes wat aan/op te vullen.
Veel details, veel verwering: veel leven in dit dio.

ga er binnenkort vast nog wel wat mee doen er zijn nog meer puntjes waar ik nog wat kan verbeteren.
en heb nog meer projectjes

Terug
Bovenaan