Pz.Kw 1a en citroentje

Bijgaand wat foto's van mijn laatste projecten.
Het betreft de smart kit van Dragon Pz. Kw 1a en het citroentje is de oude kit van matchbox.

Het zijn geen detailfoto's want bij de deze Canon 30D zit geen macrolens.
Detailfoto's volgen.

IMG_8354.jpg


IMG_8349.jpg


IMG_8345.jpg


IMG_8343.jpg
 
Hoi Jan,

Ik vind je Citroën wel tof, maar wat mijn lekenoordeel betreft nog niet af.
Je kunt nog verder diepte en hoogte creëeren. Vooral die reservewiel-schijf kun je erg mooi eruit lichten. De chippings hadden wat mij betreft iets meer gemogen. De chippings langs de onderrand vind ik persoonlijk niet helemaal geweldig.

Ik weet noppes over Citroen-motorblokken, ik zou verwachten dat die dingen zwart of metaalkleur waren. Heeft zo'n bakkie niet ook een Notekje ?

Ga je er verder nog iets mee doen ? Diorama ? Sokkel ? Geen plan om de relaxt zit-liggende Fallschirmjäger van Dragon er achterin te leggen/zetten ? Andere para's ernaast ?

groet frank
 
Hoi Frank,

Bedankt voor je commentaar.
Je hebt gelijk. Echt af is het citroentje niet. Om eerlijk te zijn zijn er zelfs nog geen washes, laat staan filters op los gelaten.
Het blok is in werkelijkheid lichtgroen. Ook het model maar dat komt bij de foto's onvoldoende tot uitdrukking. Dus het deel onder de motorkap is wel goed denk ik. Het model verdient wel wat meer aandacht qua afwerking. Ik ben er begin dit jaar mee begonnen samen met dat andere kreng. Door allerlei omstandigheden is het bouwen er dit jaar echt bij ingeschoten. Eigenlijk was ik deze twee projectjes meer dan beu. Ik hoop nu meer tijd vrij te kunnen maken voor ons edele knutselwerk dus wil ik graag van start met de nieuwe foc.
Maar (nav van je commentaar) moet ik nu toch maar weer eens aandacht schenken aan het citroentje want dat verdient hij wel.
Notek krijgt hij niet want het was geen officieel beutefahrzeug volgens het boek van Spielberger. Ik zie hem meer als een speeltje van een "Luftwaffe-ass" Vandaar het WL-kenteken. Zoals reeds aangegeven zal ik proberen dit weekend een up-date te geven met betere foto's en verbeteringen.
 
Terug
Bovenaan